Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
6 komentara

Oproštaj magičnog Španjolca: Nakon F1 želi trostruku krunu

Dva uzastopna naslova 2005. i 2006. ostali su ujedno i jedini u karijeri Fernanda Alonsa, no prema mnogima nema sumnje - Španjolac je i dalje najtalentiraniji vozač Formule 1 u povijesti

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2018, Grand Prix of Abu Dhabi
Foto: HOCH ZWEI/DPA/PIXSELL

Svoju posljednju utrku u Formuli 1 u nedjelju je u Abu Dhabiju odvozio jedan od najtalentiranijih vozača u povijesti sporta te završio na 11. mjestu. Radi se, naravno, o 37-godišnjem Španjolcu Fernandu Alonsu

Alonso je u F1 2001. ušao na mala vrata, vozeći očajni bolid Minardija s kojim konkurentan ne bi bio baš - nitko. Uspio je, međutim, i s očajnim vozilom naći se na radaru ozbiljnijih timova, pa ga je odmah za sljedeću sezonu uposlio Renault. No kao testnog vozača! I dok je to značilo kako se Alonso cijelu godinu neće natjecati, Španjolac se upoznao s bolidom te 2003. napokon zablistao.

Propustio postati najbolji u povijesti

Tu sezonu stigla je i prva pobjeda, i to u Mađarskoj, a dvije godine kasnije, Alonso je postao prvak! Isti uspjeh ponavlja i 2006., a tada su svi bili uvjereni - ovo je vozač koji će postati najbolji ikad!

No to se nikad nije dogodilo... Odlazak iz Renaulta, svađa s današnjom mega-zvijezdom, Lewisom Hamiltonom, za njegovih ranih dana u McLarenu pa nevjerojatne propuštene prilike za godina u Ferrariju ostale su mrlje na njegovoj karijeri. Po mnogima neupitno najtalentiraniji vozač svih vremena naposljetku je ostao s onim s čim je i započeo - dvije uzastopne krune.

A sve je krenulo tek sezonu nakon druge titule prvaka. Odlazak iz Renaulta u McLaren trebao je biti tek početak blistave priče u kojoj bi Alonso skinuo brojne rekorde Michaela Schumachera, redao titulu za titulom te u karijeri uzeo barem 50 pobjeda, umjesto 32 s koliko je naposljetku završio karijeru bez osvojene utrke od 2013. No Hamilton je u sezoni 2007. odmah krenuo dominantno te pametnom vožnjom bez grešaka završio na vrhu prvenstvene ljestvice. Ispred svog momčadskog kolege od kojeg se očekivala dominacija Formulom 1.

Alonso je reagirao - potpuno krivo. Španjolskim medijima govorio je kako u McLarenu favoriziraju njegovog momčadskog kolegu Hamiltona, a odnos je polako počeo tonuti. Situacija je eskalirala na kvalifikacijama za VN Mađarske. Španjolac se u boksu našao ispred Hamiltona, a nakon što su mu gume promijenjene te su mehaničari signalizirali kako Alonso može krenuti, on se još deset sekundi zadržao na mjestu i time Hamiltona zadržao van kvalifikacijskog kruga.

I gledatelje, kao ni upravu McLarena, nije bilo briga što je Hamilton ranije u kvalifikacijama izigrao interni dogovor, kao ni to što je Alonso za pokret čekao jednu osobu, koju čekaju svi vozači - svog trkaćeg inženjera. Za sve je bio kriv - Nando.

Kažnjeni su tada i vozači, kao i momčad, a iako se tada činilo da gore ne može - tek je onda krenuo raspad sistema! Alonso se izlanuo o špijunskoj aferi u kojoj je McLaren špijunirao Ferrari, a to je bila uvertira u najbizarniju sapunicu u povijesti F1. McLarenu su oduzeti svi bodovi, a glavna 'faca' McLarena, Ron Dennis, otvoreno je navijao protiv svog vozača!

Imao je Alonso blistavih trenutaka i u ranoj i u kasnijoj fazi karijere. Najslavniji njegov potez dan danas je pretjecanje Michaela Schumachera na Španjolčevoj najdražoj stazi, Suzuki, a u sjećanjima F1 ostat će i pretjecanje dvojice suparnika u jednom zavoju 2012.

San - trostruka kruna

A sad se uhvatio svog novog sna - trostruke krune motosporta!

Alonso je tek jedan od 13 vozača u povijesti koji su osvojili dva od tri glavna naslova motosporta osvojivši 24 sata Le Mansa i Veliku nagradu Monaca a ostao mu je jedino američki izazov - Indy 500, nakon čijeg bi se osvajanja priključio jedinom čovjeku u povijesti koji je podigao sva tri naslova - legendarnom Britancu Grahamu Hillu. Nije Španjolcu nikada bitan bio samo novac, pa u karijeri je pokupio preko 220 milijuna dolara od plaće i sponzorstava, a trostruka kruna motosporta vrijedi mu i jednako...

No ipak, kaže 'magični' Alonso, kako ga zovu u Španjolskoj, ovaj oproštaj možda ne bude zbogom:

- Ne znam. Sve što mi je potrebno sada je odmor. Moram se suočiti s nekim novim izazovima. Želim trostruku krunu. Vidjet ćemo kako ću se osjećati 2020. godine. Možda ponovno poželim voziti cijelu sezonu, možda Indy 500 ili Formulu. Možda se uopće ne budem htio vratiti - rekao je veliki Nando, a onda se odveo u povijest.

 

 

Naši partneri pišu
Message