Obavijesti

Tech

Komentari 1

Azijske i američke tvrtke vode u električnoj utrci, Europa kaska

Azijske i američke tvrtke vode u električnoj utrci, Europa kaska

U svijetu je prošle godine registrirano 4,5 milijuna novih električnih automobila, dvostruko više nego u 2020, ali tržišni udio njemačkih proizvođača pao je u posljednjem tromjesečju sa 17 na 14 posto

VIDEO

Svjetsko tržište električnih automobila snažno je poraslo u 2021. godini, ali europski proizvođači automobila zaostaju za kineskom i američkom konkurencijom, pokazalo je u utorak istraživanje konzultantske tvrtke PwC.

U svijetu je prošle godine registrirano 4,5 milijuna novih električnih automobila, dvostruko više nego u 2020, ali tržišni udio njemačkih proizvođača pao je u posljednjem tromjesečju sa 17 na 14 posto, pokazala je studija PwC-a.

Azijski proizvođači uspješnije su se nosili s krizom u opskrbi poluvodičima od europskih i njemačkih, objasnio je u utorak stručnjak PwC-a za autoindustriju Felix Kuhnert.

To pokazuju i podaci o prodaji, prema kojima su osam od 10 najpopularnijih modela u Kini i SAD-u proizvele azijske ili američke tvrtke. Nijedan europski model nije bio među 10 najpopularnijih u Kini.

Renault od 2030. u Europi želi prodavati samo električne aute
Renault od 2030. u Europi želi prodavati samo električne aute

Europski brendovi čine tek trećinu električnih vozila koja se prodaju u Kini, Europi ili SAD-u.

Podaci su važni jer će nadolazeći mjeseci donijeti bitne promjene u novim segmentima, istaknuo je Kuhnert.

"Na važnim tržištima poput Kine europski proizvođači moraju se nadovezati na uspjeh motora s unutarnjim izgaranjem i sačuvati ili po potrebi povećati tržišni udio", naglasio je.

Da bi im to pošlo za rukom, moraju moći isporučiti dovoljno automobila. "Povrat izgubljenog tržišnog udjela skupa je i izazovna zadaća", upozorio je Kuhnert.

Zemlje širom svijeta najavile su u međuvremenu da će početi postupno smanjivati subvencije za električna vozila.

Kina će ih tako u ovoj godini smanjiti za 30 posto, Britanija ih je već smanjila, dok u SAD-u prijedlog o poreznim olakšicama za električna vozila još nema većinu u Kongresu.

Definitivno vozimo na struju: Do 2030. polovica će automobila biti na električni pogon
Definitivno vozimo na struju: Do 2030. polovica će automobila biti na električni pogon

Unatoč tome, njihova se prodaja ne bi trebala smanjiti, procjenjuju u PwC-u. "Tržište električnih vozila s baterijama sve više raste vlastitim snagama", rekao je Joern Neuhausen, direktor PwC Strategyja.

Glavni su pokretači tog rasta šira lepeza modela, niži troškovi i veća snaga, zahvaljujući tehničkom napretku. Jednu svijetlu točku predstavljalo bi je povećanje proizvodnje baterijskih ćelija u Europi.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 1
VIDEO

Test Mercedes EQE SUV: Jedan od najimpresivnijih svoje vrste
VELIKI SUV NA STRUJU

Test Mercedes EQE SUV: Jedan od najimpresivnijih svoje vrste

EQE SUV je odličan automobil, i u njegovoj vožnji smo izuzetno uživali. No ipak, teško se oteti dojmu da bismo se unatoč svoj snazi, udobnosti i tišini još bolje osjećali u običnom GLE

Dan prije smrti je plakao, htjeli su da propusti utrku, odbio je...
AYRTON SENNA: 30 GODINA OD SMRTI

Dan prije smrti je plakao, htjeli su da propusti utrku, odbio je...

Ayrton Senna poginuo je 1. svibnja 1994. u Imoli kad se s 310 km/h zabio u zid. Bio je jedan od najvećih vozača Formule 1 u povijesti, a njegovo rivalstvo s Alainom Prostom bilo je više od sporta
Tko je Edin Terzić? Hit trener u Europi pomagao 'vatrenima'. I želi biti izbornik reprezentacije
PRIČA O TRENERU DORTMUNDA

Tko je Edin Terzić? Hit trener u Europi pomagao 'vatrenima'. I želi biti izbornik reprezentacije

Otac mu je iz Donjeg Vakufa, majka iz Osijeka. Skautirao je u Hrvatskoj za Borussiju, ljetuje u Makarskoj, zna hrvatske pjesme i prati HNL, a vodio je i Haalanda, Reusa...