Na konferenciju "Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska" u organizaciji 24sata i partnera dolazi nagrađivani finski učitelj Jukka Sinnemäki koji je svojim učenicima uveo novi koncept učionice ispunjen didaktičkim elementima
Finski učitelj inovator otkrit će tajne svog rada s učenicima
Jedno od najvećih imena ovogodišnje, jubilarne pete konferencije "Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska" koje će se održati u petak, 15. studenog u Kongresnoj dvorani Zagrebačkog Velesajma, zasigurno je finski učitelj Jukka Sinnemäki. Inovator koji je svojim učenicima uveo novi koncept učionice u kojem djeca gradivo usvajaju radeći zajednički, u svojem ritmu, na konferenciji će s publikom podijeliti tajne svog zanata i rada.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Sinnemäki je "svježi" dobitnik međunarodnog priznanja "Global teachers Award 2019". Nagradu je osvojio prije nekoliko tjedana i to zahvaljujući svojem predanom i inovativnom načinu rada u osnovnoj školi Kršćanskoj školi u gradu Jyväskylä na zapadu Finske. Tamo radi posljednjih 18 godina. Cijelu karijeru proveo je u obrazovanju, kao ravnatelj i učitelj.
U radu sa svojim učenicima odbacio je klasično ex-katedra predavanje, gdje su, kako sam navodi, djeca pasivizirana. Umjesto toga, s njima je osmislio koncept učionice u kojoj se sjedi na podu ili u ležaljkama, a prostor je ispunjen didaktičkim elementima, dok djeca gradivo usvajaju radeći zajednički, u svojem ritmu. Sinnemäkijeva učionica tako je prepuna sportske opreme, mreža za ljuljanje, visokih ormarića i penjalica. Učenici sve sprave koriste tijekom sata. Dok uče, ljuljaju se, leže, kuhaju si čaj, hodaju po traci...
- Učionicu sam uredio te je mijenjam u dogovoru i prema preporukama svojih učenika. I ona tako i izgleda, kako se oni osjećaju - ističe.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Učitelj Sinnemäki im je tako stvorio poticajno i sigurno okruženje u kojem se djeca usude pokazati svoje osjećaje, što stvara neophodan temelj za uravnoteženi razvoj. Učenici su naglo napredovali, značajno su se umanjili sukobi među njima i s učiteljima, atmosfera u razredu se poboljšala, a roditelji ističu kako su djeca preuzela više odgovornosti.
- Dobio sam mnogo kritika, no djeca zaslužuju poštovanje i uvažavanje njihova razmišljanja. Učenje je višedimenzionalno iskustvo koje se temelji na povjerenju. Upravo mi učitelji možemo izgraditi pozitivnu kulturu učenja. Jednostavno je saznati u kojem je stanju dijete, ono što je teško je unijeti promjene, a tome se moramo posvetiti. Oni koji uče su jezgra svake zajednice - kaže Jukka te dodaje:
- Poštovanje i vrednovanje djece ne bi smjelo ovisiti o njihovim postignućima. Njihovo dostojanstvo je osnovno ljudsko pravo. Stoga bi se škole morale fokusirati na jačanje njihovih osobnosti i identiteta - ističe Sinnemäki te zaključuje kako se veseli svoj rad prezentirati u Zagrebu.
Partneri konferencije "Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska" su Raiffeisen banka, INA, Zagrebački Velesajam, Hrvatska Lutrija, Pliva i Končar - elektroindustrija d.d.