Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
23 komentara

Gorio u bolidu, dobio posljednju pomast i čudesno se oporavio

Legendarni Austrijanac Niki Lauda (70) je tri puta bio svjetski prvak Formule 1. Nakon teške nesreće koju je doživio na stazi Nürburgring pao je u komu, primio je i posljednje pomazanje

Niki Lauda died.
Foto: Sven Simon/DPA/PIXSELL
23 komentara

Kolovoz je 1976. godine. Piloti Formule 1 su stajali na startu "zelenog pakla", 23 kilometara dugačke staze u Nürburgringu.

Samo par dana ranije, aktualni svjetski prvak Niki Lauda je na sastanku vozača tražio da se utrka ne vozi zbog sigurnosnih razloga. Nedostajalo je vatrogasaca pa nije bilo osnovnih uvjeta za pomoć ako bi se dogodila nesreća. Kao da je predosjetio što će se dogoditi... Ali, ostali vozači su ga nadglasali i Lauda je morao sjesti u bolid tog 2. kolovoza. 

POGLEDAJTE VIDEO:

Kiša napravila kaos prije utrke

Utrka u Nürburgu je kasnila. Kiša je napravila pravi kaos, momčadi se nisu mogle dogovoriti hoće li startati s gumama za suho ili s onima za kišu. Jochen Mass je bio jedini koji je odlučio krenuti s gumama za suho. Međutim, tijekom odgode starta, nebo nad Nürburgringom se raščistilo, sunce je zasjalo, a staza se krenula sušiti.

Zbog toga je nakon prvog kruga više od polovice vozača otišlo u boks promijeniti gume. Među njima je bio i Lauda. Na sva četiri kotača stavili su mu gume za suhe vremenske uvjete. One su bile potpuno glatke, odlično su prianjale na suhi asfalt, ali s takvim je gumama na kiši i po mokroj stazi bilo gotovo nemoguće voziti.

Bilo je teško donijeti ispravnu odluku toga dana, jer da je sunce zasjalo previše, na suhoj bi se stazi gume za kišu pregrijavale...

Laudu su iz smrskanog bolida izvukli drugi vozači

Ubrzo nakon što je promijenio sva četiri kotača, negdje na sredini staze, Lauda je izgubio kontrolu nad vozilom i pri brzini od 250 kilometara na sat se zabio u u zaštitnu ogradu. Ferrari je bio uništen, brzo je planulo, a vatra je gotovo odjednom zahvatila i čitavog Laudu koji je ostao zarobljen u smrskanom bolidu. Brett Lunger i Harald Ertl su se sudarili pokušavajući izbjeći slupani bolid. Izašli su iz svojih automobila, a zaustavili su se Guy Edwards i Jacques Laffite i četvorka je odmah potrčala pomoći Laudi. Znali su da će na tako dugačkoj stazi službenim vozilima trebati vremena da stignu. Pokraj staze je bio zaštitar s aparatom za gašenje vatre, zajedno su uspjeli izvući Laudu iz vozila.

S teškim je ozljedama hitno prebačen na intenzivnu njegu u Sveučilišnu bolnicu u Mannheimu. Na glavi i po licu je zaradio opekline trećeg stupnja, otrovni plinovi kojih se nadisao oštetili su mu pluća. U bolnici mu je svećenik dao posljednje pomazanje, malo je tko očekivao da će preživjeti, pao je u komu. Ali, Lauda se čudesno oporavio i samo 42 dana kasnije ponovno je bio na stazi.

Već iduće sezone osvojio je naslov prvaka

Bez naslova prvaka je ostao u zadnjoj utrci te sezone, VN Japana, ostao je kratak za samo jedan bod... Novi svjetski prvak postao je tada James Hunt. Prema njihovom velikom rivalstvu 2013. godine snimili su film 'Rush', u kojem je Daniel Brühl glumio Laudu, a Chris Hemsworth Hunta.

- Zašto sam se vratio na stazu? Morao sam pobijediti strah, strah od nesreće, strah od vožnje. Dapače, neko vrijeme nisam mogao ni spavati, jer bih se bojao da ću se probuditi u plamenu - ispričao je u jednom intervjuu britanskim medijima Lauda.

U KRUGU OBITELJI Formula 1 ostala bez legende: Preminuo je veliki Niki Lauda

Legendarni pilot poživio je nakon stravične nesreće još 43 godine, preminuo je u ponedjeljak u krugu obitelji devet mjeseci nakon što mu je transplantirano plućno krilo. 

- Otišao je naš voljeli Niki. Umro je mirno, u krugu obitelji. Bio nam je svima uzor, prekrasan suprug, otac i djed i jako će nam nedostajati - objavila je njegova obitelj.

Lauda je u karijeri tri puta osvajao naslov prvaka. Prva dva naslova je osvajao za volanom Ferrarija - 1975. i 1977. godine, a do trećeg je stigao 1984. godine vozeći McLaren. Do danas je jedini koji je bio svjetski prvak i u Ferrariju i McLarenu. Umirovio se godinu dana nakon posljednjeg naslova kojeg je osvojio.

- U životu sam prošao mnogo uspona i padova. Otišao sam iz formule, pa sam se vraćao. Na kraju sam kacigu zauvijek skinuo 1985. godine - rekao je Lauda kojeg je od početka karijere zbog raširenih zubi pratio nadimak Štakor. Nakon nesreće u Nürburgringu za sebe je znao reći u šali da je Štakor s roštilja. 

 

Naši partneri pišu
Message