Vodeće tehnološke kompanije u samo 40 posto slučajeva reagirale su i na vrijeme uklonile sporne postove i govor mržnje. Komisija im prijeti uvođenjem zakonskih mjera
'Brže uklonite govor mržnje na netu ili ćemo to učiniti za vas'
Iako su rekli da će stati na kraju govoru mržnje koji se širi njihovim mrežama, najveće tehnološke kompanije baš i nisu ispunile svoja obećanja, javlja Reuters. Kompanije (Facebook, Twitter, Google, Microsoft) su se obvezale da će u roku od 24 sata označiti i ukloniti (ili blokirati pristup) uvredljiv sadržaj, na što ih je potaknula izbjeglička kriza i teroristički napadi u Europi. Rekli su i kako će bolje surađivati s raznim organizacijama i raditi na promjeni načina govora.
No, izvješće Komisije pokazuje da su te kompanije u samo 40 posto slučajeva reagirale u tom vremenskom roku. Nakon dva dana taj se postotak popeo iznad 80 posto.
- Ovo pokazuje da se cilj može postići, ali da će biti potreban puno veći napor kompanija - rekla je povjerenica za pravosuđe Vera Jourova. Iz Komisije kažu da bi mogli uvesti zakone kako bi ih natjerali na brže djelovanje. Jourova je za Financial Times rekla da će pratiti njihove napore sljedećih mjeseci i potom odlučiti o uvođenju zakonskih mjera. Izvješće pokazuje i različit stupanj reagiranja među članicama. Tako je uklanjanje rasističkih postova u Francuskoj i Njemačkoj bilo iznad 50 posto, dok je u Austriji samo 11, a u Italiji tek 4 posto.