Na 20 kilometara autoceste Zagreb - Sisak potrošili smo 1,35 mlrd. kuna, a otkad je uvedena naplata, svi je izbjegavaju, pa je otplaćeno samo njezinih 13 metara
Promašeni projekt? Najskuplja autocesta i dalje zjapi prazna
Ovim tempom trebat će oko 300 godina da se isplati skupi dio autoceste između Zagreba i Siska koji je prije dva mjeseca otvorio Zoran Milanović.
Autocestu do Siska počeo je graditi HDZ prije devet godina i još nije gotova. Otvorena je dionica duga 20 kilometara između Velike Gorice i Lekenika, koju su Hrvatske autoceste platile 1,35 milijardi kuna ili 65 milijuna kuna po kilometru. Na dan tom dionicom prolazi tek 1716 vozila. Od 22. travnja je prošlo 97.813 automobila, odgovorili su iz HAC-a. Od naplate cestarine ubrali su s PDV-om tek 870.694 kune, što je dovoljno za 13 metara autoceste.
U HAC-u očekuju povećanje prometa kad spoje autocestu sa Zagrebom u listopadu. Cijela autocesta do Siska, duga 48 kilometara, inače bi trebala stajati vrtoglavu 5,1 milijardu kuna.
Gradonačelnik Velike Gorice Dražen Barišić tražio je da se ukine naplata kako bi se rasteretile lokalne prometnice i napunila autocesta, ali u HAC-u kažu da zakon propisuje naplatu. Profesor Ivan Dadić s Prometnog fakulteta u Zagrebu kaže da je za isplativost autoceste potrebno oko 16.000 vozila na dan.
- Uvođenje vinjeta za sve ceste povećalo bi uporabu autocesta - smatra stručnjak.