Obavijesti

Pametna kuna

Komentari 0

iQpon: sve popuste možete pronaći na jednom mjestu!

iQpon: sve popuste možete pronaći  na jednom mjestu!
8

Jeste li već skinuli aplikaciju iQpon? Boris Turkić i Dean Porca idejni su autori ove aplikacije putem koje ostvarujete popuste na razne proizvode i usluge

VIDEO

Jeste li već skinuli aplikaciju iQpon? Boris Turkić i Dean Porca idejni su autori ove aplikacije putem koje ostvarujete popuste na razne proizvode i usluge, od lokalnih frizerskih salona i restorana do najvećih trgovačkih lanaca, kina i najpopularnijih modnih marki. Donosimo vam razgovor s njima u kojem su nam otkrili kako su došli na ideju iQpona, kako su privukli klijente, kakva je budućnost u Hrvatskoj te što poručuju mladim ljudima. 

Kako ste došli na ideju stvaranja aplikacije iQpona? 

Dean: Oko četiri, pet godina smo radili u raznim tvrtkama koje se bave mobilnim marketingom. Mi smo već dugo u tome poslu te smo razmišljali kako ponuditi neku novu uslugu s obzirom na to da su uređaji sve pametniji, bolji i brži. U novinama i časopisima nalazite različite kupone, ali ih nemate sve na jednome mjestu. Mi smo postali agregatori svih kupona. Našim partnerima smo ponudili da svoje kupone, ponude, popuste stave na jedno mjesto i da ljudima olakšamo cijelu priču. Ovo je najlakši i najbrži način da dođeš do krajnjih korisnika i najjeftiniji ako ga usporedimo s drugim kanalima. 

Boris: Znamo iz vlastitog iskustva kada dođeš na prodajno mjesto onda se sjetiš da imaš kupon kod kuće, ali ga nisi izrezao i nisi ga ponio sa sobom. Onda smo se odlučili na ovakav korak koji sve olakšava. 

Jeste li imali problema s pronalaskom investitora? Kako su reagirali kad ste im prezentirali ideju?

Dean: Dugo vremena smo tražili investitore i partnere koji će to podržati. Najteže je nekome prezentirati ideju. Mi smo to prezentirali i našim investitorima, ali i stranima. Ljudima je bilo jako teško pojmiti koliko to vrijedi na tržištu, ali kad smo našli prave ljude koji su imali iskustva u tome ili su imali neku viziju kako će to izgledati onda je sve krenulo. Podržali su nas domaći investitori koji su imali znanja što se tiče telekomunikacijskih poslova, marketinga i slično. Kad smo im pokazali koncept, izrazili su želju da budu dio projekta.

Koje su prednosti mobilnoga marketinga? 

Boris: Statistike pokazuju kako je iskoristivost mobilnih kupona 8 puta veća nego papirnatih što samo po sebi govori koliko je jaka ova vrsta marketinga. Kad vidimo koliko se budžeta troši na tiskane letke i na kupone u magazinima i časopisima onda je to stvarno veliki razlog zašto bi trebali koristiti mobilni marketing.

Dean: Penetracija mobilnih uređaja je 150 posto. Mislim da će za dvije ili tri godine biti 70 % smartphoneova. Skoro svatko svake tri ili četiri godine mijenja mobilne telefone dok ga stariji ljudi koriste dok se ne pokvare. Nama je zanimljiva mlađa populacija koja se sve bolje snalazi, češće koristi mobitel i više surfa na mobitelu nego na drugim medijima. 

Koji vam je ciljana skupina ljudi? Što je potrebno da se privuče starija populacija na korištenje aplikacije?

Boris: Razmak godina koji koristi pametne telefone sve više raste iz godine u godinu. Naša ciljana skupina potrošača je od 15 – 55 godina. Možemo uzeti za primjer kako osoba koja je počela koristiti smartphone ima 37 ili 38 godina, npr. neki poslovni čovjek ili žena. Takve osobe će zasigurno nastaviti koristiti pametni telefon do kraja života. Naša ciljana skupina potrošača se povećava i siguran sam da ćemo za nekoliko godina imati korisnike koji imaju i 60 godina. Zašto oni ne bi koristili ovakvo nešto? 

Dean: Ja mislim da nema ograničenja. Imamo jako dobrih iskustava kod nekih partnera kod kojih kupuje starija populacija. Dolaze ljudi koji žele uštedjeti i kada vide našu aplikaciju traže način kako će je skinuti. Vrlo je važna edukacija jer se posebno stariji ljudi boje novih tehnologija. Potrebno je mijenjati navike ljudi. Ljude treba educirati da proizvode kupuju na popust i jedini problem je naći aplikaciju ili otići do našeg weba i vidjeti ponudu. Mi ćemo uskoro imati i web aplikaciju gdje će se kuponi moći pregledavati. 

Koliko je prošlo vremena od ideje do pokretanja aplikacije? 

1.10. 2011. godine smo lansirali aplikaciju, ali sama ideja je stara oko godinu i pol. Oko šest mjeseci nam je bilo potrebno da realiziramo ideju.Trebalo je četiri mjeseca intenzivnog programiranja, a prije toga dva mjeseca planiranja doslovno crtanja kako će sve to izgledati. Imamo vanjske partnere koji su bili programerska podrška, ostalo smo napravili unutar našeg tima. Uvijek imate i vanjske dizajnere koji vam pomognu oko kreativnih ideja. Osnovna funkcionalnost je došla od nas. Najvažnije je da se može dalje razvijati što će imati smisla na tržištu. Izbacit ćemo još dvije, tri nove funkcionalnosti u narednih deset dana.

Kakva je situacija u Hrvatskoj? Je li imate konkurenciju i koje su vaše prednosti nad drugima? 

Dean: Imamo nekoliko konkurenata, ali mi se baziramo na drugome modelu. Mi nismo grupna prodaja i ne tražimo da 100 ljudi mora kupiti proizvod pa da se kupon može iskoristiti. Kod nas je svaki popust realan i možete ga koristiti bez ikakvih uvjeta. Ako ste u nekoj trgovini i imate kupon, uvijek ga možete iskoristiti. Tu je ljepota naše aplikacije. Također, prednost je i što targetiramo velike brendove. 

Boris: Targetiramo od velikih brendova do malih trgovina. Mi ponuditelju ništa ne uvjetujemo kao grupne kupovine. One uvjetuju da morate dati 50, 60 posto popusta i od toga dijela koji ste vi dobili daje tvrtki koja je to organizirala određeni značajan postotak. 

Koliko su tvrtke otvorene prema ovakvom načinu kupnje? Kako privući potencijalne klijente?

Dean: Trebamo educirati ljude koji se bave marketingom u tvrtkama. Mi imamo preko 25 000 jedinstvenih korisnika naše aplikacije. Tvrtke bi morale vidjeti da je to njihov target i skupina ljudi koji svakodnevno prate što se nudi. Do sada nismo imali previše upita, a sada dnevno dobijemo e-mailom ponude tvrtki koji bi željeli sudjelovati. Nama je trebalo dosta vremena da se distanciramo od grupnih kupovina jer mi ne funkcioniramo na taj način. Zbog toga je dio tvrtki bio sumnjičav i morali smo im objasniti da mi ne uzimamo dio marže i ne zanima nas koliki će dati popust. Kad su ljudi shvatili da je to drukčiji način poslovanja onda su se počeli polako otvarati. 

Boris: Mi smo u tri mjeseca poslovali i poslujemo s preko 110 tvrtki i postajemo drugima zanimljivi. S nekima smo dogovorili suradnju prije lansiranja aplikacije kad nismo imali nijednog korisnika. Sada kada imamo 25 000 korisnika lakše je dobivati klijente i oni nam se sada sami javljaju.

Što smatrate da je najvažnije za ulazak u svijet poduzetništva? Koliko je utjecalo prijašnje iskustvo?

Boris: Krucijalno je bilo prijašnje iskustvo. Da bi poduzetnik ušao u neku granu poduzetništva, a da ne zna nešto od prije, mislim da je odmah osuđen na propast. Mi smo svi bili iz industrija koje su imale veze s ovim što radimo. Mi smo još uvijek u fazi gdje dolazimo do nekakve točke gdje to počinje financijski ima smisla i zadali smo sami sebi realne zadatke. Cilj nam je u prvoj godini doći na breakeven pa da možemo rasti. 

Kakvi su planovi za budućnost? Hoćete li se širiti dalje?

Dean: U drugome mjesecu krećemo na druga tržišta. U tri mjeseca smo dogovorili poslovanje u Srbiji, BiH i Sloveniji. U Srbiji očekujemo jako puno, a u Sloveniji još više zbog prirode ljudi jer su bliže zapadnome načinu razmišljanja gdje ljudi paze na svaki cent ili euro. Imamo jako dobro iskustvo jer neke tvrtke koje sada s nama posluju su iz Slovenije. Cilj nam je pokriti cijelu regiju i onda se širiti dalje. 

Kakva je budućnost u Hrvatskoj što se tiče razvijanja aplikacija? 

Dean: Što se tiče aplikacija, mislim da je budućnost u Hrvatskoj odlična. Imamo jako dobre programere i jako puno mladih ljudi koji su okrenuti prema tome. Ako imaš ideju i znanje, probaj je ostvariti. Tržište je još dovoljno otvoreno da može primati razne varijacije na istu temu. Na vanjskim tržištima ako tim ne razvija nešto i ako nije puno uloženo, teško da će se probiti. Svakome treba dati ideju. Nema glupih ideja nego neostvarivih ideja. Svaka ideju ćemo rado pogledati i vidjeti je li možemo nešto napraviti zajedno. Neka svi slobodno dođu i jave nam se. 

Boris: Mi u iQponu smo odlučili pomagati mladim inovatorima, programerima i ako imaju nekakvu ideju neka nam se jave. Željni smo pomoći da ostvare svoju ideju. Slobodno nam se javite sa svojim idejama i rado ćemo pomoći bilo financijski, stručno ili na bilo koji drugi način.

iQpon je mobilna smartphone aplikacija koja vam omogućuje popuste na razne proizvode i usluge diljem Hrvatske. Mobilni shopping vodič potpuno je besplatan i možete ga downloadirati s gotovo svih smart phone marketa (OVI store, Android market, iTunes, itd.).Skinite iQpon aplikaciju i saznajte što se krije pod sloganom „kupuj pametno, štedi ludo“!

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 0
VIDEO

Dan prije smrti je plakao, htjeli su da propusti utrku, odbio je...
AYRTON SENNA: 30 GODINA OD SMRTI

Dan prije smrti je plakao, htjeli su da propusti utrku, odbio je...

Ayrton Senna poginuo je 1. svibnja 1994. u Imoli kad se s 310 km/h zabio u zid. Bio je jedan od najvećih vozača Formule 1 u povijesti, a njegovo rivalstvo s Alainom Prostom bilo je više od sporta

Tko je Edin Terzić? Hit trener u Europi pomagao 'vatrenima'. I želi biti izbornik reprezentacije
PRIČA O TRENERU DORTMUNDA

Tko je Edin Terzić? Hit trener u Europi pomagao 'vatrenima'. I želi biti izbornik reprezentacije

Otac mu je iz Donjeg Vakufa, majka iz Osijeka. Skautirao je u Hrvatskoj za Borussiju, ljetuje u Makarskoj, zna hrvatske pjesme i prati HNL, a vodio je i Haalanda, Reusa...
Diktator opsjednut seksom: Ima 9000 auta i zlatni Boeing...
RASKALAŠEN ŽIVOT SULTANA

Diktator opsjednut seksom: Ima 9000 auta i zlatni Boeing...

Za 50. rođendan 1996. godine potrošio je 40 milijuna dolara jer je slavlje trajalo dva tjedna i Michael Jackson mu je održao tri koncerta. Svako od raskošnih vjenčanja njegovo petoro djece, trajalo je više od tjedan dana