Ranije smo valjak vukli kosilicom, ali valjak je težak preko 300 kilograma pa nam se kosilica često kvarila. I onda se netko sjetio ovog rješenja, kaže član IO Uskoka Tonći Pleština
Na Klisu 'mali div' vuče valjak i ravna teren, a 35 mu je godina!
Profesionalni klubovi skupim strojevima održavaju terene, a mi mali se snalazimo kako znamo. Na koncu naš "renolić" napravi isti posao, nikad nam teren nije poplavio, kaže Tonći Pleština iz Uskoka, kluba o kome bruje društvene mreže zbog fotografije "malog diva" Renaulta 4 koji vuče valjak i ravna travnjak pod kliškom tvrđavom.
U malim sredinama uvijek su se ljudi nekako snalazili, posuđivali jedni od drugih sve što im je trebalo, a na Klisu je tako i danas. U nedostatku pravog traktora, na Klisu valjak za ravnanje terena vuku Renaultom 4 - popularnim "malim divom" ili, kako ga kolokvijalno zovu, "renolić".
Pokretanje videa...
- Snalazimo se kako znamo i možemo, razlika između nas i profi klubova je da oni imaju novca i mogu kupiti ono što mi sebi ne možemo priuštiti, No na koncu je rezultat sličan, Hajduk, Dinamo, Rijeka to rade kosilicama i traktorima, a mi ovim starim posuđenim automobilom. I opet nam je teren u odličnom stanju, nikad, ni za najvećih kiša, nije poplavio - otkriva nam član IO Uskoka iz Klisa Tonći Pleština i dodaje:
- Teren je izgrađen početkom 80-ih godina prošlog stoljeća, a dimenzije i drenaža identični su onima na Poljudu. Redovito ga održavamo, kosimo, dohranjujemo, popravljamo, ugradili smo i prskalice... Samo nam nedostaje taj traktor. Ranije smo valjak vukli kosilicom, ali valjak je težak preko 300 kilograma pa nam se kosilica često kvarila. I onda se netko sjetio ovog rješenja. Automobil je bio u vlasništvu našeg legendarnog kapetana Joška Glavine-Bukija, koji je, nažalost, preminuo prije godinu i pol dana, a sada je u vlasništvu njegovog sina Zvonimira koji nam ga je ustupio na korištenje. Eto, duh našega legendarnoga kapetana ostao je tako živjeti uz klub koji je toliko volio.
Iako su u prošlosti za Uskok nastupali brojni poznati igrači poput Đolonge, Pirića, Rogošića i Biliškova, nikad nitko nije napravio direktan transfer u inozemstvo te tako financijski pomogao klubu.
- Najbliže smo bili kad je Biliškov nakon samo šest mjeseci od odlaska iz Uskoka na Poljud, iz Hajduka otišao u Wolfsburg. Zaradio je Biliškov, zaradio je Hajduk, a mi ništa jer nije otišao direktno od nas. Nismo imali sreće ni 1995., kada smo se plasirali u Prvu ligu, ali su nas iz HNS-a obavijestili da se Prva liga reorganizira pa smo, umjesto gostovanja Hajduka i Dinama, naredne sezone igrali s klubovima u 1. B ligi, koja je egzistirala samo tu godinu!
Uskok je u ovoj sezoni četveroligaš, pokušavaju stabilizirati financije i vratiti se koji rang više. Pomaže im općina, pokoji sponzor i donator, poput reprezentativca Lovre Kalinića, koji im je prošloga tjedna posao 20 lopti.
- Razlika između nas i djelatnika u profi klubovima je da mi nismo plaćeni, radimo volonterski, svoje vrijeme i novac trošimo da bi naš klub opstao. Volio bih vidjeti da se oni koji rade u prvoligaškim klubovima stave u našu poziciju, vjerojatno bi nakon pet dana napustili klub i potražili drugi posao. Nama je naš klub ponos i ljubav, Klis je poznat po tvrđavi, limenoj glazbi i klubu - zaključuje Pleština.
Renaultom upravlja i teren održava Ivan Mihovilović. I on je bivši igrač Uskoka koji je priskočio pomoći svom klubu.
- Prije godinu i pol sam se prihvatio ovoga posla i zaista uživam. Možda nemamo sve što nam treba, ali snalazimo se s ovim što imamo. Renault nam je od velike pomoći, pa iako je već navršio 35 godina, nama služi. Lagan je, ne kopa teren, a posao se nekako obavi. Valjak napunimo vodom da bude teži, prikačimo ga na kuku Renauta 4 kome malo ispustimo pritisak u gumama da ne kopa teren i to je to - kaže Mihovilović, koji je postao poznat nakon što je društvenim mrežama podijeljena fotografija automobila kojim vuče valjak i ravna teren.
- Snimila me neka djevojka, ni ne znam o komu se radi... Malo me zezaju, ali nema veze. Tko zna, možda netko vidi kako se mučimo, pa nam donira novac za stroj koji bi nam olakšao održavanje terena. E to bi bilo pravo iznenađenje - nasmijao se Mihovilović.