Dojam koji se ostavlja prilikom odlaska s posla jedanko je važan za karijeru kao i dojam kojeg djelatnik ostavi tijekom prvog radnog dana
Rušenje mostova prilikom odlaska s posla ruši i ugled
Baš kao što je važno prvoga radnog dana potruditi se predstaviti se u najboljem svjetlu, toliko je važan i dojam koji se ostavlja na izlaznim vratima. Odlazak uz isto uzajamno poštovanje s kojim ste startali svoj posao i zadržavanje korektnog odnosa sa šefom i ostalim kolegama može vam donijeti samo korist. Osim što je to jedini ispravni način, koji govori o vašoj poslovnoj etici, nikad ne znate možete li opet naletjeti na stare kolege. Koliko god da ste bili sposobni i ugodni djelatnik, poslodavac vam na kraju mora pronaći zamjenu, a vi mu pritom pomozite i učinite sve što je u vašoj moći da olakšate prijelazni period. Najavite svoju odluku što ranije. Tako ćete poslodavcu pružiti vremena da oglasi natječaj za novo radno mjesto, da pronađe kvalitetnu zamjenu, a možda uspijete i uhodati novoga kandidata. Neka to bude najmanje tri tjedna prije odlaska. Napustiti posao s dignitetom možda zahtijeva nešto napora, ali isplati se jer je cilj kontinuirano građenje mostova u karijeri, a ne paljenje mostova za sobom. Odlazak sa stilom najbolji je način za kreiranje uspješne poslovne povijesti i reputacije kao dobrog radnika.
GRIŽNJI SAVJESTI NEMA MJESTA
Najčešći osjećaj povezan s napuštanjem dugogodišnjeg posla je krivnja. Zaposlenici često misle da je njihova želja za odlaskom i napredovanjem negativno percipirana od strane tvrtke, što jednostavno nije točno. Ljudi koji vode tvrtku znaju da zaposlenici mijenjaju poslove: to je sastavni dio života. Radije budite ponosni što posao ostavljate u dobrim rukama.
NA TUĐE OSJEĆAJE PAŽLJIVO REAGIRATI
Promjene u radnom okruženju u pravilu nose jake osjećaja. Neki će se šokirati, drugi razočarati, a nekima bi moglo biti drago. Potrudite se ne reagirati presnažno, a najbolji način da zadržite zdrave odnose je da otvoreno kažete zašto ste odlučili otići.
OPROSTITE SE UZ ZABAVU
Kolege bi vam mogli poželjeti sretan put organizacijom zabave ili odlaskom na ručak: dopustite im to sa zadovoljstvom. Neke od tih ljudi više nikada nećete vidjeti pa taj poziv smatrajte prilikom da im zahvalite na dobrim željama. Ako niste tip za velike zabave, predložite ručak u manjim grupama. Intimna atmosfera pružit će vam priliku da ih pozdravite od srca.
O BIVŠEM POSLU SAMO NAJBOLJE
Iako se veselite novom poslu i želite što prije otići, ne padajte u iskušenje da se fokusirate na loše strane starog posla. Više će vam koristiti pozitivan stav i zato izbjegavajte ogovaranje dojučerašnjih kolega. Imate li prijedlog za povećanje uspjeha tvrtke, sačuvajte ga za izlazni intervju, ali i tada budite taktični i konstruktivni u kritici, pa i pohvalite kolege koji to zaslužuju.
PODUČITE SVOG NASLJEDNIKA
Moguće je da će vaše radne zadatke preuzeti netko od kolega, pa uračunajte barem tjedan dana da mu pomognete. Ostavit ćete dobar dojam ako kolegama prije odlaska pomognete načiniti plan rada koji se odnosi na vrijeme nakon vašeg odlaska. Pomozite im da načine popis mogućih akcija za nadolazeće projekte. Razmislite o aspektima odlaska, a osobito da pomognete prilagodbi vašeg nasljednika.
RASPOREDOM IZBJEGNITE KAOS
Da biste otišli organizirano, napravite precizan raspored. Upitajte poslodavca na koji datum očekuje da ispraznite svoje ladice i radni stol kako biste izbjegli kaos na obje strane. Ako ste imali važne fajlove, organizirajte ih tako da ih vaša zamjena može lako pronaći. Pobrinite se da svaki radni zadatak koji ste ranije preuzeli dovedete do kraja i sastavite listu klijenata koje još trebate kontaktirati.