Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
0 komentara

Ovladajte neverbalnom komunikacijom

Neverbalna komunikacija čini 70% komunikacije. Osim onoga što govorite, vrlo je važan i govor tijela koji može otkriti o vama više nego što možete zamisliti.

Thinkstock
Foto: Thinkstock
0 komentara

Komunikacija je važan čimbenik svakog čovjeka. Ona nas obilježava i društvo u cjelini ne bi moglo opstati bez komunikacije. Ako mislite da je važna samo verbalna komunikacija, varate se. Neverbalna komunikacija čini 70%, a verbalna samo 30% komunikacije. Jednako je važna i u poslu kojim se bavimo. Ona će biti uspješna ako svojem sugovorniku prenesemo informacije koje će shvatiti. U poslu smo stalno u kontaktu s poslovnim partnerima ili klijentima, na sastancima prezentiramo vlastite ideje i o njoj može ovisiti hoćemo li uspjeti ili ne. Možemo zaključiti da komunikacija predstavlja ključan faktor uspješne poslovne komunikacije.

Možda možete imati pod kontrolom ono što ćete reći i boju glasa, ali vaš govor tijela i ekspresije lica mogu odati ono kako se zaista osjećate. Sigurno se sjećate trenutaka kada su vam se za vrijeme nekog važnog poslovnog sastanka ili razgovora za posao tresle ruke ili vam se lice crvenilo. Bili ste svjesni toga, ali ništa niste mogli učiniti. Na neke stvari možemo utjecati, ali na neke ipak ne. U govoru, osim samih riječi, važne su još dvije komponente: korištenje glasa (ton glasa, njegova boja, brzina govora, glasnoća, izgovor, pauze u govoru) i korištenje tijela (mimika i gestikulacija). Oni koji razumiju neverbalnu komunikaciju, čitaju nas kao otvorenu knjigu. Neverbalna komunikacija uključuje izraze lica, ton glasa, geste, položaj tijela ili pokret, dodir i pogled. Također, uključuje i vaš hod, odjeću , itd.

Praktični savjeti u neverbalnoj komunikaciji

Navest ćemo neke od osnovnih stvari koje možete primijeniti u praksi:

Oči - Kada nekoga upoznate, gledajte ga u oči. Ako gledate sa strane ili u pod, odajete dojam nesigurnosti. No, tijekom razgovora nemojte kontinuirano gledati sugovornika u određeni dio tijela jer može izazvati nelagodu. Kontakt očima pomaže vam da dobijete povjerenje drugih i da budete vjerodostojni u onome što govorite dok loš kontakt čini suprotno. Ako govorite ispred veće publike, cilj je da gledate u svakoga člana publike, a to ćete napraviti tako da ćete polako skenirati cijelu publiku. Ako gledate pojedinog člana publike, ne zadržavajte pogled dulje od 5 sekundi da ne dođe do osjećaja nelagode. 

Geste - Većina nas kada razgovaramo s prijateljima koristimo ruke kako bi opisali neki događaj ili objekt. Ipak, kada se obraćamo nekome u formalnoj situaciji onda se 'povučemo u sebe'. Svaki put kada razgovaramo s nekim, obraćamo pozornost i na njegove ruke i lice (ponekad noge i druge dijelove tijela) kako bi dobili 'veću sliku', odnosno da o nekome upotpunimo dojam. Sasvim je razumljivo da smo u poslovnoj komunikaciji nervozni i da se ne opustimo dovoljno. Posljedica toga je da izostavimo gestikulaciju, ali u interesu komunikacije je da svladamo nervozu i da naše tijelo iskoristimo kako bi istaknuli našu namjeru i kako bi nam pomoglo da dođemo do cilja. 

Pokreti - Svakome ljudskome biću je normalno da obraća pozornost na kretanje. Ako držite prezentaciju ili držite govor ispred velikog auditorija, neka svaka vaša kretnja ima značenje. Ako nervozno šetate gore-dolje ili lijevo-desno, publika će to primijetiti i donijet će zaključak da ste nervozni. Ta nervoza će se prenijeti i na njih i poruka koju želite prenijeti, možda neće doći do njih onako kako ste to zamislili. Pravilno kretanje će omogućiti da pravilno istaknete poruku i da je prenesete onako kako želite. 

Držanje - Ako stojite uspravno, glava gore, oči gledaju prema naprijed i imate osmijeh na licu, pokazujete svoje emocije. Isto tako ako gledate u pod, ne stojite uspravno, također odražava ono što osjećate. Vaša publika i sugovornici će reagirati u skladu s vašim držanjem. Jedino uspravno tijelo i glava gore će vam pomoći da pokažete samopouzdanje i snagu. To može biti ključ uspjeha da zadobijete povjerenje kod budućeg klijenta ili poslovnog partnera.

Ako idete na razgovor za posao, nasmijte se, pružite ruku ( ne preslabo, ali ni prejako) te gledajte sugovornika u oči. Tijekom razgovora nemojte pretjerano dodirivati nos, usta, uši, grlo i sl. jer ćete odati dojam da ste nervozni, a to vam nikako nije u interesu. Pogled nemojte fokusirati samo na jednu točku, budite spontani. Nemojte sjediti prekriženih nogu jer to stvara barijeru između vas i sugovornika. Svakako imajte uspravno držanje, povucite ramena natrag i sjedite uspravno, ali ne ukočeno. Uspravno držanje vam pomaže da pravilno dišete, a time i smanjite nervozu. Sve su ovo ključni čimbenici o čemu može ovisiti vaš uspjeh.

Tanja Pureta, stručnjakinja za psihologiju i neverbalnu komunikaciju iz konzultantske tvrtke Ramiro nam je dala i svoj komentar: 

'Verbalno možemo razmišljati kako razgovarati s ljudima i birati riječi dok neverbalna komunikacija pokazuje pravo stanje osjećaja prema ljudima. Ako ne volimo svoj posao, ako nam je teško razgovarati s klijentima ili da nismo dovoljno kompetentni, to se na neverbalnoj komunikaciji jako vidi. Ona se može u manjoj mjeri naučiti. Ako imate posao koji volite i dobra znanja onda imamo i pozitivan stav prema klijentima i neverbalna komunikacija će biti odlična. Verbalna komunikacija otvara vrata uma, a neverbalna otvara vrata srca'.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message