Ministar Filipović prošli tjedan je objavio kako je Ministarstvo gospodarstvo i održivog razvoja od trgovačkih centara tražilo da im dostave cijene za 78 artikala u 2022. godini. Trgovci nisu oduševljeni
Trgovci odgovorili na Filipovićev ultimatum: 'Prozivaju nas da varamo bez ikakvog uporišta'
Udruga trgovine pri HUP-u odgovorila je na zahtjev ministra gospodarstva i održivog razvoja Davora Filipovića da mu dostave cijene 80 artikala u prethodnoj godini. No ne slažu se s njegovim zahtjevom.
Ministar Filipović prošli tjedan je objavio kako je Ministarstvo gospodarstvo i održivog razvoja od trgovačkih centara tražilo da im dostave cijene za 78 artikala u 2022. godini. Informacije bi trebali dostavljati Ministarstvu svaka dva tjedna, kako bi građani mogli pratiti rast cijena. Trgovci tim prijedlogom nisu oduševljeni.
- Pojasnili ste da za relevantne datume tražite dostavu najviših maloprodajnih cijena za sve proizvode iz asortimana trgovaca koji pripadaju pojedinoj od 78 kategorija koje ste naveli u popisu. S obzirom na širinu asortimana kod različitih trgovaca, ističemo da je riječ o stotinama proizvoda iz kategorija brendova i privatnih robnih marki, dakle o izrazito velikom opsegu - navode iz Udruge trgovine pri HUP-u.
Navode kako u očitovanju ministra ni na koji način nije pojašnjena metodologija usporedbe cijena odnosno način na koji će se objektivno uspoređivati takav opseg različitih proizvoda iz ponuda niza trgovaca.
Dodaju i kako su trgovci spremni sudjelovati u realizaciji mehanizma praćenja cijena, ali nakon što prethodno detaljno bude usuglašen i javno objavljen način provedbe mehanizma usporedbe cijena, kažu, kako bi se osigurao ispravan prikaz stanja na tržištu i "spriječila daljnja reputacijska šteta koju su zajedno s ostalim trgovcima u proteklom razdoblju neopravdano pretrpjeli".
- Naime, trgovački lanci su bez uporišta prozvani za nepravilnosti, manipulacije i 'varanje' potrošača u procesu konverzije. Da su te optužbe bile neutemeljene pokazali su rezultati više od 170 inspekcijskih nadzora koji su provedeni u nizu trgovačkih lanaca, a u
kojima je pronađen tek manji broj primjera povišenih cijena, što je zanemarivo s obzirom na opseg djelatnosti trgovine u RH - žale se trgovci.
S obzirom na navedeno i kontinuiranu reputacijsku štetu koju zbog cijele situacije trpimo, dodaju iz Udruge, interes im je zaustaviti trend dezinformiranja javnosti i osigurati istinito informiranje potrošača.
- Kao što smo već istaknuli, sudjelovanje trgovaca u mehanizmu praćenja cijena podrazumijeva prethodno zajedničko usuglašavanje metodologije usporedbe cijena te partnersku suradnju kojoj neće pridonijeti ultimatumi i neopravdana prozivanja - zaključuju.