News

Komentari 122

'Svaki prolazak tramvaja je kao potres, vibracije i buka nam uništavaju živote i rade štetu'

'Svaki prolazak tramvaja je kao potres, vibracije i buka nam uništavaju živote i rade štetu'

Unazad 20-30 godina štete od vibracija, direktno ili indirektno,  po stanu iznose oko 8000-9000 eura, rekao je Fran Došen, predstavnik suvlasnika stanara zgrade na uglu Šubićeve i Zvonimirove u Zagrebu

Šalimo se da potres do tri stupnja po Richteru ne možemo ni osjetiti. Jedino kad se luster ljulja znamo da je bio potres, kaže Fran Došen, predstavnik suvlasnika stanara zgrade na uglu Šubićeve i Ulice kralja Zvonimira u Zagrebu. On je odrastao na toj adresi pa se navikao na trešnju i vibracije koje su se, dok smo razgovarali u njegovu stanu na četvrtom katu, znatno osjetile svaki put dok je prolazio tramvaj dok njegova supruga ne može zaspati bez čepića za uši.

POGLEDAJTE VIDEO: Buka i vibracije smetaju Zagrepčanima 

U njegovoj zgradi, i koja ima 19 stanova, od potresa se osjećaju jače vibracije, cviljenje i škripa tračnica. 

- Slao sam i tražio obustavu prometa nakon potresa u Zagrebu. Nešto su napravili i buka i vibracije su se malo ublažile, no mi tražimo hitnu sanaciju. Od trešnji i vibracija pucaju tračnice pa barem jednom godišnje radnici dolaze tijekom noći, oko dva sata, i vare šine koje su im puknule - kaže Došen i dodaje: 

- Zamislite kako konstante vibracije i buka utječu na kvalitetu života. Ne samo da narušavaju kvalitetu života nego vibracije nanose štetu na zgradi. Kako je zgrada stara konstantno se sliježu cijevi i odvodne vertikale. Pomaknu se milimetar - dva, pa nakon tri godine počnu "natezati" spojne cijevi od stanova koje pucaju. Jedno saniranje puknuća je oko 5000 kuna. Zbog vibracija imamo  češće kvarove na dizalu, pa nam je svaki treći servis skuplji. Unazad 20-30 godina šete od vibracija, direktno ili indirektno,  po stanu iznose oko 8000-9000 eura. Plus što su svi kupili prozore sa skupljim izolacijskim staklom kako bi smanjili buku. Preko tjedna je konstantna buka, a najmanje je nedjeljom jer je promet rjeđi - kaže Došen koji smatra da postoji rješenje kojim će se starima njegove i okolnih zgrada konačno omogućiti bolja kvaliteta života.

Došen kaže kako su mjerenja prije nekoliko godina pokazala kako je njihova lokacija - raskrižje Šubićeve i Zvonimirove - što se tiče vibracija najgore mjesto u gradu dok je, u pogledu buke, najgora lokacija bila raskrižje Ilice i Frankopanske. 

- Navikli smo se na buku i vibracije. Danju ne obraćamo toliko pozornost no noću se čuje svaki prolazak tramvaja jer nema toliko prometa- rekli su nam u Zelenoj akciji čije su prostorije u Frankopanskoj. 

Veliki problem s tramvajskom bukom i vibracijama bio je i na raskrižju Draškovićeve i Jurišićeve, Savske i Vukovarske te Ilice i Ulice Republike Austrije. Problemi s bukom i vibracijama koje nastaju nakon prolaska tramvaja izluđuju i stanovnike Branimirove i okolnih ulica oko Trga Petra Krešimira IV koji su se organizirali u građansku inicijativu Aktivni susjedi. Kažu kako svaki prolazak tramvaja osjete kao potres jači od tri stupnja po Richteru. 

- "Kaj drma?" ili akcija za rekonstrukciju tramvajskih pruga počela je s Branimirovom ulicom i nezadovoljstvom stanara i predstavnika stambenih zgrada reakcijama ZET-a i Grada na probleme vibracija, buke i drmanja koje tramvajski promet uzrokuje već dulje vrijeme. "Kaj drma?" je bio poznati grafit na zidu u Branimirovoj prije četvrt stoljeća, a danas se nažalost savršeno uklopio u situaciju u Branimirovoj gdje drma jače nego ikada. Kad smo počeli komunicirati problem među građanima u siječnju, javili su se i ljudi s Krešimirca i iz Šubićeve i Zvonimirove ulice s istim problemom- rekli su nam u Inicijativi.

Za pokretanje lokalne peticije odlučili su se kad su vidjeli da je slična peticija organizirana za Mihanovićevu i Vodnikovu ulicu. S tom su inicijativom ostvarili kontakt i namjeravaju surađivati na zahtjevima za rekonstrukciju pruga, kao i sa svim budućim inicijativama za rekonstrukciju tramvajskih pruga na području šireg centra Zagreba. 

- Peticijom smo zatražili temeljitu rekonstrukciju tramvajskih pruga, ne tek površnu sanaciju. Na tome namjeravamo ustrajati- odlučni su građani. Tramvajski promet je siguran, poručuju iz ZET-a, dodajući kako 116 kilometara zagrebačkih tračnica redovito pregledavaju. Ali stanari zgrada uz prugu i dalje trpe vibracije, drmanja i buku. Iz ZET-a im nije jasno odgovoreno kada kreću radovi zamjene tračnica, rečeno je da kreću uskoro, da je zamjena tračnica uvrštena u godišnji plan radova.

ZET: Sustavno radimo na modernizaciji

ZET nije odgovorio na kojim sve raskrižjima i (li) ulicama u Zagrebu ove godine planiraju sanaciju i rekonstrukciju tramvajskih tračnica kako bi se smanjila buka i vibracije koje nastaju prolaskom tramvaja te koliko je novca predvidio za te poslove. Tvrde kako Zagrebački električni tramvaj d.o.o. sustavno radi na modernizaciji svih segmenata tramvajske pruge s ciljem povećanja ugodnosti vožnje te smanjenja buke i vibracija.

- Konstrukcija kolosijeka u gradskoj jezgri te u neposrednoj blizini stambenih i drugih objekata, izvedbom mora smanjiti buku i vibracije tramvajskih vozila u prolazu, pri čemu se danas koristi pribor povećane elastičnosti PPE, a koji uključuje nova pričvrsna mjesta s po dva elastomerna podloška te se umjesto ranijih betonskih uložaka uz vrat tračnice ugrađuju elastični. Navedeni sustav se ugrađuje na nivelacijske jastuke od sintetskog mikrobetona, a na taj se način smanjuje utjecaj buke i vibracija. Uz gore navedeno, tramvajski kolosijek zatvara se tucanikom radi amortizacije buke i vibracija, a na cestovnim površinama kolosiječni zastor mora podnijeti i opterećenje cestovnog prometa te garantirati sigurnost istog. Sukladno nepogodama koje su zadesile Grad Zagreb i okolicu, nastavit ćemo s pojačanim praćenjem i održavanjem tramvajske infrastrukture - odgovorili su iz ZET-a 

 -  Ne treba izmišljati toplu vodu. Ako ne znaju kako to treba napraviti neka odu u Beč gdje tramvaji prolaze kroz centar, a stare povijesne zgrade se ne tresu od vibracija ili u neki drugi grad.Do tada svaki prolazak tramvaja zatrest će zgradu. Najgore je petkom navečer kad se žure na okretište. Tada znaju kroz raskrižje proći i  brzinom od 60 kilometara na sat - kaže Fran Došen.  

Najčitaniji članci