Citroën DS4 je pun kontradikcija i neuobičajenih rješenja jer ovdje je sve podređeno izgledu i tome da bude drukčiji. Po tome, on je pravi “modni stilist” među autima
Citroën DS4: Pravi "modni stilist među automobilima"
Povišen je, a nije SUV, izuzetno je luksuzno uređen, a s druge strane često neudoban, snažan je i brz, ali bez ikakvog osjećaja u vožnji. DS4 je model pun kontradikcija i neuobičajenih rješenja, no jedno mu se mora priznati - usprkos svemu niti u jednom se detalju ne odriče stila i uvijek nastupa s visoka. Da treba okarakterizirati automobil kao modnog stilistu, DS4 bi bio točno to! U tu se sliku uklapa čak i visoka cijena.
Finoća izrade, posvećenost detaljima, kvaliteta materijala te vrlo bogata oprema ono je čime DS4 privlači.
No zbog širokih pneumatika vrlo niskog profila promjera 19-inča te usto tvrđe podešenog ovjesa, karakterističnoj francuskoj udobnosti ovdje nema ni traga. S jedne strane to je dobro jer DS4 dobro reagira na dinamičniju vožnju. Suvereno držanje pravca čak i pri agresivnijoj vožnji ne kompromitira čak ni povišeni ovjes. Valja međutim, pripaziti na naglašeno podupravljanje što je posljedica snažnog dizelskog agregata zavidnog okretnog momenta.
Motor je toliko jak da praktički u svakom trenutku, u svakoj brzini, ima više nego dovoljno snage, pa je posljedica toga izrazito niska potrošnja goriva - oko 7 l/100 km na testu. No, ono čime DS4 ne oduševljava je visoka cijena. Unatoč atraktivnom dizajnu, motoru te bogatoj opremi, 231.400 kuna čini se puno.
Stražnja stakla su fiksirana
Vjerojatno najveći aspurd na DS4 su stakla na stražnjim vratima. Ovdje je sasvim očito da je stil bio ispred sadržaja ili praktičnosti. Kako bi zadržali sportsku, padajuću liniju karoserije, neprekinutu liniju kromiranog okvira te vitak “struk “stražnjih vrata, prozori na njima su potpuno fiksirani. Ne mogu se spustiti ni bočno otvoriti. Ovaj presedan teško je razumjeti posebice stoga što Citroën s DS4 cilja i na mlade, urbane obitelji. Stil održava, ali jednostavnost otvaranja ugrožava i vješto „skrivena“, izbačena kvaka koja otežava otvaranje vrata posebice ako u automobil ulazite nakon šopinga primjerice, s rukama punim vrećica.
Luksuzna, a sportska sjedala
Ionako profinjeno oblikovan interijer dodatno je oplemenjen koncem prošivenim kožnatim sjedalima koja pored zavidne udobnosti i naglašeno sportskog profila nude i mogućnost masaže leđa putnika.
Citroën DS4 HDi 160 BVM6
masa: 1395 kg
dimenzije: 427/181/152cm
obujam: 1997 ccm
snaga: 120kW/163KS
ubrzanje (0-100km/h): 8,6 s
najveća brzina: 212 km/h
potrošnja: 5,1 l /100 km
cijena: 231.400 kn (testni model) 207.900 kn (bez doplata)
konkurencija: Audi A3 Sportback, BMW serije 1, Mini Countryman
Plus: atraktivan dizajn, opremljenost, dobre vozne karakteristike, snažan motor, niska potrošnja, performanse, komfor unutrašnjosti, osebujnost
Minus: visoka cijena, skromna sjedeća površina prednjih sjedala, “šlampav” mjenjač, udobnost, imidž, nemogućnost spuštanja stražnjih stakala