KAO DA SU IZ CYBERPUNKA
FOTO Novi val retro automobila: Oživjeli legendarne jurilice, pa tko ne bi ovo poželio u garaži
I dok su Renault 4 i 5 oživjeli u modernim verzijama, ali i dalje jasno odaju počast precima, proteklih smo godina vidjeli cijeli niz prekrasnih vizija električnih automobila nadahnutih modelima iz prošlosti. Mnogi, nažalost ostaju samo unikati
R17 restomod x Ora Ïto je, kao i Manta, moderna interpretacija klasika i to djelo slavnog dizajnera koji je kreirao još jedan prekrasan automobil.
R17 restomod x Ora Ïto je, kao i Manta, moderna interpretacija klasika i to djelo slavnog dizajnera koji je kreirao još jedan prekrasan automobil.
Renault 17 je izvorno dolazio s sportskim kokpitom, sveobuhvatnom opremom i sjedalima u obliku latica. Ora Ïto je želio zadržati originalnost kokpita, strukturu sjedala i duh unutarnje obloge, dok je dodao pravi dodir modernosti. Završna obrada je besprijekorna s aerodinamičnom instrumentnom pločom, novim tkaninama, obnovljenim oblogama vrata i redizajniranim jastucima sjedala, jer "detalji nisu samo detalj", navodi Renault.
Teleportirali smo Renault 17 u budućnost, pritom poštujući njegove najprepoznatljivije elemente, poručio je Ora Ito, a Renault navodi da su duh i opće linije sportskog kupea zadržane i dodatno poboljšane vizijom ovog restomoda.
Karoserija od karbonskih vlakana, retro-futuristička unutrašnjost, ekskluzivna boja Galactic Brown: R17 se reinkarnira u upečatljivom ultramodernom stilu i s električnim motorom od 270 KS (199 kW) koji nudi doseg od 400 km.
Nažalost, R17 ostaje električni unikat.
Peugeot je prije 6 godina prikazao konceptni e-Legend, kojim su odali počast Peugeotu 504 na njegovu 50. godišnjicu.
Prekrasni automobil oduševio je mnoge, a iako se radilo samo o konceptu, pokrenuta je peticija da ga se počne i proizvoditi.
No, 2019. su ugašene nade kad je Carlos Tavares potvrdio da ga neće proizvoditi. Nešto prije je Jean-Philippe Imparato rekao da bi projekt e-Legend koštao oko 250 milijuna eura, a ako bi proizveli 20.000 primjeraka, auto bi koštao 80.000 eura. Tada.
Opel je 2021. predstavio legendarnu Mantu, ali u ElektroMod izdanju, kao električni automobil za novo vrijeme koji prati i dizajnerske detalje novih Opela.
Baterija od 31 kWh tako dizajniranoj Manti omogućuje doseg od 200 km, a ima regenerativno kočenje da dopuni baterije.
U travnju ove godine iz Opela su demantirali da je Manta ugašena kao projekt i da vjeruju u njega. No, Florian Huettl je rekao i da auto neće nužo biti kopija klasičnog modela, već auto za široko tržište.
Renault je u život vratio i legendarnu 'peticu', a na električnom autu jasno se vide linije originalnog modela, ali u modernijim gabaritima pa tako ima i kotače od 18 inča.
U Hrvatskoj se novi Renault 5 očekuje krajem godine
Interijer je moderan, s velikim ekranima i novim rješenjima poput ručice mjenjača koja je iza volana.
Renault je u svojoj povijesti prodao 8.135.424 primjeraka svojeg legendarnog modela 4. Lansiran 1961., ekonomični i praktični automobil bio je zakašnjeli odgovor na Citroën 2CV, a ipak je uspio postati veliki komercijalni uspjeh u cijelom svijetu. Preživio je čak do 1994., a sada se službeno vratio. No teško bismo mogli treći da je ovo izravni ili duhovni nasljednik četvorke jer nije spartanski i jednostavni automobil kakvog se sjećate, već SUV s električnim pogonom.
Najavljen prije nekoliko godina ekscentričnim konceptom 4ever Trophy, serijski model je u biti SUV crossover verzija ponovno rođenog Renaulta 5. Jedna zgodna značajka je električni pokretni krov od tkanine kojim novi 4 podsjeća na svog pretka.
Unutrašnjost izgleda odmah poznato jer je uglavnom preuzeta s Renaulta 5. Budući da je SUV veći, njegov prtljažnik je s 420 litara znatno izdašniji. Osim toga, međuosovinski razmak je produžen na 262 cm, tako da ima više prostora za noge putnika straga. U kokpitu je 10,1-inčni digitalni zaslon s instrumentima za vozača i 10-inčni zaslon osjetljiv na dodir. Srećom, još uvijek ima i nešto fizičkih tipki ispod središnjih ventilacijskih otvora
Renault 4 E-Tech izgleda iskoristivije od Renaulta 5 i ima kutijastu karoseriju sličnu originalnom Renault 4. Francuski proizvođač automobila potrudio se evocirati klasična zaobljena prednja svjetla u moderni LED ekvivalent, a slično su napravili i sa stražnjima koja su okomita i trodijelna kao posveta originalu.
Francuzi su nešto bliže pogledali u prošlost kako bi vratili još jednu ikonu, legendarni Twingo u električnom izdanju jasno podsjeća na prvi model.
Sad je prikazan prototip, a serijski model bi trebao stići u 2026. godini, ali i sa cijenom ispod 20.000 eura, kako navodi Renault.
N Vision 74 je krenuo kao koncept u kojem se broj 74 odnosi na prvi koncept Ponya iz 1974. kojeg je dizajnirao Giugaro
Na novom konceptu jasno se vide linije koje su ga inspirirale i auto izgleda kao da je ispao iz Cyberpunka
Ovaj retrofuturistički stroj trebao bi navodno imati kombinaciju pogona na vodik i baterije i oko 700 KS
Početkom rujna pojavile su se priče da bi auto mogao zaživjeti kao pravo vozilo jer se njegova oznaka navodila u poslovnoj prezentaciji kao jedno od 21 vozila na struju do 2030. Kako će u konačnici izgledati i hoće li zaživjeti ovakav, tek treba vidjeti.