News

Komentari 74

Sudski vještak: Divljanje na cesti uzrok stravične nesreće

Sudski vještak: Divljanje na cesti uzrok stravične nesreće

Čolaka i Opačka se tereti da su prebrzo vozili Ferrari 360 Modenu i Nissan 350 Z i zbog pretjecanja drugih vozila često mijenjali prometne trake te prouzročili nesreću

Uzroci nesreće su nedozvoljena brzina, nepropisno pretjecanje s desne strane i nepropisni razmak od drugog vozila, rekao je sudski vještak Alojz Vodnik svjedočeći u postupku što se na Općinskom kaznenom sudu u Zagrebu vodi protiv Marina Čolaka (30) i Dalibora Opačka (37)

Optuženi su da su utrkivanjem svojim vozilima 5. studenog 2010. skrivili stravičnu smrt Ivane Obad (20), suvozačice u Čolakovom Ferrariju.

"Nissan je bio tehnički neispravan"

- Nissan je praktički 80 centimetara ušao u zaustavnu traku. Oba vozila bila su na desnoj strani prometnice - kazao je Vodnik, stručnjak s dugogodišnjom praksom i jedan od suosnivača Centra za vozila Hrvatske, dodavši kako je Nissan bio tehnički neispravan.

- Nissan je imao neispravan ovjes, dio koji vozilo spaja s kotačima i utječe na sigurnost vožnje. Automobil u takvom stanju predstavljao je opasnost za sve sudionike u prometu i ne bi prošao na tehničkom pregledu - rekao je Vodnik. 

Uz neispravan ovjes, gume na vozilu bile su predimenzionirane, namijenjene isključivo za sportska vozila. S obzirom na to da je Nissan bio "nabrijan" dodatnom opremom, koju je vještak doveo u pitanje, branitelja je zanimalo je li moguće da je nova oprema mogla i poboljšati performanse vozila, a time i zajamčiti sigurnost višu od proizvođačkih standarda.

- Moguće je da je kvaliteta dodatne opreme viša od standarda samog proizvođača. No, onda treba voditi računa o načinu ugradnje te nove opreme. Za to treba proći atest ili homologaciju da se utvrdi odgovara li vozilo i dijelovi vozila europskim i svjetskim standardima - napomenuo je Vodnik.

Ferrari se nekoliko puta prevrnuo, zapalio i eksplodirao

Podsjećamo, vozače se tereti da su u studenom 2010. prebrzo vozili Ferrari 360 Modenu i Nissan 350 Z i zbog pretjecanja drugih vozila često mijenjali prometne trake. 

Kod Bosiljeva su se auti dodirnuli, a zbog brzine je Ferrari izletio izvan kolnika i udario u rubni kamen i prometnu signalizaciju. Zatim se nekoliko puta prevrnuo, zapalio i eksplodirao. 

Čolak je ispao iz auta jer nije bio vezan, a njegova suvozačica Ivana Obad ostala je zarobljena u autu i na mjestu poginula.

Najčitaniji članci