Nije nimalo čudno da je Netflix 'Asuru' sakrio od publike, ona je protiv njihove prirode. Nema leševa, obdukcija, zombija, romantičnih parova koji se smiješe od prve do zadnje epizode... Junakinje su četiri sestre
Pogledali smo seriju 'Asura': To je remek-djelo, a Netflix ju je bacio na dno svoje ponude...
Asura/NETFLIX; OCJENA: 10/10
U životu kako ga prikazuju televizijske serije ima više leševa i serijskih ubojica nego običnih živih ljudi. Kad prva epizoda serije počinje ubojstvom, obdukcijom leša ili najavom da se radi o potrazi za serijskim ubojicom, prvi mi je poriv promijeniti program. A stvarno volim kriminalističke filmove i serije i nemam ništa protiv bilo kojeg žanra.
Nije nimalo čudno da je Netflix "Asuru" bacio na dno svoje ponude jer radi se o seriji koja je protiv Netflixove prirode. Nema leševa, obdukcija, zombija, romantičnih parova koji se smiješe od prve do zadnje epizode i postapokaliptičkog teturanja okolišem specijalnih efekata. Netflix mrzi prvo pravilo montipajtonovaca koje glasi "A sada nešto sasvim različito" jer njegovo je prvo pravilo "A sada uvijek isto".
No ljudi s Netflixa su pametni i lukavi i trude se svojem teretnom stadu pripustiti ponekog sasvim različitog pastuha poput Martina Scorsesea, Alfonsa Cuarona i Stevena Soderbergha. A do sada su dvaput na svoju streaming ispašu pustili i Hirokazua Koreedu, najvećega suvremenog japanskog (mnogi tvrde i svjetskog) redatelja. Za Netflix su "različiti" osiguranje od pritužbi na račun kvalitete programa: nek' se zna da i Netflix konje za trku ima.
A obje serije koje je Koreeda od prve do posljednje epizode napisao, montirao i režirao u vrhu su Netflixove ponude, iako su na dnu najava, lista i preporuka. Prvu, "Makanai: Maiko i njihova kuharica", snimio je 2023. Druga, "Asura", premijerno se na Netflixu pojavila u siječnju ove godine. I nije čudno da je Netflix krije od publike jer već od prve scene prve epizode vidljiva je razlika u krvnoj grupi Koreedina svijeta. To je svijet običnih obiteljskih ljudi i njihovih najnormalnijih životnih problema i situacija.
To je prikaz života šestero članova jedne obitelji krajem sedamdesetih godina, oca Kotara (Jun Kunimura), majke Fuji (Keiko Matsuzaka) i njihove četiri kćeri koje su, u stvari, junakinje serije. Najstarija Tsunako (Rie Miyazawa) živi sama, vodi radionicu ikebane i potajno je u vezi s oženjenim muškarcem. Druga sestra, Makiko (Machiko Ono), udana je, majka dvoje djece i domaćica koja se brine o obitelji. Treća, Takiko (Yū Aoi), nije udana, nosi naočale i, iako je lijepa, ponaša se kao tipična usidjelica, uvijek je ozbiljna, radi kao knjižničarka i misli da nije privlačna. Četvrta i najmlađa, Sakiko (Suzu Hirose), radi kao konobarica, ima dečka boksača i sanja da će on postati svjetski prvak, a oni oboje slavni i bogati.
Već će ova najava junakinja serije dovoljno potaknuti znatiželju da saznate što će s njima biti i kakve su kao osobe jer kad saznate kakve su, moći ćete zamisliti za što su sve sposobne. U jednom prizoru serije nazivaju ih Asurama, indijskim polubožanstvima, "antibogovima" koji su strastveni, ponosni, ljubomorni i neprestano u unutarnjim sukobima. Sestre se poput Asura bore sa strastima, ponosom, ljubomorom i ranjivošću koje ih čine istovremeno snažnima i razorenima te pojačavaju mitsku, gotovo arhetipsku dimenziju njihove priče.
A sve je obično, poput početka serije i njezina kraja. Na početku majka uz pomoć kćeri kiseli kupus za cijelu obitelj, na kraju to rade sestre jer majka više nije živa, a između tih dvaju kiseljenja kupusa od prve do sedme epizode nižu se drame četiriju sestara i njihovih roditelja.
Niz drama počinje viješću koju sestrama donosi uvijek zabrinuta "usidjelica" Takiko: njihov 70-godišnji tata Kotaro već deset godina vara mamu s nekom ženom, a ta mnogo mlađa žena ima malog sina koji je možda tatino dijete jer ga dječak zove tata.
Takiko je unajmila mladog detektiva da to istraži, no stvari se zakompliciraju kad se detektiv zaljubi u Takiko, kad najstariju Tsunako obuzme tuga što je u vezi s oženjenim muškarcem koji nikad neće biti njezin muž, kad udanu Makiko počinje progoniti sumnja da je muž vara sa svojom tajnicom i kad najmlađa Sakiko počinje solidarno gladovati sa svojim boksačem jer je on na posebnom sportskom režimu i od gladi pada u nesvijest u lokalu gdje radi kao konobarica.
Teško je ispričati priču serije koja živi polako i bez naznaka bilo kakve priče jer njezina autora, Hirokazua Koreedu, ne zanima što je pričom zadato nego ono što je izvan priče i neočekivano, iznenađujuće, spontano. "Asura" je stilski savršena, vizualno raskošna (snimljena 35-mm filmskom vrpcom), polaganog ritma i toliko nenametljiva da ćete pomisliti da i nije nalik na seriju nego sedmosatni igrani film. "Asura" je remek-djelo.