Izgleda poput vozila više klase, tako je i opremljen, a u vožnji je štedljiv i dinamičan zbog manje mase i dimenzija. 208 vraća se starim korijenima što pozdravljamo
Francuski šik: Peugeot 208 ušminkan je do visokog sjaja
Peugeotov bestseler dočekao je nasljednika, a on dolazi u velikom stilu. Naime, novi 208 uopće ne izgleda poput automobila gradske klase - njegov je dizajn profinjen i elegantan, a oprema izuzetno luksuzna. Ok, treba reći da je testni primjerak opremljen najbogatijim paketom opreme Allure, no već i osnovni 208 izgleda sjajno. Pojam “francuski šik” savršeno ga opisuje i ovo je automobil koji će se definitivno sviđati ženama, kupcima koje je 207 donekle izgubio. I unutrašnjost oduševljava dizajnom i luksuzom, no ne toliko praktičnošću. Prostora u visinu na prednjim sjedalima za natprosječno visoke nema baš previše, isto kao i na stražnjoj klupi.
Novi je 208 naime, 6 cm kraći od prethodnika što je, uz 110 kg manju masu, povećalo njegovu agilnost. Automobil je vrlo okretan, skreće bez zadrške, no usprkos vrlo tvrdom i glasnom ovjesu, vozača će najviše mučiti upravljač. Djelomično zbog umjetnog osjećaja i neizravnosti, no najviše zbog veličine - ima samo 35 centimetara u promjeru! Osim što isprva imate osjećaj da vozite automobil iz luna-parka, a ne onaj pravi, takav upravljač po nama smanjuje osjećaj i preciznost umjesto da ju povećava.
U Peugeotu su ga takvim učinili i zato da bi vozač lakše vidio instrument ploču koja se nalazi iznad upravljača. No i kada glava dodiruje veliki (noću osvijetljeni) panoramski krov, instrumenti su djelomice prekriveni. No, zato je motor za svaku pohvalu. Nečujan, uglađen i miran kao da uopće ne postoji. Pri kretanju se pali trenutno, vuče od najnižih okretaja i zapravo ga uopće nije potrebno tjerati u visoke. Naročito što će takvu vožnju nagraditi niskom potrošnjom koja ni u gradu ne prelazi 6 l/100 km.
Starter sudjeluje u kretanju
Peugeot i Citroën svoje automobile sa start/stop sustavom zovu mikrohibridnim zato što starter praktički pokreće automobil s mjesta dok istovremeno pali motor. Funkcionira besprijekorno.
Premali i previsok upravljač
“Revolucionarno” rješenje instrumente ploče “na kat” s izrazito malim upravljačem nije nam se svidjelo. Upravljač je jednostavno premali, a usprkos tome prekriva instrumente.
Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure
masa: 1268 kg
dimenzije: 396x146x183cm
obujam: 1560 ccm
snaga: 85 kW/115 KS
ubrzanje (0-100km/h): 9,7 s
najveća brzina: 190 km/h
potrošnja: 3,8 l /100 km
cijena: 144.300 kn (testni model) 129.300 kn (bez doplata)
konkurencija: Citroën DS3, Renault Clio, VW Polo, Opel Corsa
PLUS: dizajn, osjećaj luksuza, oprema, elastičan i štedljiv motor, sjedala, okretnost, ležanje na cesti, uvjerljive kočnice, brz star/stop sustav
MINUS: neuglađen i neprecizan mjenjač, premali upravljač, tvrd i glasan ovjes, nepreglednost, prostranost, cijena