Najveći dio karijere provela je kao prvakinja Opere Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu. Tužnu vijest potvrdio nam je i sin preminule umjetnice Dražen Siriščević
Preminula istaknuta hrvatska operna umjetnica N. Ruždjak
U subotu, 27. listopada, u Zagrebu je u 78. godini
nakon teške bolesti preminula glasovita hrvatska operna pjevačica Nada Ruždjak.
Tužnu vijest koja se brzo proširila glazbenim krugovima potvrdio nam je i sin
preminule umjetnice Dražen Siriščević. Nada Ruždjak debitirala je 1963. u riječkom HNK
Ivana pl. Zajca. Nakon kraćeg razdoblja u zagrebačkom Kazalištu Komedija, na
sceni zagrebačkoga HNK prvi se put pojavila kao Gilda u Verdijevu Rigolettu i
odmah osvojila i publiku i kritiku. Na tu istu pozornicu posljednji je put
izašla 2008. godine da bi primila Nagradu hrvatskog glumišta za svekoliko
umjetničko djelovanje. U obrazloženju tog velikog priznanja, koji joj je
dodijelila struka, ovako je bila sažeta bogata karijera primadone Nade Ruždjak,
jedne od najistaknutijih hrvatskih vokalnih umjetnica druge polovice 20.
stoljeća: "Najveći dio karijere provela je kao prvakinja
Opere Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu, uz česta gostovanja u drugim
opernim kućama i u inozemstvu... Godinama je bila nezamjenjiva interpretkinja
specifičnog lirsko-koloraturnog repertoara tumačeći s velikim uspjehom
Donizzettijevu Luciju di Lammermoor, Rosinu u "Seviljskom brijaču" Rossinija,
Olimpiju u "Hoffmanovim pričama" Offenbacha, Musettu u "Boemima" Puccinija,
Zerbinettu u "Arijadni na Naxosu" Straussa i mnoge druge uloge. Vrhunac je
postigla kao Verdijeva "Traviata" u režiji svog supruga Vladimira Ruždjaka, a
posebno se istaknula kao vrsna mocartijanska pjevačica, Susanna i Grofica u
"Figarovom piru", Kraljica noći u "Čarobnoj fruli" i Konstanza u "Otmici iz
Saraja". U svakoj ulozi blistala je iznimno lijepim i ujednačenim glasom,
sigurnim koloraturama i uvjerljivim scenskim nastupom. Pojedini naslovi poput
"Lucije" i "Traviate" postavljali su se upravo zbog njezinih velikih pjevačkih
mogućnosti te je u niz sezona nosila velik dio repertoara. Sazrijevajući s
godinama je njen glas dobivao i dramskija obilježja te se također nadasve
uspješno predstavljala i u drukčijem sopranskom repertoaru, kao Mimi u
"Boemima", Margareta u Gounodovu "Faustu", Nedda u Leoncavallovim "Pagliaccima"
te Puccinijeva "Madame Butterfly" za koje je kreacije dobila niz priznanja. Uz scensko djelovanje Nada Ruždjak bila je tijekom
karijere često prisutna i na koncertnome podiju. Karijera Nade Ruždjak bila je
jedna od najuspješnijih u novijoj povijesti Zagrebačke opere. Iznimno omiljena
kod publike i kritičara primadona je ostala trajno upisana zlatnim slovima u
annale opere Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu."