Obavijesti

Tech

Komentari 6

EU ide u borbu protiv smeća u moru: To će nas skupo koštati?

EU ide u borbu protiv smeća u moru: To će nas skupo koštati?
2

Kako bi ispunili ciljeve koje je zamislio Bruxelles, hrvatski bi inspektori morali, čak i u optimističnoj varijanti, godišnje kontrolirati tri puta više brodova nego dosad

Europska komisija u siječnju je predstavila prijedlog strategije za zaštitu okoliša od onečišćenja plastikom. Tom strategijom predviđene su i mjere zaustavljanja bacanje otpada u more.

Borba protiv smeća u moru, na način kako to predlaže Europska komisija, mogla bi Hrvatsku skupo stajati. Naime, da bi ispunili ciljeve koje je zamislio Bruxelles, hrvatski bi inspektori morali, čak i u optimističnoj varijanti, godišnje kontrolirati tri puta više brodova nego dosad, piše Novi list.

Mutanti protiv plastike: Nadaju se da će bakterija očistiti more
Mutanti protiv plastike: Nadaju se da će bakterija očistiti more

Takav obujam posla značio bi da bi ih trebalo zaposliti puno više, a sve skupa podrazumijevalo bi i značajna financijska ulaganja. Pred taj potencijalni problem Hrvatsku stavlja prijedlog direktive o lučkim uređajima za prihvat isporuke brodskog otpada o kojem trenutno traju rasprave među državama članicama. 

Prema tumačenju Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, države članice morale bi osigurati da se inspekcijski pregledi obave na najmanje 20 posto od ukupnog broja plovila za nekoliko kategorija. Problem nastaje ako su jedna od tih kategorija i plovila za razonodu s bruto tonažom manjom od sto tona.

- S obzirom na brojnost takvih plovnih objekata koji su prema definicijama sva plovila za razonodu dulja od 2,5 metra smatramo potrebnim da se u prijedlogu istakne da se takvi inspekcijski postupci uspostavljaju uzimajući u obzir njihovu opravdanost i praktičnost -  navodi Ministarstvo u stajalištu.

Trebalo bi kontrolirati više od 30 tisuća plovila

Definicija iz tog članka toliko je široka, da bi u Hrvatskoj obuhvaćala sva plovila upisana u očevidnik brodica, na što još treba pridodati strana plovila koja dolaze na Jadran. Prema procjenama, riječ je o 160 do 180 tisuća plovila, pa bi – ako je potrebno pregledati njih 20 posto – to značilo kontrolu više od 30 tisuća plovila. Trenutno se, pak, godišnje obavi oko deset tisuća inspekcija, koje uključuju i sigurnost plovidbe. 

Ambalažni otpad ugrožava more, rijeke i jezera
Ambalažni otpad ugrožava more, rijeke i jezera

U svojim primjedbama Hrvatska nije usamljena. I druge države u raspravama su upozorile na nepraktičnost ove odredbe pa je, primjerice, Finska već predložila da se inspekcijski pregledi obavljaju na deset, a ne 20 posto brodova.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 6
Sati otkucavaju za TikTok: Bez Bidenova jamstva  morat ćemo sutra prestati s radom u SAD-u
SATI DO ZABRANE

Sati otkucavaju za TikTok: Bez Bidenova jamstva morat ćemo sutra prestati s radom u SAD-u

Izjava je uslijedila nekoliko sati nakon što je Vrhovni sud potvrdio zakon o zabrani TikToka u Sjedinjenim Državama iz razloga nacionalne sigurnosti ako ga ByteDance ne proda nekom odobrenom američkom kupcu
Isprobali smo Sonos Ace: Sjajan zvuk prati i odličan izgled, a ove slušalice mogu biti još bolje
VAŠ PRIVATNI KONCERT

Isprobali smo Sonos Ace: Sjajan zvuk prati i odličan izgled, a ove slušalice mogu biti još bolje

Sonosove prve slušalice odlično su dizajnirane i vrhunski zvuče, a nude i neke Sonosu posebne značajke. Iznimno su udobne, no imaju i prostora za napredak i bolju integraciju unutar Sonos ekosustava
Ljubavna priča Prijović i Filipa Živojinovića: 'To je bila sudbina'
NAKON SINA PRIŽELJKUJE KĆER

Ljubavna priča Prijović i Filipa Živojinovića: 'To je bila sudbina'

Raskošna svadba ih je 2018. koštala 400.000 eura, sin Aleksandar stigao je godinu kasnije, a Aleksandra Prijović i Filip Živojinović u ovoj će godini dobiti svoje drugo dijete