Zagrebačka Čistoća je ispravke računa s iznosima u lipama zakonski bila prisiljena slati pismima na adrese 49.000 Zagrepčana. A problem je mogao biti i puno veći...
Zbog par kuna duga Čistoća je u travnju izgubila 141.120 kn
Zahvaljujući gotovo neprimjetnoj računalnoj pogreški od samo 13 lipa, zagrebačka Čistoća u travnju je izgubila više od 140.000 kuna.
Čitatelj 24sata požalio se prije nekoliko dana da ga je Čistoća pismom obavijestila da mu je za ožujak ispostavljen previsok račun. Oštećen je za 13 lipa, za koliko će mu biti umanjen sljedeći račun. Čitatelj je bio zgrožen trošenjem javnog novca na obavijesti pismom od minornog značaja. Iz Čistoće su nam rekli da su zbog pogreške u informacijskom sustavu za ožujak građanima izdali 49.000 ispravaka računa.
- Čistoća nije slala obavijesti o opomenama nego storna računa, zbog pogrešno obračunatih zateznih kamata do kojih je došlo zbog programske pogreške - odgovorili su nam iz Čistoće na upit koliko su ispravaka građanima poslali na iznos manji od pet kuna.
Bili su zakonski obavezni sve slati pismeno
Dostava pisma kurirskom službom košta 2,88 kuna, što znači da je 49.000 ispravaka Čistoću koštalo 141.120 kuna. I to bez troškova na radnike u pripremi pisama. U Čistoći ističu da su bili zakonski obavezni slati sve pismeno. Prema izmjenama Pravilnika o PDV-u iz srpnja 2011. godine, bez obzira na iznos, stornirani račun se mora ponovno slati u obliku u kojem je poslan. A problem je mogao biti i puno veći.
Po pravilniku koji datira još iz doba HDZ-ove vlade, korisnik u slučaju ispravka mora vratiti originalni račun. U slučaju gotovo 49.000 Zagrepčana to se nije tražilo, a značilo bi možda i tri puta više troškove obične prepiske između Čistoće i građana da bi se zadovoljilo slovo zakona.