Odgovaramo na pitanja: Što plaćamo kad plaćamo "najam spremnika za ukalupljeni plin"? Što mogu napraviti kada dobijem račun naslovljen na pokojnog člana obitelji?
Stručnjaci odgovaraju: Depozit je “osiguranje” za zaboravne
Pitanje: Dobili smo uplatnicu na 405 kuna kao depozit za “najam nadzemnog spremnika za ukapljeni plin”. Što je to?
Odgovor: S ciljem osiguranja naplate mjesečnih računa za najam spremnika za ukapljeni naftni plin, Ina je u ugovore za fizičke osobe uvela klauzulu o plaćanju novčanog depozita. Navedeni novčani depozit, stoga, služi kao jamstvo u slučaju neplaćanja mjesečnih rata najma za korištenje spremnika. Kako neslužbeno doznajemo, problema nema s naplatom plina kojim Ina potrošačima puni spremnike. Ljudi nekad zaborave raskinuti ugovor nakon što odustanu od plina, pa je Ina ovako osigurala naplatu najma.
Na dug pokojnika žalite se pismeno
Pitanje: Svekar je umro prije 8 godina. Dobio je račun za uređenje voda od 2008. do 2012., ukupno 1694 kune. Što da radim?
Odgovor: Potrošači se moraju pismeno obratiti onoj instituciji koja im je poslala račun. Treba ih obavijestiti da se dug odnosi na ime pokojnika. U ovom slučaju se potrošači također mogu pozivati na zastaru od tri godine, koja je uređena Zakonom o obveznim odnosima, članak 226. Treba se žaliti pismenim putem, nikako telefonom. Isto tako, treba uvijek čuvati svu dokumentaciju i isječke računa u slučaju da se u budućnosti pokrene kakva prisilna naplata prema pokojniku te da dug na kraju ne padne na nasljednike, objasnio je Igor Vujović, tajnik društva Potrošač.