U sklopu projekta "Od nezaposlene do zaposlene" razgovarali smo s jednom od predavačica - Aleksandrom Carvalho, vlasnicom računovodstvenog servisa Mereor
'Bez računovodstva - nema ispravnog vođenja poslovanja'
Jedan od segmenata poslovanja koje poduzetnici često nepravedno zanemaruju je računovodstvo. U sklopu projekta "Od nezaposlene do zaposlene" razgovarali smo s jednom od predavačica - Aleksandrom Carvalho, vlasnicom i direktoricom računovodstvenog servisa Mereor iz Zagreba. Što je naučila naše finalistice te s kojim izazovima se suočava jedna računovotkinja u Hrvatskoj, saznajte u nastavku.
Kako ste koncipirali svoja predavanja sudionicama projekta? Radilo se o izazovnoj materiji - računovodstvu?
"Krenulo je s prezentacijom koja je bila dosta kratka – nisam željela ih zamarati sa stručnim stvarima koje možda ne razumiju, te ih možda ne zanimaju i ne dotiču. Saznala sam koje ih stvari zanimaju i ušli smo u diskusiju. Iz te diskusije su izašla konkretna pitanja na koje sam im odgovorila. U predavanju sudionicama projekta te kroz iskustvo u radu s klijentima mogu zaključiti kako jednostavno postoje razni profili i pristupi. Npr. neki klijenti žele znati sve segmente računovodstva dok neki žele znati – minimalno. Obično se ispostavi da takvi klijeti, koji žele minimalno znati – teško posluju."
Temeljiti i "dosadni"
Kako je spomenula ranije u razgovoru, rad s raznim poslovnim subjektima nije uvijek lagan. Aleksandra nam je objasnila kako na inicijalnom sastanku s potencijalnim klijentima unaprijed bitno naznačiti koliko je računovodstvo važno, te koliko je bitno biti temeljit i precizan, odnosno kako će im, uvjetno rečeno - "dosađivati". "Dosadni u smislu da ćemo stalno biti ažurni i redoviti po pitanju financijskog izvještavanja", objašnjava Carvalho i dodaje: "Prilikom pokretanja posla poduzetnici su puni pitanja kao što su „Što se od troškova priznaje, a što ne?“, "Koje su razlike između R1 i R2 računa“, „Kako se izdaje račun“, „Za ili protiv ulaska u sustav PDV-a“ i sl."
Početak jednog poduzetničkog projekta često je vrlo izazovan te se nameće pitanje kako pravilno širiti posao. "Iz mojeg iskustva, to se radi korak po korak. Bitno je polagano širiti posao i, što je najvažnije, imati "zdrave" klijente. I nikada ne ignorirati računovodstvo" .
Problemi u Hrvatskoj
Poslovati u Hrvatskoj izazovno je, posebno u vrijeme krize. Što je pomoglo njezinom računovodstvenom servisu u poslovanju? "Drugačiji smo od drugih servisa jer naš pristup je individualan. Taj pristup proizlazi iz dosadašnjeg radnog iskustva u Velikoj Britaniji gdje sam radila 11 godina - gdje je takav odnos prema ljudima normalna stvar. Posao gradimo na na „zdravim“ temeljima te smo jako zadovoljni što imamo odlične klijente"
Što mijenjati kako bi poslovanje u Hrvatskoj bilo lakše, profitabilnije, uspješnije? Potrebne su promjene: "Potrebno je mijenjati cijeli pristup, rad javne uprave, propisi koje nitko ne može raspetljati, sve traje predugo. Birokratske barijere i nameti koje moramo dodatno obračunavati. Strani investitori često postavljaju pitanje „Zašto to moram platiti?“. Zapravo investitori najčešće žele sve namete platiti ali neka se to onda objedini, neka se pojednostavi. To je nažalost nešto što se nije promijenilo."
"Od nezaposlene do zaposlene"
"Drago mi je da su naše finalistice imale priliku slušati o računovodstvu. Često ljudi misle kako je računovodstvo samo nužno zlo, nešto što moraju slušati zato što zakon kaže tako. U stvarnosti je financijsko izvještavanje jako bitno odgovornoj osobi, osobi koja vodi poslovanje. Kako posluje, koje su porezne obveze i sl."