Prema novom prijedlogu promidžbeni program nakon 18 sati trebao bi postupno nestati, a reklame bi se do 18 sati skratile s devet na šest, odnosno tri minute
Novi prijedlog Zakona: Moraju se skratiti reklame na HRT-u
Prije izglasavanja konačnog prijedloga Zakona o HRT-u Koordinacija komercijalnih medija podnijela je saborskim zastupnicima prijedloge, ponajprije vezane uz promidžbeni program, koje bi trebalo uvrstiti u zakon.
Prijedlog je da se trajanje promidžbenog programa od 18 do 22 sata postupno smanjuje tijekom četiri godine do potpunog ukidanja. Do 18 sati emitiranje promidžbenog programa postupno bi se smanjivalo s devet na šest, odnosno tri minute po satu. Prema prijedlogu zakona, predviđeno je samo smanjenje promidžbenog programa u udarnom terminu sa šest na četiri minute po satu. Komercijalni mediji smatraju da je potrebno rigoroznije smanjenje promidžbenog programa, s obzirom na predviđeno povećanje prihoda od pristojbe, restrukturiranje poslovanja HRT-a, kao i potpuna usmjerenost na ispunjavanje javne usluge, a time i odabir jednostrukog financiranja. Na prošlotjednom skupu Novinarstvo i politika predsjednik Ivo Josipović zauzeo se za pravednu participaciju privatnih i javnih medija na tržištu kako jedan medij ne bi pokupio vrhnje na oglašivanju zatirući pluralizam medija, ali i da se radikalnim rješenjima ne uruši javna televizija, piše Večernji.
Marjan Jurleka, voditelj koordinacije, smatra da novi zakon treba jasno definirati javnu ulogu HRT-a, koji smatra prevelikim, preskupim i neučinkovitim uzme li se u obzir velik broj zaposlenih, velik broj pomoćnika glavnog ravnatelja, dobra zaštita menadžerskim ugovorima... Novi zakon trebao bi definirati javnu ulogu HRT-a i odijeliti je od komercijalne djelatnosti kako bi se prihodi od pristojbe utrošili na javni interes.
U zakonu se predviđa i novčana kazna HRT-u od 100.000 do 1,000.000 kn u slučaju
da, primjerice, ako reklame budu trajale dulje od propisanog.