Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
8 komentara

TV pristojba se mora plaćati i kad nemate signal?

Čitatelji pitaju: Što kada mi se s popravka vrati neispravan proizvod s poništenim jamstvom?

Thinkstock
Foto: Thinkstock
8 komentara

Prilikom kupnje proizvoda rečeno vam je da imate pravo na zamjenu u slučaju neispravnosti u roku 7 dana. Nakon isteka tog roka proizvod se mora uputiti u servis na popravak. 

Ovo je pogrešno. Zakonski rok je 2 godine. Ako se nedostatak pojavio tijekom prvih 6 mjeseci nakon kupnje, pretpostavka je da je za nedostatak odgovoran trgovac, odnosno prodavatelj, osim ako on ne dokaže suprotno. U tom slučaju, pravo je potrošača birati želi li popravak, zamjenu, povrat novca ili sniženje cijene. Obveza potrošača je da nedostatak prijavi najkasnije 2 mjeseca od dana kad je otkrio nedostatak. 

Proizvod koji sam predao na popravak vraćen je neispravan, a jamstveni list poništen. Što da radim?

U Ministarstvu gospodarstva objašnjavaju da se radi o jednostranoj odluci trgovca s kojom se vi ne morate složiti. Naprotiv, odgovornost trgovca za materijalnu odgovornost ni u kojem slučaju se ne dovodi u pitanje. Razdoblje odgovornosti produljuje se onoliko koliko je proizvod bio popravku. Ako proizvod nije moguće popraviti, možete zatražiti zamjenu, smanjenje cijene ili raskid ugovora.

Kupio sam proizvod, ne sviđa mi se, želim ga zamijeniti. Je li to zakonski moguće?

Ne postoji zakonska obveza trgovca da zamijeni proizvod, osim ako je proizvod neispravan. Trgovac može, djelujući u skladu s dobrom poslovnom praksom, udovoljiti želji potrošača i zamijeniti proizvod. Interesirajte se unaprijed kakva je poslovna praksa trgovca po tom pitanju.

Primio sam opomenu za račun za telekomunikacije za pružene usluge u svibnju 2008. godine. Kako postupiti? 

Potrebno se pismenim putem obratiti pružatelju usluge sa zahtjevom za specifikacijom računa te pozvati se na zastaru potraživanja sukladno članku 24. stavku 10. Zakona o zaštiti potrošača i članku 232. Zakona o obveznim odnosima. Osim toga, opomene se fizičkim osobama ne smiju naplaćivati, ali tvrtkama i obrtima mogu.

Plaćam pristojbu HRT-u i koncesionaru kabelske televizije. Ne želim HRT, mogu li to prekinuti?

Plaćanje te pristojbe nije vezano za prijam programa, nego se pristojba plaća samo zato što posjedujete TV ili radio aparat. Dakle, čak i u slučaju da imate smetnje i ne možete gledati program ili jednostavno ne želite, morate plaćati pristojbu.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message