Je li vam se ikada dogodilo da ste kupili mobitel, za koji se pokazalo da je neispravan - a niste ga mogli zamijeniti?
Pravo na zamjenu neispravnog mobilnog uređaja
Pitanje: Ako u roku 7 radnih dana reklamiram neispravan mobitel koji je kupljen u trgovini kod ovlaštenog mobilnog operatera, da li mi je navedeni operater dužan odmah zamijeniti uređaj s novim? Pitam iz razloga što su mi rekli da oni to ne moraju i da će uređaj poslati u servis te da moram čekati.
Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva: Postoji redoslijed u ostvarivanju prava kupca
Vezano uz Vaš upit u pogledu prava na zamjenu neispravnog uređaja novim ispravnim uređajem, očitujemo se kako slijedi: Odredbama članka 5. stavka 5. Zakona o zaštiti potrošača („Narodne novine“ broj 79/07, 125/07, 75/09, 79/09, 89/09, 133/09) propisano je ako je trgovac ili proizvođač dao jamstvo za ispravnost prodanog proizvoda isti je dužan ispuniti obveze propisane odredbama Zakona o obveznim odnosima („Narodne novine“ broj 35/05, 41/08) o jamstvu za ispravnost prodane stvari kao i obveze preuzete jamstvom.
Odredbama članka 423. stavka 1. i 2. Zakona o obveznim odnosima, propisano je da ukoliko proizvođač ili prodavatelj jamči za ispravnost stvari u tijeku određenog vremena, računajući od njezine predaje kupcu, kupac može, ako stvar nije ispravna, zahtijevati kako od prodavatelja tako i od proizvođača, da stvar popravi u razumnom roku ili, ako to ne učini, da mu umjesto nje preda ispravnu stvar.
Obzirom na navedeno, prava potrošača propisana su na način da postoji redoslijed u njihovom ostvarivanju i to tako da kupac ima pravo na popravak stvari u razumnom roku, a tek ukoliko prodavatelj odnosno proizvođač ne ispune svoju obvezu popravka stvari, kupac ima pravo na zamjenu neispravne stvari ispravnom. Ukoliko prodavatelj odnosno proizvođač ne ispuni niti tu obvezu, kupac ima pravo na raskid ugovora.
HAKOM
Ako mislite da su vaša prava povrijeđena, možete kontaktirati HAKOM-u (Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije, Jurišićeva 13, 10 000 Zagreb). Na HAKOM-ovim službenim internetskim stranicama možete pronaći obrazac zahtjeva za pristup informacijama koji je potrebno ispuniti i poslati elektroničkom poštom na pristup.informacijama@hakom.hr.