Most je značio puno više od obične konstrukcije, bilo je to vrijeme zajedništva, ponosa i prkosa, rekao je to na proslavi 20 obljetnice puštanja u promet Masleničkog mosta, njegov graditelj inžinjer
Prije točno 20 godina u promet je pušten Maslenički most...
Branitelji predvođeni generalom Antom Gotovinom ulijevali su nam sigurnost, a general Gotovina bio je drag i čest gost na gradilištu. Most je značio puno više od obične konstrukcije, bilo je to vrijeme zajedništva, ponosa i prkosa, rekao je to na proslavi 20 obljetnice puštanja u promet Masleničkog mosta, njegov graditelj inžinjer Tonči Ljubetić. On je na svečanosti govorio o danima gradnje mosta u vrijeme Domovinskog rata.
- U trenutku sklapanja luka, što je samo po sebi delikatno, uzdrmao nas je potres od 4,2 stupnja po Richteru, no nije napravio štetu na mostu. A za Novu godinu 1997. doživjeli smo tako jaku buru da nismo mogli vjerovati. Uređaj je, prije nego li je i njega srušila bura, zabilježio brzinu vjetra od čak 240 kilometara na sat! Bura nam je srušila kran i dizalicu ali smo, onako nemoćni, mogli zaključiti jedino da nam je uštedio na demontaži pa smo svi zajedno nakon toga zapjevali - kazao je Ljubetić te dodao da su ih na gradilištu čuvali Bog, Vila Velebita, Sveti Ante, čija je kapelica kraj mosta i hrvatska vojska predvođena Antom Gotovinom.
Maslenički most srušen je 21. studenog 1991. čime je Dalmacija bila odsječena od ostatka Hrvatske jer se do kontinenta moglo jedino Paškim mostom pa trajektnim vezama izmedju Žigljena i Prizne. Nakon akcije Maslenica početkom 1993., postavljen je pontonski most. Gradnja Maslenickog mosta počela je, doslovno pod granatama već u srpnju iste godine. Većinu radova obavljali su noću i to u potpunom mraku. Most je svečano u promet pustio tadasnji predsjednik zemlje Franjo Tuđman na jučerašnji dan 8.travnja 1997. godine.
Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture, koji je bio na svečanosti s gotovo svim višerangiranim HDZ-ovcima iz Zadra te Goranom Marićem, ministrom državne imovine, rekao je da je izgradnja mosta 1993. bila nada za sve hrvatske ljude, naročito prognanike i branitelje.
Na svečanost je došla i supruga nedvano preminulog ministra Jure Radića prema kome se most ponekad naziva i "Radićevim mostom". Najveća zamjerka mostu je što ga bura često zatvara, dok promet starim Masleničkim mostom nikad nije u prekidu pa se postavlja pitanje zašto novi nije sagrađen na mjestu starog.
- Da je Maslenički most sagrađen na mjestu starog, autocesta bi bila 15 kilometara dulja. Jer, stari je most 50 metara niži od betonskog, a europske norme nalažu da nagib smije biti do četir posto. Da bismo to izveli, trebali smo graditi dodatnih 15 kilometara autoceste - rekao je Enes Seferović, inžinjer građevine koji je bio u nadzoru kvalitete prui gradnji oba mosta i tunela Sveti Rok.