Psovanje pomaže ljudima da se lakše nose sa stresom, povećava produktivnost i stvara ugodnu atmosferu, no ipak samo ako je dobro dozirano
Psovanje oslobađa ljude od stresa, ali vodi i otkazu
Dok je psovanje na turnirima “bijelog sporta” postalo zaštitni znak Gorana Ivaniševića, a čak su i kolege sa simpatijama slušali sočne fraze temperamentnog tenisača, u drugim profesijama bilo bi prečac do otkaza. U stresnim zanimanjima poput ugostiteljstva, građevinarstva i na burzama psovanje zaposlenika jednih na druge smatra se donekle prihvatljivim jer se tako rješavaju stresa, a ponekad psovanje može ojačati timski duh. No to se ne odnosi na nadređene i klijente, nego se time uglavnom jača solidarnost među zaposlenicima i stvara ugodna atmosfera, pa se odmah povećava i produktivnost. No samo ako je psovanje razgovorno te ako nije namijenjeno vrijeđanju, a najstrože su zabranjene vulgarnosti na osnovi vjere, rase ili nacionalnosti. Ne postoje li određena pravila ponašanja na radnome mjestu, stalno psovanje, vrijeđanje i prijetnje mogu potpuno narušiti radnu atmosferu. Ipak, nije dobro pretjerivati sa psovkama, čak ni na jako stresnim poslovima, jer zbog previše psovanja, osobito pred nadređenima i klijentima, zaposlenici mogu vrlo lako dobiti otkaz. Iako je danas psovanje općeprihvaćeno ponašanje, mnogi psiholozi smatraju da nije dobro, osobito ako je upereno protiv pojedinaca.
IAKO SU PSOVKE NORMALNE, OPREZ JE IPAK POTREBAN
Psovke više nisu tabu, nego su postale prihvatljivo ponašanje među većinom zaposlenika, no trebali bi znati prosuditi kad mogu psovati. Primjerice, ne preporučuje se psovanje tijekom važnog sastanka.
NE ODREDE LI SE PRAVILA, MOGUĆE SU POSLJEDICE
Nadređeni bi trebali reći zaposlenicima kakvo je ponašanje prihvatljivo, a u to treba uključiti i psovke. Ignoriranje problema moglo bi ga pretvoriti u puno veći, a mogao bi završiti i ozbiljnijim posljedicama.
TEŠKE PSOVKE MOGU SE ZAMIJENITI LAKIM
Žele li nadređeni da se njihovi zaposlenici osjećaju slobodno na radnome mjestu, a ne žele slušati teške psovke, osim ograničavanja “rječnika”, neke psovke mogu se pokušati ublažiti ili zamijeniti.
TVRTKA MOŽE BITI ODGOVORNA ZA PSOVKE ZAPOSLENIH
Većina tvrtki ne opterećuje se psovanjem među zaposlenicima. No brinu se ako bi mogle odgovarati zbog nečijih psovki. Zato mogu zabraniti zaposlenicima postavljanje negativnih komentara na društvene mreže.