Obavijesti

News

Komentari 21

'Uz druženje i putovanja, većini je nedostajala kava u kafiću'

'Uz druženje i putovanja, većini je nedostajala kava u kafiću'
1

Direktor Francka Ivan Artuković kaže da je kriza donijela i potrošačke navike koje će trajno ostati: 'Procjenjuje se da će se 10 posto pakirane hrane naručivati online. Naša prodaja u krizi porasla je za 50 posto'

U tjednu prije samog "lockdowna" vrijednost prehrambene košarice porasla je i za 62 posto, a kupci su se "preselili" na internet. Franck je pojačao prisutnost u online prodajnim kanalima, a nove navike kupovanja online dijelom će ostati zauvijek pa se očekuje da će se oko 10 posto pakirane hrane i dalje kupovati online. 

Govori nam to Ivan Artuković, direktor Franck koji se pridružio kampanji "Budite heroji koje Hrvatska treba!" u organizaciji Styria Media Group u kojoj razgovaramo s čelnicima gospodarstva u Hrvatskoj, kakve izazove donosi kriza te je li ovo prilika za ozbiljno preslagivanje naših gospodarskih snaga, pametnija i bolja rješenja te o tome kako sačuvati što više radnih mjesta. 

- Izvanredna situacija uzrokovana pandemijom od nas je tražila strateški promišljena rješenja, pragmatičnost i brzu prilagodbu novonastalim okolnostima u čemu smo bili uspješni. Kontinuirano pratimo i analiziramo situaciju u Hrvatskoj i okruženju te prilagođavamo svoje planove, a za održivost poslovanja trenutno je ključna brza i učinkovita reakcija s obzirom da se tržišno okruženje i uvjeti koji utječu i na naše poslovanje mijenjaju iznimno brzo. Na samome početku krize, prioritet nam je bila zaštita zdravlja i sigurnosti naših zaposlenika te osiguravanje kontinuiteta i održivosti poslovanja. Prva razina prilagodbe podrazumijevala je uvođenje preporučenih preventivnih mjera i dodatno jačanje higijenskih standarda i protokola unutar cijele Franck grupe u skladu s preporukama nadležnih službi - od uvođenja rada od kuće, dodatnih mjera zaštite ljudi na terenu, reorganizacije timova i nekih poslovnih procesa, redovite dezinfekcije proizvodnih pogona, uspostave različitih timova u proizvodnji kako zaposlenici ne bi bili u međusobnom kontaktu, osiguranja zaštitne opreme i materijala - govori nam Artuković.

Sve mjere opreza morali su integrirati u svakodnevno poslovanje i osiguramo njihovu punu primjenu.

Naglasak su stavili na otvorenu, dvosmjernu i konstruktivnu komunikaciju sa svojim ljudima, kao i redovito i ažurno informiranje o svemu što menadžment poduzima.

- Prema podacima Nielsena, u tjednu od 9. do 15. ožujka, dakle uoči „lockdowna“, vrijednosni rast košarice prehrambenih proizvoda bio je čak 62% veći od istoga tjedna godinu ranije. Hrvatski proizvođači ovdje su pokazali spremnost i još jednom potvrdili da mogu brzo i učinkovito odgovoriti na ovakve brze promjene na tržištu, uključujući i Franck. Naši zaposlenici cijelo vrijeme ulažu velike napore u odgovaranju na potrebe hrvatskog tržišta, kao i tržišta regije na kojima smo prisutni, na čemu smo im iznimno zahvalni - kaže Artuković.

Nakon što su uvedena ograničenja, najviše izazova imali su u logistici gdje je ključna bila dobra organizacija i koordinacija s dobavljačima oko nabave i transporta sirovina i ambalaže te otpreme gotove robe. 

- Pri tome smo iskoristili puni potencijal najmodernije informatičke tehnologije koju koristimo u svakodnevnom radu. Zahvaljujući tome, nismo imali ozbiljnijih poteškoća koje bi utjecale na zastoje ili pomanjkanje naših proizvoda te smo u svakodnevnom kontaktu sa svim našim dobavljačima, a redovito pratimo i stanje u lukama preko kojih se dovozi sirova kava i sve ide prema planu - kaže naš sugovornik.

Nastavlja da aktivno prate dinamiku promjena koja dovodi do novih potrošačkih navika te se prilagođavaju. Tako su dostupniji na online prodajnim kanalima, a upravo su lansirali i Franck web shop. Neke od tih promjena, kaže, ostat će trajne.

Hrana će se naručivati više online

- Naime, globalne projekcije i očekivanja ukazuju na to kako će online prodaja činiti i do 10% ukupne prodaje pakirane hrane u razdoblju nakon korona krize, i to je dio „novog normalnog“ svijeta koji nas očekuje. Također, uoči otvorenja ugostiteljskih objekata, odradili smo niz pripremnih aktivnosti kako bismo pružili punu podršku našim HoReCa partnerima – uz učinkovit operativni model kojim ćemo im i u ovoj situaciji nastaviti biti pouzdan i lojalan partner – suradnju s našim partnerima u HoReCa kanalu u ovoj situaciji vidimo kroz prizmu solidarnosti te ćemo tako i djelovati na terenu. Zanimljivo je kako je Hrvatima za vrijeme karantene, uz druženja s prijateljima i putovanja, najviše nedostajala upravo kava u kafiću. To je potvrdilo nedavno istraživanje koje smo proveli u suradnji s Hendalom prema kojem je 71% građana navelo kako će pri prvoj posjeti kafiću, naravno uz poštivanje svih mjera opreza, prvo naručiti kavu - kaže Artuković.

Pozdravio je napore Hrvatske udruge poslodavaca jer je u kratkom roku okupila poslodavce, pokazala razumijevanje te se aktivno angažirala u prepoznavanju problema s kojima se svi suočavaju.

- U tome smislu sudjelovali smo s predloženim rješenjima i mjerama s ciljem ponovnog pokretanja gospodarskih djelatnosti i što bržeg oporavka tržišta imajući na umu kako je istovremeno važno voditi računa o zdravlju građana i zadržavanju povoljne epidemiološke situacije. Činjenica je da je ova kriza dodatno naglasila važnost i vrijednost domaće proizvodnje i čini se, kao nikada do sada, podigla razinu svijesti potrošača o važnosti kupnje domaćeg, proizvedenog u Hrvatskoj, a samim time i zadovoljavajuće proizvodne samodostatnosti u određenim gospodarskim granama, prije svega prehrambenoj, kao i očuvanja radnih mjesta što su teme koje su zadnje vrijeme dobile na značaju u javnom diskursu. A o ovome treba nastaviti razgovarati i to ne samo u vrijeme krize - rekao je naš sugovornik.

Ali, dodao je i kako treba imati na umu da „proizvedeno u Hrvatskoj“ ne može biti jedini kriterij potrošača pri odabiru proizvoda.

- Inovativnost i kvaliteta presudni su u tome odabiru i to je temelj od kojeg polazimo u Francku, a zahvaljujući takvom pristupu, generacije potrošača odrastale su uz naše proizvode, punih 128 godina od utemeljenja tvornice. Kada govorimo o kvaliteti naših proizvoda, tu apsolutno nema prostora za kompromise, zbog čega ime Franck znači garanciju kvalitete. To povjerenje potrošača gradili smo više od stoljeća i to je vrijednost na kojoj je kompanija izgrađena te predstavlja jednu od okosnica našega poslovanja koje danas spajamo s dinamikom modernog poslovanja i naprednim tehnološkim procesima - rekao je Artuković.

Za njega domaća industrija ima znanje, stručnost i inovativnost, ali i da je na proizvođačima da dodatno osvijeste, informiraju i motiviraju građane kako je kupnja domaćeg doprinos očuvanju domaćeg gospodarstva, radnih mjesta i ostanku mladih, obrazovanih ljudi u Hrvatskoj.

Artuković je govorio i o odnosu oglašavanja u medijima u vrijeme krize: "Upravo je tu posebno važna uloga domaćih medija koji razumiju društveni kontekst, poznaju tržište i navike potrošača i u segmentu oglašavanja mogu ponuditi zanimljiva, aktualna i relevantna rješenja. Naša pozicija na tržištu kao domaćeg proizvođača je kontinuirana i konzistentna komunikacija te kvalitetan sadržaj koji stvaramo i oblikujemo upravo u suradnji s domaćim agencijama i produkcijom i kroz dugogodišnju suradnju s domaćim medijima. Oni tu svoju konkurentnu prednost uvijek iznova pokazuju i dokazuju s predloženim kreativnim rješenjima i načinom komunikacije s kojim nastavljamo i u ovome izazovnom razdoblju prilagođavajući se trenutnoj situaciji i tzv. „novom normalnom“. Općepoznato je kako je važno nastaviti komunicirati u vrijeme krize tako da smo u smislu oglašavanja nastavili s kampanjama kojim promoviramo naš ikonski brend, Jubilarnu kavu, ali i novitete poput upravo lansiranih „ready-to-drink“ proizvoda. Ujedno, prateći dnevno zbivanja i epidemiološku situaciju, iskoristili smo potencijal komunikacijskih platformi naših brendova za pružanje podrške javnozdravstvenoj kampanji #ostanidoma te dodatno, kroz suradnju na ciljanim kampanjama domaćih medija koji su značajno utjecali na odgovorno ponašanje svih nas, a posljedično i dobru epidemiološku situaciju slijedom koje je bilo moguće krenuti s popuštanjem restriktivnih mjera i aktiviranjem gospodarstva". Za našeg sugovornika ovo je samo potvrda kako su mediji pouzdani partneri i u realizaciji projekata od šireg društvenog značaja i aktiviranju kolektivne svijesti o važnosti pružanja podrške i solidarnosti. "Tome svjedočimo posljednjih mjeseci gdje se poslovna zajednica aktivno angažirala i pokazala svoju društvenu odgovornost. U Francku smo svjesni svoje uloge i odgovornosti prema zajednici, a to posebno dolazi do izražaja u ovakvim izvanrednim situacijama kada je nužno biti prisutan, solidaran i pružiti podršku i pomoć onima koji u ovome trenutku imaju ključnu ulogu u brizi za cijelo društvo. Stoga smo na samome početku krize reagirali s donacijama u Hrvatskoj i zemljama regije za sve one koji su na prvoj liniji obrane, zdravstvenom osoblju, hitnim službama, volonterima kao i socijalno ugroženim obiteljima. S ovim donacijama nastavljamo i dalje", rekao je Artuković. 
Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 21
Bitka majke iz Pule. Mileva nije bolje ni nakon transplantacije: 'Samo želim u šetnju sa sinom'
NAJTEŽA BORBA

Bitka majke iz Pule. Mileva nije bolje ni nakon transplantacije: 'Samo želim u šetnju sa sinom'

Mileva (27) zbog rijetke bolesti ne može micati nogama, a sin (2) je stalno zove i treba. Već godinu i pol dane provodi na dijalizi, ali čini se kao da nema pomaka. Najveća božićna želja joj je zdravlje zbog sinčića i muža
Jelavić o susretu s Kekinom: 'Neka kažu istinu'; Kekin  otkrila da je zbog svega bila na policiji
U STATUSU ODBRUSILA PLENKOVIĆU

Jelavić o susretu s Kekinom: 'Neka kažu istinu'; Kekin otkrila da je zbog svega bila na policiji

Poštovani premijeru, govorite da se trebam baviti Nikicom Jelavićem. Bavila sam se sinoć, kada sam skupa sa suprugom otišla na policiju informirati ih o tom neželjenom susretu