Obavijesti

Tech

Komentari 24

Čovjek robot: Danac (36) može ponovno osjetiti dodir s rukom

Čovjek robot: Danac (36) može ponovno osjetiti dodir s rukom
4

Dennisu Sorensenu (36) iz Danske su deset godina nakon amputacije lijeve ruke eksperimentalnom operacijom ugradili bioničku, pomoću koje može osjetiti stvari

Liječnici nisu mogli spasiti ruku u kojoj mu je eksplodirala raketa za vatromet na proslavi Nove godine. Morali su je amputirati do nadlaktice. Otada Sorensen nosi protezu. Njome može hvatati stvari, ali potpuno bez osjeta. Potreban je velik napor i koncentracija da je koristi. 

Bio je presretan kada je dobio priliku volontirati u eksperimentalnoj operaciji. Tijekom nje su mu u ruku usađene sitne elektrode koje povezuju živčane završetke u nadlaktici sa senzorima u bioničkoj ruci. 

Živci elektroničke impulse prepoznaju kao vlastite te šalju informaciju u mozak. Upravo to omogućuje osjet dodira. Sorensen je u rekordnom roku nakon operacije počeo osjećati dodir. S povezom preko očiju i slušalicama je osjetio razliku između tvrdog, mekanog te grubog ili finog materijala.

Voditelj istraživačkog projekta i operacije, dr. Silvestro Micera, misli da će Sorensen u budućnosti imati još veći i detaljniji raspon osjeta.

- Kad joj dodaš osjet, proteza se iz običnog alata pretvara u pravu ruku - rekao je Micerin kolega s projekta dr. Dustin Tyler.

Usprkos odličnim rezultatima neki su znanstvenici skeptični. Smatraju da mnogi pacijenti kojima su amputirani udovi ne bi pristali na ovakvu vrstu operacije.

Micera je dodao da liječnike i pacijente čeka još puno posla i eksperimentiranja dok bionička ruka ne bude dostupna za širu uporabu.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 24
McDonald’s nakon kritika povukao AI božićnu reklamu: “Upropastila mi je božićni duh”
JOŠ JEDNA AI BOŽIĆNA REKLAMA

McDonald’s nakon kritika povukao AI božićnu reklamu: “Upropastila mi je božićni duh”

McDonald’s Nizozemska morao je povući novu AI božićnu reklamu nakon vala kritika da je “jeziva”, “bez duše” i potpuno promašene poruke. U reklami je Božić prikazan kao “najgore doba godine”, a rješenje je - sakriti se u McDonald’su do siječnja.
Za neke nema krize: Evo koliko je rasla prodaja luksuznih auta
ZANIMLJIV TREND U AUTOINDUSTRIJI

Za neke nema krize: Evo koliko je rasla prodaja luksuznih auta

Dok se prosječni kupci dvaput misle zbog cijena i kamata, luksuzni segment se ponaša kao da krize nema. Studija tvrdi da potražnja za autima od 100.000 dolara i više i dalje raste.