U sljedeće četiri godine domaće će se banke usmjeriti više na kreditiranje mikropoduzetnika nego do sada, govore rezultati istraživanja
Dobre vijesti za male poduzetnike u Hrvatskoj
U sljedeće četiri godine domaće će se banke usmjeriti više na kreditiranje mikropoduzetnika nego do sada, govore rezultati istraživanja pod nazivom “Retail bankarstvo u zemljama srednje i istočne Europe - iskorištavanje potencijala mikropoduzeća”, koje su provele konzultantska kuća Roland Berger i udruga Efma, prenosi Jutarnji list.
Mikropoduzetništvo
Mikropoduzetnike definiramo kao kategoriju samozaposlenih i kompanija do desetoro zaposlenih. Takve poduzetničke inicijative u Hrvatskoj čine do 90 posto svih tvrtki. Najveći problem s kojim su se dosad takvi poduzetnici susretali bila je percepcija njih kao neisplativih u poslovanju zbog visokih troškova i rizika.
Kako se navodi, mikropoduzeća postaju izuzetno zanimljiva skupina bankama te ih se smatra nedovoljno iskorištenim segmentom, posebice zato što njihov udjel u domaćem BDP-u iznosi visokih 34 posto, a zapošljavaju gotovo 45 posto svih zaposlenih u Hrvatskoj.
Turizam i arhitektura
Posebno je zanimljiva činjenica kako je u Hrvatskoj, usprkos krizi, zabilježen rast broja mikropoduzeća od 2006. do danas te kako u regiji Hrvatska iskače u zastupljenosti proizvodnog sektora i stomatologa. Također specifičnost hrvatskog mikropoduzetničkog tržišta su i velik broj mikrokredita poduzetnicima u turizmu i arhitekturi. Trećina banaka smatra da je za uspješan model kreditiranja presudna kvaliteta usluga, a za 20 posto njih podjednako su važni proizvod i dostupnost.