Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Imate priču? Zovite i šaljite! 099/224-2424 za WhatsApp, Viber, MMS, SMS email: reporter@24sata.hr telefon za čitatelje: 01/24-24-242
5 komentara

Organizator Marić: Svakog tko nanosi štetu INMusicu ću tužiti

Marića su naljutili specijalizirani portali koji su, kako je rekao 'lešinarili' i potkopavali jedini i najuspješniji hrvatski festival. 'To rade već godinama i nikad zbog toga nismo reagirali', napomenuo je...

Foto: PIXSELL
5 komentara

Zoran Marić i Ivana Jelača, organizatori INMusic festivala gostovali su u srijedu na Radio808. Voditelji Goran Pirš Piro, Nora Krstulović i Ilko Čulić su objasnili cijelu zbrku oko prodaje karata za ovogodišnji festival. Naime, na Facebook stranici INMusic je objavio 20. travnja da je ovogodišnja priredba ipak odgođena za iduću godinu i sve kupljene ulaznice vrijedit će 2021., a kako su rekli, trude se da u dogovoru s agencijama i izvođačima, zadrže istu line-up listu. To znači da bi sve najavljene bendove publika vjerojatno mogla vidjeti iduće godine, a to su The Killers, Beck, Deftones, The Lumineers, Nick Mason's Saucerful of Secrets, Belle and Sebastian, Rival Sons, Gogol Bordello. 

Zagreb: Koncert grupe The Hives na INmusic festivalu | Autor: Matija Habljak/PIXSELL Foto: Matija Habljak/PIXSELL

Zorana Marića naljutilo je pitanje povrata novca za ulaznice iz pretprodaje, budući da se festival ove godine neće održati.

- Prvo – nitko nije donio nikakvu odluku da nećemo vraćati novac, jer bi to značilo da smo to sad odlučili. Odgovornost svakog organizatora u Hrvatskoj je da razmišlja o tome što će se dogoditi u slučaju više sile zbog koje se neka priredba neće održati. INMusic postoji već 15 godina i sukladno Zakonu o zaštiti potrošača imamo od prvog dana raspisana razna pravila i upozorenja. Dakle, to su festivalska pravila stara 15 godina. U tim pravilima je definirano da u slučaju djelovanja više sile povrat ulaznica nije moguć. Festivalska industrija tako funkcionira. 

Foto: Sandra Simunovic/PIXSELL

Kako je rekao, u tom smjeru idu pravila svuda u Europskoj uniji. Drugačiji zakon se sad piše u Njemačkoj, Italiji, Španjolskoj i Poljskoj jer su u tim zemljama drugačije regulirana prava potrošača kad su u pitanju koncerti i festivali.  U tim zemljama to su učinili sada baš zbog pandemije i novim zakonom reguliraju otkazane događaje:

- U Hrvatskoj očito treba objasniti što znači otkazani, a što odgođeni događaj. Dakle otkazani su oni koji se neće održati, a odgođeni su oni koji će se održati u drugom terminu. Konkretno u Njemačkoj, zbog pandemije korone, donesen je zakon koji propisuje da u slučaju otkazanog koncerta organizator ne vraća novac, ali je dužan izdati kupcu karte vaučer u istoj protuvrijednosti s kojim će se omogućiti ulazak na neki drugi koncert istog organizatora i koji vrijedi do kraja 2021. godine.

Foto: Sandra Simunovic/PIXSELL

Marić se osvrnuo i na broj prodanih ulaznica za ovogodišnji INMusic, te koliko je imao zahtjeva za povratom novca:

- Ukupno smo prodali tek nekoliko tisuća ulaznica publici iz cijelog svijeta, a tek je 15-ak zahtjeva za povratom novca. To nije mnoštvo ljudi, kako neki pišu. To nije mnoštvo ni za klupski koncert, a kamoli za ovakav festival koji u tri dana posjeti stotinjak tisuća ljudi. Naša vjerna publika doista ima razumijevanja za ovu situaciju i dobili smo na tisuće poruka podrške, rekao je Marić kojeg su naljutili specijalizirani portali koji su, kako je rekao 'lešinarili' i potkopavali jedini i najuspješniji hrvatski festival.

- To rade već godinama i nikad zbog toga nismo reagirali, a evo sad ekskluzivno najavljujem – tužit ću ih za štetu koju nanose INMusicu u vrijeme pandemije. 

Foto: Sandra Simunovic/PIXSELL

Kako je objasnio Marić, zakonska regulativa u Hrvatskoj nikad se nije pažljivo bavila koncertnim poslovima i upravo je INMusic radio na poboljšanju zakonske regulative i promjene PDV-a za koncertne ulaznice, pa su to donekle izjednačili s ostatkom EU-a.

- Ljudi koji su pisali zakone nisu stručnjaci za organizaciju koncerata i festivala i zato smo mi bili prvi koji su pokrenuli to pitanje, rekao je Zoran Marić.

Dodao je da je INMusic jedini festival u Hrvatskoj koji je proučio zakonsku regulativu. A ona nalaže organizatorima koncerata da jasno postave pravila o kupnji ulaznica i pravima potrošača u slučaju više sile, pa se onda prema tom pravilniku moraju i ponašati. 

- Mi smo mislili unaprijed na mogućnost otkazivanja koncerata uslijed više sile i unaprijed smo napisali na našim kartama da u tom slučaju ne vraćamo novac. Drugi organizatori o tome nisu ni promislili, nisu proučili zakonsku regulativu i nemaju to jasno napisano u svojem pravilniku. Upuštali su se u posao koji ne razumiju, a ni oni, kao ni mi, u ovoj situaciji neće vraćati novac. Razlika je u tome što smo mi to jasno napisali, a oni nisu. Tko je onda tu pošteniji?, pita se Marić. 

Tema: Muzika

Message