Obavijesti

Pametna kuna

Komentari 8

Nakon godina nezaposlenosti pokrenula vlastiti posao!

Donosimo priču Gordane Hegić koja je nakon godina nezaposlenosti i volontiranja, spojila ljubav prema pčelama i kozmetici te pokrenula proizvodnju krema

VIDEO

Nakon što je provela četiri godine na Zavodu za zapošljavanje te godinama volontirala na Katedri za pčelarstvo Agronomskog fakulteta, magistrica agronomije Gordana Hegić odlučila je pokrenuti vlastiti posao. Upravo ljubav prema pčelama navela ju je da pokrene proizvodnju krema u sklopu vlastitog obrta Biorad. Osim što svaki dan na svojim kremama i njihovu unaprjeđenju i razvoju radi od 12 do 16 radnih sati, upisala je i doktorski studij na Katedri za pčelarstvo Agronomskog fakulteta u Zagrebu te predaje za pčelarske udruge i građanstvo s temama vezanim uz pravilnu primjenu pčelinjih proizvoda u prehrani i kozmetici. Uz popunjeni poslovni raspored, i dalje volontira te održava predavanja o pčelinjim proizvodima u vrtićima, školama i domovima umirovljenika. Doznajte kako je započela njezina uspješna poslovna priča.

Kada ste počeli razmišljati o pokretanju vlastitog posla te kako je nastala ideja o pokretanju obrta Biorad?

Nakon dugo godina provedenih kao nezaposlena osoba, niza zamolbi za posao i činjenice da želim raditi bilo koji posao u struci, shvatila sam da niti jednom poslodavcu nisam interesantna kao djelatnica. Nisam željela veze i poznanstva koristiti za traženje posla, već sam vjerovala da su moje kvalitete dovoljne za uspjeh. Tada sam, svjesna svojih kvaliteta, odlučila preuzeti odgovornost za svoj život i posao te sam vjerovala da će se trud i znanje isplatiti.

Ideja je nastala kada sam shvatila da moje znanje, želja za radom, stalnim usavršavanjem i učenjem nisu nikome potrebni te da sve što imam želim uložiti u posao koji ću sama osmisliti i voditi. Tada sam i otvorila obrt Biorad uz potporu Hrvatskog zavoda za zapošljavanje.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

Kako je tekao put od zamisli pa do samog ostvarenja projekta? Odakle znanje o pokretanju takve vrste ustanove?

Moj prvi proizvod na kojemu sam radila bila je krema protiv bolova. Prvenstveno je nastala za moje osobne potrebe, radila sam na recepturi punih 8 godina i o njoj nisam razmišljala kao o proizvodu za tržište nego kao o pomoći koja je meni bila potrebna. O toj kremi brzo se počelo pričati među poznanicima, tako da sam je testirala na većem broju ljudi i dobila zadovoljavajuće povratne informacije. Nastavila sam dalje raditi samo na toj kremi kako bih zadovoljila omjere i količine eteričnih ulja koje zakon propisuje.

Znanje o pokretanju obrta tada nisam imala niti sam razmišljala o tome. Tek u razgovoru s obitelji, prijateljima i korisnicima kreme došli smo do zaključka da bi proizvod trebalo prvenstveno patentirati i staviti na tržište. U vezi procedure samog otvaranja obrta, smjernice i dio financijskih sredstava dobila sam od Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, a ostalo sam učila i rješavala ''u hodu''. Bilo je zanimljivih odgovora i tumačenja propisa – na isto pitanje u različitim institucijama dobivala sam različite odgovore, no volja za radom pomogla mi je da sve stavim na mjesto i krenem raditi svoj posao. Za realizaciju svoje ideje obraćala sam se svim institucijama koje su mi u tom trenutku bile potrebne.

S obzirom na to da sve vaše proizvode mora analizirati Hrvatski zavod za javno zdravstvo te sve kreme treba puniti ovlaštena punionica, kako se danas snalazite u administracijskim procedurama?

Nakon što sam te procedure prošla da bih dobila sve potrebne dozvole za stavljanje proizvoda u promet, danas se u svim procedurama snalazim odlično, a punionica mi olakšava čitavu proceduru jer ja samo nadzirem proizvodni proces i ne brinem oko nabave sirovina, ambalaže i slično. S obzirom na to da su proizvedene količine proizvoda za punionicu male serije, to dodatno poskupljuje proizvodnju, ali s obzirom na činjenicu da su kreme potpuno prirodne bez sintetskih mirisa, punila i konzervansa ne želim i ne mogu raditi veće količine proizvoda, koji bi predugim stajanjem gubili na kvaliteti.

Kakva je bila vaša početna investicija da biste uopće mogli pokrenuti posao te kakva je situacija danas?

Početna investicija bila je potpora HZZ-a u iznosu od 36 tisuća kuna koji sam namjenski utrošila u prva 2 do 3 mjeseca od otvaranja obrta. Nakon toga, podigla sam kredit za daljnje poslovanje u više nego dvostrukom iznosu od dobivene potpore radi nastavka poslovanja. Sudjelovala sam na raznim natječajima za bespovratne potpore i dobila potporu od 10 tisuća kuna od Razvojne agencije Zagreb te potporu za obrtnike Grada Zagreba  u iznosu od 14 tisuća kuna

Odobrene potpore, osim financijskog olakšanja poslovanja, značile su i potvrdu da to što radim ima potencijala, što se potvrdio i nastupom na usko specijaliziranom 5. međunarodnom sajmu inovacija, eko ideja, proizvoda i tehnologija u poljoprivredi i prehrambenoj industriji Agro Arci 2012 gdje je sudjelovalo više od 230 izlagača koji su predstavili 220 inovacija iz čak 11 stranih zemalja, a gdje su moja Zlatna krema protiv bolova i Propolis krema osvojile nagradu.

Što se sve nalazi u asortimanu obrta Biorad?

U asortimanu se prvenstveno nalaze tri kreme iz linije Apiaromaterapija, što je kozmetika s posebnom namjenom za pomoć kod određenih zdravstvenih tegoba na potpuno prirodan način. Spoj najnovijih znanstvenih spoznaja i najstarijih načina uklanjanja tegoba sjedinjen pod pojmom apiaromaterapija objedinjuje blagotvorna svojstva pčelinjih proizvoda i  najkvalitetnijih eteričnih ulja u jedinstvene, inovativne proizvode zaštićene recepture i procesa proizvodnje. 

Biorad u ponudi kozmetičke linije Apiaromaterapija ima tri proizvoda: Zlatnu kremu protiv bolova koja uspješno ublažava ili potpuno uklanja bolove bez obzira na njihov uzrok ili dužinu trajanja (djelotvorna je i kod kroničnih bolova). Krema na bazi mentola olakšava simptome respiratornih infekcija, sinusitisa, vrtoglavica, migrena i osjećaja umora te Propolis krema koja se posebno preporučuje kod opekotina, rana,  herpesa i atrofije kože. U ponudi se još nalaze i ograničene količine meda i propolisa iz našega pčelinjaka, prirodne matične mliječi te razni medni pripravci koje proizvodim po narudžbi. Također proizvodim i prvu hrvatsku liniju jestive prirodne kozmetike za kućne ljubimce.

Tko su sve zaposlenici vašeg obrta te kako izgleda vaš tipični radni dan?

Jedini zaposlenik svoga obrta sam ja. Suprug i roditelji mi svakodnevno volonterski pomažu jer bez njihove pomoći ne bih mogla raditi sve što je potrebno za proizvodnju i opstanak. Moji svi radni dani su sve samo ne tipični, ali svaki dan je radni i traje od 12 do 16 radnih sati. S obzirom na to da sam doktorandica na Katedri za pčelarstvo Agronomskog fakulteta u Zagrebu, dio radnog dana svakako se sastoji od proučavanja znanstvenih radova, izrade doktorske disertacije, laboratorijskih analiza za potrebe doktorata, a i članica sam povjerenstva za ocjenjivanje meda i često putujem po Hrvatskoj radi ocjenjivanja meda i znanstvenih kongresa.

Suradnica sam časopisa Hrvatska pčela vezanog uz temu apiterapije, prilikom raznih pčelarskih manifestacija održavam apiterapijsko savjetovalište za građanstvo, predavanja i radionice. Članica sam i Hrvatskog apiterapijskog društva te međunarodne organizacije Coloss (Prevention of honey bee COlony LOSSes). Radim na inovativnim proizvodima koje je prvo potrebno uskladiti, definirati i testirati, zaštititi u DZIV, analizirati, ishoditi dozvole za stavljanje u promet, iznaći financijska sredstva za pokretanje proizvodnje nove linije proizvoda, odabrati najpovoljniju punionicu, definirati izgled lončića za punjenje te odabrati dizajn proizvoda.

Gdje izrađujete te kako naplaćujete i prodajete svoje proizvode?

Kreme izrađujem u punionici, med vrcam u pčelinjaku, a nove proizvode izrađujem u svom poslovnom prostoru predviđenom za tu namjenu. Naplata usluga je prvenstveno prilikom preuzimanja proizvoda, ponekad je s odgodom plaćanja od 30 dana (wellness centri, trgovine zdrave hrane, ljekarne). Usluge apiterapijskog savjetovanja ne naplaćujem. Osjećam se puno korisnija kada neke stvari odradim za opću dobrobit jer nije sve u novcu, iako ljudi koji me ne poznaju misle da puno zarađujem s obzirom na vrijeme koje provedem u poslu. Takvi komentari su me prije živcirali, ali sada uz smiješak odmah stvorim jednu sliku o osobi i ne zamaram se time previše.

Kako ste privukli kupce i postali vidljivi na tržištu? Jeste li ciljali na određenu skupinu klijenata i kako do njih dolazite?

Kada gledam unatrag, izradom kreme protiv bolova pred sebe sam postavila veliki izazov. Od proizvoda takvog naziva doista se očekuje ono što na njemu piše, znači on mora smanjiti, ublažiti ili u potpunosti ukloniti bolove. Ponosna sam na činjenicu da sam to doista u praksi uspjela i zapravo je najbolja reklama usmena preporuka.

O marketingu pogotovo u početku nisam znala previše, no upravo je Zlatna krema protiv bolova svojim djelovanjem i kvalitetom prodavala samu sebe, čak i izvan granica Hrvatske. Kasnije sam imala nekoliko reklamnih oglasa u časopisima i na raznim portalima, a nakon dobivanja raznih nagrada o proizvodima se pisalo i u ostalim medijima bez potrebe plaćanja reklamnih tekstova. U početku sam sama tražila i pronalazila prodajna mjesta, no sada prodajna mjesta traže mene jer kupaca ima u cijeloj Hrvatskoj i u inozemstvu. Ciljana skupina klijenata su svi oni koji su prepoznali vrijednost i značaj potpuno prirodnih proizvoda koji mogu olakšati zdravstvene tegobe.

Pokretanje vlastitog posla i ulaganje velike količine novaca usred krize je riskantan potez. Kakav biste savjet dali onima koji odluče slijediti vaš primjer i koja je lekcija koju ste vi osobno naučili?

Svako pokretanje posla je rizik bez obzira na krizu. Ne postoji nikakav univerzalni recept niti za život niti za posao. Skromnost je vrlina i uz to je potrebno puno rada, truda, sreće i znanja, spremnosti na cjeloživotno obrazovanje, korektan odnos prema kupcima što svakako podrazumijeva kvalitetan proizvod i vjerujem da uspjeh nakon nekoliko godina neće izostati. Mislim da još dosta lekcija moram naučiti, prerano je još davati savjete, obrt imam tek dvije godine i još puno toga učim, no vjerujem da će se skromnost, upornost i rad nakon nekoliko godina isplatiti.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 8
VIDEO

Euro 2024., raspored i satnica svih utakmica: Poznati su svi sudionici, kako kupiti ulaznice?
VODIČ ZA PRVENSTVO

Euro 2024., raspored i satnica svih utakmica: Poznati su svi sudionici, kako kupiti ulaznice?

Cijene ulaznica se kreću od 30 eura za najjeftinija mjesta do 1000 eura za najskuplje. Za sve utakmice u skupini hrvatski su navijači dobili po 10.000 ulaznica

VIDEO Dragana Mirković: 'Sve sam riskirala. Nije me sramota sad reći da nemam novca...'
EKSKLUZIVNO: ISPOVIJEST IZ DVORCA

VIDEO Dragana Mirković: 'Sve sam riskirala. Nije me sramota sad reći da nemam novca...'

Cijela estrada zna koliko sam radila u braku, ali to sam i htjela. Mogla sam se udati za bogataša da ne radim ništa, ali to me nije privlačilo. Ja sam bila ta 'lokomotiva', rekla nam je Dragana Mirković u svom dvorcu
VIDEO Pogledajte kako izgleda dvorac Dragane Mirković: 'Našli smo papin medaljon i oružje'
EKSKLUZIVNO IZ DVORCA EBENFURTH

VIDEO Pogledajte kako izgleda dvorac Dragane Mirković: 'Našli smo papin medaljon i oružje'

U dvorcu od 12.000 m2 za stalno radi četvero ljudi, koji uglavnom tamo i žive, no trenutačno ih je više zaposleno zbog radova oko biblioteke. Kapelica je pjevačici najdraža prostorija