Životopis ne morate isticati baš na svim servisima, a tijekom razgovora za posao suzdržite se od ekscentričnih poteza i previše detaljnih opisa
Strategije traženja posla koje zabavljaju poslodavce
U potrazi za poslom, brojni savjeti, ako se doslovno ispoštuju, prije će kandidata učvrstiti u statusu “nezaposlen” nego mu priskrbiti novo radno mjesto. “Budite originalni, začinite svoj nastup ekscentričnim potezom, opišite se u detalje” je koristan savjet samo ako se natječete za mjesto klauna u cirkusu, inače se suzdržite od toga. S druge strane, odvede li se u krajnost “pošaljite ponudu i nenametljivo čekajte da vam se jave s odgovorom”, životopis neće moći završiti u smeću - postoji dobra šansa da neće ni doći do poslodavca.
Zato je najvažnije naći zlatnu sredinu jer većina savjeta su dobri samo ako se primijene na pravome mjestu, kod pravog poslodavca i u pravoj mjeri. Ako primjerice kandidat želi mjesto turističkog vodiča, dobro je spomenuti kako mu je hobi planinarenje i da je u dobroj kondiciji. Ako to isto napiše kandidat za direktora PR agencije, poslodavac će misliti kako piše gluposti jer nije u stanju životopis ispuniti kvalifikacijama važnim za posao.
Čak i savjet da životopis istaknete na svim mogućim servisima može se obiti o glavu jer će tako poslodavac namirisati “očaj” pa time i znati da ste spremni pristati na bilo kakvu plaću.
UVIJEK BITI PRIPRAVAN I DOSTUPAN ZA POZIV POSLODAVCA
Ako ste u trenutku u kojem vas zovu u nezgodnoj situaciji, primjerice nasred ceste, u kupaonici ili na svadbi, bolje je da se ne upustite u razgovor jer ćete teško zvučati suvislo. Objasnite zašto ne možete razgovarati i dogovorite da se čujete kasnije.
ZAHTJEVE ZA POSAO NE SLATI OBIČNOM POŠTOM
Zašto ne, osim ako je izričito naglašeno da kompanija prima samo ponude poslane e-mailom? Pismo poslano poštom doći će do kadrovske službe i možda vam osigurati intervju, jer e-mailovi znaju završiti u mapi za neželjenu poštu ili jednostavno ostanu nezapaženi zbog navale elektroničkih pošiljki. Ovaj je pristup osobniji te je postotak odgovora na ponude veći. Ne bi bilo loše poslati ponudu i običnom i elektroničkom poštom. Nadležnima neće smetati.
ŽIVOTOPIS OSOBNO URUČITI POSLODAVCU
Takva taktika izrazito je nametljiva i vjerojatno bi vam je nadležni uzeli za zlo. Osim toga, sudarili biste se već sa zaštitarom ili portirom na recepciji koji vas kao neznanca ne bi ni pustio odgovornim ljudima. Također, lako je moguće i da biste otišli na krivo mjesto, jer neke kompanije imaju pogon na jednoj, razvoj na drugoj, a upravu na sasvim trećoj lokaciji.
KORISTITE KORPORATIVNI JEZIK
Savjet koji vas navodi na primjenu stručne korporativne terminologije, kakvom obiluju interni dopisi u jako ozbiljnim kompanijama, većim je dijelom promašen. Osobito zato što je ta terminologija inozemnog podrijetla te zvuči bezlično i umjetno. Bude li vaš rezime pun izraza tipa multitasking, timski rad, tim-building i multi-level, potonut će u očima nadležnih kao sidro. Opet, ne znači da smijete upasti u drugu krajnost i govoriti slengom ili dijalektom. Izražavajte se u granicama pristojne prirodnosti.
ŠUTITI I ČEKATI ODGOVOR
Uspješni tragači za poslom angažiraju se na više načina. Uprežu prijatelje i znance koji poznaju nekog iz ciljanog poduzeća. Registriraju se na LinkedIn i traže način da tim putem kontaktiraju nadležne iz kompanije. Zovu telefonom i pitaju u kojoj je fazi natječaj. Iskoristite svako legalno sredstvo da saznate imate li šanse, jer čak i ako ne dobijete posao, brže ćete saznati da trebate tražiti dalje.