Obavijesti

Pametna kuna

Komentari 1

"Naša misija je potaknuti ljude na pozitivne promjene!"

"Naša misija je potaknuti ljude na pozitivne promjene!"
3

Ključne karakteristike za poduzetništvo su ustrajnost, strast te - autentičnost. Predstavljamo vam ženski poduzetnički tim koji utjelovljuje upravo te osobine

VIDEO

Povodom prošlotjednog Međunarodnog dana žena razgovarali smo s jednim ženskim poduzetničkim timom. No, ne radi se o običnom timu. Ovaj tim je zaslužan za uspjeh tvrtki Biovega, trgovina bio&bio, centra Makronova i izdavačke kuće Planetopija. Naizgled poslovi koji nisu povezani, no, kako ćemo kasnije vidjeti, to su poslovi koje povezuje zajednička ljubav. Ljubav prema svijetu koji nas okružuje te želja za očuvanjem i unaprjeđenjem zdravlja čovjeka i njegove okoline. Tim čine Jadranka Boban Pejić, direktorica Biovege, Žana Hinek, voditeljica bio&bio trgovina i članica Uprave Biovege te voditeljica prodaje i marketinga, Tamara Dabić, ravnateljica Makronove te Marina Kralj Vidačak, direktorica Planetopije. Održivi razvoj, organski uzgoj, ekološki proizvodi i meditacija - samo neki od pojmova s kojima se one svakodnevno susreću. Kako one uspješno razvijaju svoje poslovanje? Što od njih možemo naučiti i što ih motivira za daljnje uspjehe? Saznajte u nastavku.

Možete li našim čitateljicama, kao uspješna poduzetnica i stručnjakinja u polju prirodne prehrane, objasniti kako je izgledao vaš poslovni i osobni put razvoja (možemo li uopće odvojiti jedno od drugog?) od začetka ideje do liderske pozicije u kojoj se nalazite danas? Koje detalje biste izdvojili kao ključne? 

Jadranka Boban Pejić: Gotovo je nemoguće odvojiti jedno od drugog. Od rane mladosti najvažnije mi je bilo da se osobno razvijam, educiram, napredujem. U gimnazijskim danima  posebno me zanimala filozofija, pa me samim time na drugoj godini studiranja (Fakultet za defektologiju) privukla ideja makrobiotike koja je u stvari cjelovita filozofija življenja. Upravo susret s makrobiotikom, koji je u isto vrijeme susret i s mojim suprugom (1984.) je jedan od ključnih trenutaka. Organska i cjelovita hrana, kao sastavni dio takvog stila življenja, uskoro su se pretvorili i u težnju da takva ponuda postoji i kod nas pa je nakon godina predavanja i edukacija (Makronova) 1994. nastala Biovega. Ulazak u svijet businessa bio je poticaj za daljnje napredovanje koje je velikim dijelom dolazilo kroz samu praksu. Strast i smisao koji sam vidjela u poslu s organskim proizvodima nadoknađivali su neiskustvo i neznanje. Kako je rasla Biovega, povećavale su se odgovornosti i potrebe za edukacijom pa je proces savjetovanja preko NMCP i HUP-a bio doista važan (2000. godine),  a nekoliko godina kasnije i MBA na Cotrugli Business Academy. Mogućnost da pozitivno utječem na sredinu u kojoj radim tj. živim, mogućnost da inspiriram i motiviram druge na pozitivne promjene za mene je glavni pokretač, moja i osobna i poslovna misija. Kao i zahvalnost koju osjećam za sve koji su me na mom putu inspirirali i inspiriraju i dalje u stalnoj osobnoj i poslovnoj evoluciji....

Što biste poručili našim čitateljicama – što su najvažnije odlike uspješne poduzetnice?

Upornost, disciplina, fleksibilnost i velika količina humora....biti poduzetnik/ica pogotovo u Hrvatskoj je ogroman izazov koji može uništiti zdravlje i miran san, stoga je za poduzetnicu važno da brine o svom zdravlju i ne stavlja sebe na zadnje mjesto prioriteta.

Što možete izdvojiti kao najvažnije kvalitete tima Biovege – u čemu je tajna uspjeha?  

Žana Hinek: Za kvalitetan tim potreban je kvalitetan i karizmatičan vođa tima, a u Biovegi imamo lidericu, što cijeloj priči daje posebnu suptilnu dimenziju. Potrebni su i članice/ovi tima koji imaju slične životne svjetonazore, odgovornost, etičke i poslovne kompetencije, iste ciljeve, ali i puno zajedničkih utakmica u nogama. Tim smo koji je doslovce odrastao skupa, te smo prošli sve faze koje krase uspješne timove od storminga do performinga. Jadranka je zaista osoba koja je svojim primjerom stvarala organizacijsku kulturu i postavljala visoke standarde odnosa prema kupcima, partnerima, no isto tako i prema svim članovima u kolektivu. Također je osmislila poslovni koncept u kojem je od velike važnosti za poslovni uspjeh zadovoljstvo djelatnika koji rade posao koji zaista žele raditi, za kojeg imaju i osobni talent, koji sudjeluju u radu tima na kredibilan i poslovan način, ulažući i svoj osobni interes za osobni i profesionalni razvoj. Sve to mora biti sprovedeno efikasno kroz konkretne poslovne zadatke u maniri poslovne izvrsnosti. Smatramo da se tako može zaslužiti, postići i zadržati istinsko zadovoljstvo naših kupaca, ali i dobrobit poslovnog sustava Biovege.

Nama je važno da ono što radimo želimo koristiti ili konzumirati mi sami – zato se držimo visokih kriterija i standarda od odabira proizvoda do partnerstva ili odabira poslovnih projekata u koje ulazimo. Ulažemo velike napore kako bismo bili konkurentni u situaciji kada je socijalna situacija u zemlji  alarmantna, kada je gospodarski sustav gotovo uništen i kada postoji velika cjenovna nefleksibilnost i pesimizam potrošača. Uz PDV od 25% na hranu u odnosu na  0 % (UK) ili 8,5% (SLO) te dodatna regulatorna davanja koje nemaju zemlje u EU i okruženju – održavati trgovačko poslovanje postaje iznimno zahtjevna i multi dimenzionalna vještina. Osnažilo nas je to kao poslovni sustav i krizu smo doslovce iskoristili kao priliku za jačanje i brušenje svih potencijala koje posjedujemo. 

Integrirana dobrobit za čovjeka i okolinu, etika, ekologija i svakodnevno učenje primijenjeno u poslovnoj dimenziji, čine Biovegu sjajnom radnom organizacijom, pomalo i pozitivnom oazom u današnjem pesimističnom poslovnom okruženju i gospodarskoj situaciji. To nas vodi i kada postoji puno razloga za posustajanje ili opravdanje da se možda i ne ide dalje. Zato smo tim koji raste, koji ima rezultate i koji ima voditelje koji su u Biovegi 10-15 godina i doživljavaju je kao vlastitu tvrtku. No, još je važnije napomenuti da  imamo kupce koji to prepoznaju kao vrijednost i daju povjerenje kupujući u bio&bio trgovinama ili koristeći proizvode i usluge drugih naših poduzeća. 

Možete li nam predstaviti djelatnost Makronove i izazove s kojima se susrećete kao lider na tržištu?  

Tamara Dabić: Makronova je vodeća ustanova koja se bavi edukacijom  na području prirodnih i održivih životnih stilova. Kao ustanova za obrazovanje odraslih djelujemo od 2002., no naši počeci sežu u sredinu 80-ih godina, kada su naši osnivači i idejni začetnici, Jadranka Boban Pejić i Zlatko Pejić, počeli održavati prve seminare i radionice o prirodnoj prehrani i osobnoj ekologiji, na području cijele bivše države. Naši formalni počeci vezani su uz Društvo za unaprjeđenje kvalitete življenja, čiji smo bili projekt posvećen edukaciji, do osnivanja ustanove 2002. godine. S pravom i ponosom se nazivamo vodećom ustanovom u ovom području, jer su dugo vremena naše aktivnosti predstavljale  pionirsko djelovanje na području održivih životnih stilova te mirovnih i ekoloških inicijativa u ovom dijelu Europe. Brojne teme i sadržaji, koji su postali obavezan dio promišljanja današnjeg čovjeka, bile su predmet našeg pionirskog, a dijelom i avangardnog djelovanja u kojem su nas nerijetko smatrali čudnima i nerazumnima, no to nas nije nimalo obeshrabrilo. Primjerice, teme o važnosti cjelovite prehrane, o štetnosti konvencionalnih i prednostima ekoloških proizvoda, o važnosti održivog životnog stila, posljedicama koje činimo svojim (ne)kvalitetnim izborima na svoj okoliš, i sl.

Svrha našeg djelovanja je, općenito rečeno, očuvanje i unaprjeđenje zdravlja čovjeka i njegove okoline. U tom smislu ljude podučavamo znanjima i vještinama zdrave i cjelovite prehrane, cjelovite brige o tijelu, ekološkom uzgoju,  te se bavimo  izvedbom projekata koji propagiraju cjeloviti pristup čovjeku, prirodni i održivi način življenja i zdravstvenu prevenciju. U našem se djelovanju vodimo konceptom osobne ekologije, koji podrazumijeva činjenicu da je zdrav pojedinac preduvjet zdravog okoliša (i obrnuto). Neodvojiv smo dio okoliša u kojem živimo, i važno je da se educiramo o tome kako da budemo zdrav i odgovoran stanovnik planeta na kojem živimo.

Osobno, čini mi se i danas, nakon 17 godina izdavačkog iskustva, da radim jedan od najljepših poslova gdje svakodnevno imam osjećaj da sam na izvoru najljepših misli i ideja, koje oplemenjuju moj život i mijenjaju ga na bolje. 

U svojem radu nailazimo i na izazove, koji nam pomažu da se ne opustimo i da budemo i dalje (pro)aktivni. Kroz već gotovo tri desetljeća djelovanja educirali smo brojne ljude tako da smo kroz to vrijeme praktički sami sebi stvorili (educirali) i konkurenciju. To nas ispunjava ponosom s jedne strane, no istovremeno nas tjera da budemo inovativni, različiti, i da svoju tradiciju nadopunimo suvremenim pristupom i inovativnošću.

Izazov je svakako i vrijeme u kojem živimo u kojem edukacija nije među prioritetima, kada moramo činiti izbore potaknute ekonomskim okolnostima. No, kako je edukacija nešto što predstavlja trajnu vrijednost i svojinu, nastojimo svoje polaznike motivirati i potaknuti da upravo tu vrijednost prepoznaju u svojim izborima programa u kojima se žele educirati. Svojevrsni izazov je širina dostupnosti informacija u današnje vrijeme, no ono što nam internet i drugi izvori ne mogu pružiti, a edukacija može je iskustvo i doživljaj, a to su također kvalitete i vrijednosti koje kreiramo i izazivamo kroz svoje edukativne programe.

Planetopijina izdanja se često vežu uz termin osobnog razvoja. Možete li nam objasniti kako taj pristup s jedne strane utječe na vaše poslovanje, ali i na vas kao profesionalca?  

Marina Kralj Vidačak: Knjiga kao takva već je proizvod koji nas čini boljim, osvještenijim i zanimljivijim ljudima, a posebno teme osobnog razvoja koje su od samog početka u fokusu našeg poslovanja.  Kao nakladnička kuća među prvima smo krenuli s objavljivanjem knjiga za kvalitetne promjene u svakodnevnom življenju, od zdrave i prirodne prehrane za koju smatramo da treba činiti temelj svakog zdravog pojedinca i obitelji,  promoviranja kulture tjelovježbe i kretanja, rješavanja trauma i strahova koje svi nosimo u sebi pa sve do raznih metoda i vježbi za postizanje veće životne ispunjenosti i zadovoljstva. U zadnjih desetak godina iznimno je porastao interes za ovakvom literaturom i postoji niz autora, ideja i pristupa koji nam mogu pomoći u raznim domenama života.

Kao radni tim, mi neprestano učimo kroz naše knjige i svi smo zaljubljenici u ono što radimo. Knjige za osobni razvoj pratimo i čitamo ne samo kao profesionalci već i zbog svojih osobnih afiniteta. A ono što možemo primijetiti jest da nam one zaista pomažu u stvaranju zdrave i pozitivne radne atmosfere, kvalitetnoj međusobnoj komunikaciji, strpljenju i uvažavanju koji su toliko neophodni na svakom radnom mjestu. Osobno, čini mi se i danas, nakon 17 godina izdavačkog iskustva, da radim jedan od najljepših poslova gdje svakodnevno imam osjećaj da sam na izvoru najljepših misli i ideja, koje oplemenjuju moj život i mijenjaju ga na bolje. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 1
VIDEO

8 svakodnevnih navika kojima ćete značajno usporiti starenje
ZDRAVLJE I PREVENTIVA

8 svakodnevnih navika kojima ćete značajno usporiti starenje

Slijedeći osam zdravih načina ponašanja moguće je smanjiti biološku dob, otkiva istraživanje. Radi se o svakodnevnim navikama koje su dostupne na jednostavan način

U Južnoj Koreji rijetko ćete sresti osobe s dioptrijskim naočalama: Znate li zašto?
'RENTATE' LI SVOJ VID?

U Južnoj Koreji rijetko ćete sresti osobe s dioptrijskim naočalama: Znate li zašto?

Iako je to na našim prostorima možda nepojmljivo, u južnokorejskoj kulturi smatraju da, ako osobe starije od 20 godina nose naočale za vid, imaju 'loše roditelje' koji na vrijeme nisu ispravili dioptriju djetetu kad je to bilo potrebno
Vozili smo novu Škodu Kodiaq: Impresivno prostrani SUV
SVJETSKA PREMIJERA

Vozili smo novu Škodu Kodiaq: Impresivno prostrani SUV

Rijetko koji model na tržištu ovdje nudi više prostora, i iskreno, trenutno nam ne pada na pamet ni jedan veliki SUV koji bi imao više prostora od ove Škode