Jedna od glavnih novosti u pravima potrošača u elektroničkim komunikacijama je da operator korisniku mora omogućiti pet dana za isprobavanje odabrane usluge
Pročitajte što se mijenja: Nova prava za korisnike mobitela
Od 1. svibnja na snagu stupaju nova prava potrošača u elektroničkim komunikacijama koja propisuje Pravilnik o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga.
Neke od najvećih novosti su da operator na zahtjev korisnika mora besplatno otključati uređaj ukoliko je korisnik ugovorio pretplatu. U slučaju unaprijed plaćene usluge, tzv. "prepaid", otključavanje se može zatražiti nakon godinu dana korištenja usluge uz predočenje računa za kupovinu uređaja. Rok za otključavanje je 15 dana.
Operator korisniku mora omogućiti pet dana za isprobavanje usluge u mrežama pokretnih komunikacija (poziv, SMS, MMS) i pristup internetu. U pet dana korisnik može odlučiti odgovara li mu usluga pri čemu plaća samo stvaran trošak, bez penala za eventualno odustajanje od usluge.
HAKOM (Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti) će pojačano provoditi nadzor u primjeni novih odredbi, a korisnici se pozivaju da prijave sve nepravilnosti ako na njih naiđu. Nepravilnosti u vezi poštivanja novih odredbi mogu se prijaviti na e-mail nova.prava@hakom.hr.
Pravilnik pročitajte OVDJE