Obavijesti

Tech

Komentari 0

Istraživanje među gamerima: 80 posto ih kaže da esport potiče strateško razmišljanje

Istraživanje među gamerima: 80 posto ih kaže da esport potiče strateško razmišljanje

Strateško razmišljanje, upoznavanje ljudi i kreativnost glavne su pozitivne prednosti koje navodi HT u svom istraživanju, no 80 posto ih se susrelo i sa predrasudama okoline vezano u esport

Video igre neizostavan su dio svakodnevice velikog broja ispitanika, a više od 70 posto aktivnih korisnika igra ih više od 10 godina, pokazalo je regionalno istraživanje koje je proveo Hrvatski Telekom među esport entuzijastima iz Hrvatske, Crne Gore i Sjeverne Makedonije.

Istraživanje su proveli među ispitanicima od 18 do 40 godina koji redovito igraju video igre.

Kao prva tri pozitivna aspekta, ispitanici su istaknuli razvijanje strateškog razmišljanja (čak 83 posto), upoznavanje novih ljudi (61 posto) i razvijanje kreativnosti (56 posto). Pokazalo se kako svaki peti zaljubljenik u esport vidi igranje video igara kao priliku za poboljšanje vlastite digitalne pismenosti, pa tako više od 85 posto njih bilježi odlične ili vrlo dobre rezultate u školi ili na fakultetu. Pozitivno je i to što se 80 posto ispitanika osjeća sretno kada igraju video igre, dok više od 65 posto navodi opuštenost kao dominantan osjećaj. U virtualnom svijetu oni se i aktivno socijaliziraju te je čak 75 posto njih steklo pet do deset novih prijatelja zahvaljujući esportu.

Također, 50 posto mladih igrača smatra kako igranjem video igara jačaju reflekse i fokus, analitičnost i orijentaciju. 45 posto ispitanika esport vide i kao priliku za dodatan prihod uz postojeći posao, dok se 34 posto njime želi i profesionalno baviti.

I HT pokreće regionalna eSport natjecanja: Igrači će se boriti u CS:GO, Rocket League i Fifa 22
I HT pokreće regionalna eSport natjecanja: Igrači će se boriti u CS:GO, Rocket League i Fifa 22

Unatoč rasprostranjenosti video igara, čak 80 posto mladih susrelo se s predrasudama okoline vezanim za esport i gaming industriju.

- Istraživanje koje smo proveli među igračima u regiji pokazalo je kako esport može biti koristan ako mu se odgovorno i savjesno pristupa. Natjecanjem Telekom eSports Championship želimo pokazati kako esport nije samo igra, već omogućava brojne pozitivne strane kao što su strateško razmišljanje, kreativnost i socijalizacija - rekla je Branka Bajt, direktorica brenda Hrvatskog Telekoma.

Na Telekom eSports Championshipu, koji je pokrenuo HT, sudjeluju igrači iz Hrvatske, Crne Gore i Sjeverne Makedonije, a osim zabave njegov cilj je i edukacija te promicanje jednakosti, borba protiv govora mržnje te briga o sebi. Tako su sastavni dio natjecanja razne aktivnosti kojima se potiče razvoj novih vještina kod natjecatelja, ali i gledatelja.

Finale ovogodišnjeg regionalnog natjecanja bit će 19. studenog u Zagrebu.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0
AI agenti, super-aplikacije, kvantna sigurnost... Ovi će trendovi oblikovati 2026.
TEMELJI BUDUĆNOSTI

AI agenti, super-aplikacije, kvantna sigurnost... Ovi će trendovi oblikovati 2026.

Tehnologije poput AI agenata, industrijskih cloud platformi, napredne robotike, proširene stvarnosti i kvantno sigurne enkripcije stvaraju novu tehnološku infrastrukturu na kojoj će počivati poslovanje sljedećih desetljeća.
Komisija kaznila X sa 120 milijuna eura zbog plavih kvačica i skrivanja podataka
PRVA KAZNA OVAKVOG TIPA

Komisija kaznila X sa 120 milijuna eura zbog plavih kvačica i skrivanja podataka

Europska komisija kaznila je X (bivši Twitter) sa 120 milijuna eura jer ne poštuje pravila transparentnosti iz Akta o digitalnim uslugama. Sporne su plave kvačice, netransparentni oglasi i onemogućavanje pristupa podacima istraživačima, a X sada mora i platiti kaznu i u sljedećih par mjeseci pokazati kako će sve to promijeniti.