Nakon što su konkurenti iz Audija i Mercedesa na tržište plasirali impresivne električne modele morao je reagirati i BMW. Njihov odgovor je električna verzija velikog SUV-a X3
BMW-ov novi električni X3 sa zvukom izravno iz Hollywooda
Tek sedam godina nakon premijere i3, BMW je dobio svoj drugi potpuno električni model, a on je mnogo ozbiljniji auto. Dok je i3 bio potpuno netipičan BMW i svojevrsni probni balon tvrtke novi električni BMW je potpuna suprotnost. Riječ je o električnoj verziji X3 koju su nazvali iX3.
BMW je svojim novim modelom reagirao na sve veću popularnost električnih automobila ali i na konkurente Audi i Mercedes koji su svoje električne SUV-ove e-tron i EQC predstavili odavno i već ih uvelike prodaju. No BMW je to vrijeme iskoristio da unaprijedi neke sustave i predstavi auto koji je, barem na papiru, napredniji od konkurencije.
Pokretanje videa...
Izgledom je iX3 sličan klasičnom X3 no pod karoserijom je potpuno drugačija tehnologija. BMW tvrdi da je ispred konkurencije u pogledu efikasnosti električnih motora, gustoće pohranjene energije, karakteristika baterije i brzine punjenja. Sve komponente nijemci su razvili sami i iduće će ih godine koristiti i za nove modele iNext i i4.
Baterija ima kapacitet 80 kWh (iskoristivo 74 kWh), no njena dimenzije i masa su manje nego kod konkurenata tako da je iX3 sa 2260 osjetno lakši od e-trona i EQC-a. Istina, od njih je iX3 i nešto manji. Također efikasnost motora je visokih 93 posto što u kombinaciji s drugim faktorima omogućava doseg 460 km po WLTP-u što je pedesetak kilometara više nego kod spomenutih konkurenata. Auto se može puniti strujom snage 150 kW što će bateriju do 80 posto napuniti za 34 minute.
Ipak iX3 je i nešto slabiji i sporiji pri ubrzanjima od Mercedesa i Audija. Njegov motor ima 286 KS što je dovoljno za sprint do 100 km/h za 6,8 sekundi. Maksimalna brzina je ograničena na 180 km/h. 'Držanje ceste' trebalo bi biti na razini klasičnog X3. Električnom iX3 ovdje u prilog ne ide velika masa ali zato ide osjetno niže težište za čak 7,5 cm.
Ponuda prostora je na razini klasičnog X3, a u prtljažnik stane 510 litara. Posebnost ovog auta su i zvučne kulise, odnosno zvuk koji prati ubrzavanje, regenerativno i klasično kočenje. Po tim zvukovima koje je osmislio proslavljeni hollywoodski skladatelj Hans Zimmer vozač bi u svakom trenutku trebao znati što se u automobilu događa. Prodaja novog iX3 počet će još ove godine no prvo u Kini. Ostala tržišta uslijedit će nešto kasnije. Cijena se za sada ne zna.