Tech

Komentari 0
DIREKTOR PORSCHE DIGITAL CROATIA

Ivanu je ured superbrzi Porsche: 'Ovo su novi projekti na kojima radi naš sjajni tim u Zagrebu'

NOVI EXPRESS Kako je to raditi za legendarni Porsche i aktivno sudjelovati u oblikovanju digitalne budućnosti automobilske industrije, otkrio nam je direktor njihova zagrebačkog ureda, Ivan Bello

Već u prvoj godini Porsche Digital Croatia proglasili su jednim od top tri poslodavca u Hrvatskoj u kategoriji malih tvrtki, a kompanija koja je nastala suradnjom Porsche Digitala i Infinuma danas ima 65 zaposlenih i velike planove za digitalnu budućnost.

S Ivanom Bellom, koji je Managing Director, odnosno prvi čovjek Porscheove digitalne podružnice u Zagrebu, razgovarali smo u Taycanu, prvom Porscheovu električnom automobilu, koji je za njih, u osnovi, produžetak ureda, ali i najbolja mogućnost da uživo testiraju i isprobaju svaku liniju koda koju su isprogramirali.

- Jedan od naših testera koji radi na My Porsche aplikaciji sjedi u ovom autu više od bilo koga od nas. To je zabavno, ali i nužno, jer je nama ovo stvarno testni alat na kojemu možemo raditi i testirati sve prije nego što se pošalje u produkciju. Kolege koji rade na tome mogu uživo vidjeti ono na čemu rade i poistovjetiti se s time te imati osjećaj pripadnosti - pojašnjava Bello na pitanje kako je to kad se radi na softveru za Porsche, a na pitanje koliko se razvoj softvera za aute razlikuje od klasičnog IT proizvoda, kaže kako je ta blizina fizičkom proizvodu bitna razlika, ali i donosi više kompleksnosti.

- Specifično kod nas kao Porsche Digitala u Hrvatskoj i Porschea kao kape cijele priče u tome je što tu nema toliko odnosa klijent - prodavač, nego je to doslovno jedna obitelj. Iz Hrvatske imamo pristup svim mogućim dodirnim točkama koje su nam potrebne i to nam olakšava rad - pojašnjava Bello.

Podatke prikupljaju sa svih Porschea koji su povezani

Na pitanje što točno rade za Porsche, pojašnjava kako je automobil generator goleme količine podataka koji se skupljaju onoga trena kad korisnik da pristanak. Njihov tim data scientista i analitičara radi na podacima iz vozila te identificira i poboljšanja koja se mogu napraviti kako bi se još više unaprijedilo iskustvo vožnje, a podatke prikupljaju sa svih Porschea koji su povezani - od potpuno električnog Taycana do drugih modela, poput SUV vozila kao što su Macan, Cayenne...

Pojašnjava kako i jedan od timova radi na aplikaciji My Porsche koja vlasnicima omogućuje niz radnji, poput otključavanja vozila, paljenja, reguliranja klime, praćenja lokacije i niza drugih parametara vozila poput Taycana. Dodaje kako rade na tome da aplikaciju učine boljom i kvalitetnijom, a tim razvija i neke nove funkcionalnosti aplikacije. Rade i na Streamzilli, centralnoj platformi za razmjenu podataka.

- Naš tim radi na povezivanju drugih proizvoda unutar Porschea za razmjenu podataka. Recimo, određeni sustavi bave se skupljanjem podataka iz auta, određeni obradom tih podataka, a neki ih konzumiraju za daljnju upotrebu. Sve te sustave povezuje Streamzilla i naš tim u Zagrebu radi na tome da to sve funkcionira, da su svi timovi povezani i da im daju podršku oko korištenja istog - kaže Bello.

A što je s budućim projektima na kojima ćete raditi?

- Jedan od primjera koji je, ‘ajmo reći, cijeli proizvod je Porsche Drive Rental i Porsche Drive Flex. To su dva dosta slična proizvoda koja omogućuju iskustvo vožnje Porschea, a da ga nužno ne posjedujete. Porsche Drive Flex je sustav koji se temelji na pretplati, a Porsche Drive Rental je on-demand iznajmljivanje vozila i za njega naš tim u Zagrebu radi backend i frontend za cijelu priču, ali i čitav sustav za iznajmljivače, odnosno radimo zaokruženi proizvod - rekao je Bello i nastavio s budućim planovima zbog kojih će nastaviti sa zapošljavanjem i širenjem svog zagrebačkog tima.

- Drugi primjer je eCommerce, gdje u suradnji s Porscheom i Porsche Digitalom radimo platformu za sva buduća eCommerce rješenja na njihovu ekosustavu.

Ljudi koji nam se prijavljuju na poslove vrhunski su stručnjaci

Kako izgleda sam razvoj softvera za Porsche, znači li to da se vozite u tim automobilima? Imaju li drugi odjeli vlastita nova rješenja i dolaze li i s vaše strane nove ideje?

- U principu to je ideja, da digitalni dio preuzmu timovi koji na tome rade i onda samim time budu više angažirani oko toga. Tim koji radi mobilnu aplikaciju za ovaj auto (Taycan, op.a) ili za bilo koji drugi ima pristup tom autu i taj osjećaj ‘vlasništva’ im daje motivaciju da to rade bolje. Taj narativ je jako bitan jer tad se rade kvalitetne stvari i ljudi razmišljaju o onom što rade, da to rade kvalitetno. Samim time to nam omogućuje da uvijek možemo doći s nekakvim pitchevima na stol i reći: ‘Ovo smatramo da bi trebalo biti napravljeno na određeni način’. To se obično revidira, a u nekim situacijama i implementira. Naravno, tu je veliki sustav koji mora reći da ili ne, jer se radi o automobilima, ali diskusija postoji i stvari se implementiraju ako imaju smisla.

Pitao sam ga kako je izgledalo to osnivanje ureda usred nesigurne pandemije te kako je izgledalo samo zapošljavanje i formiranje tima.

- Prvo, bila je dosta nesigurna situacija. IT je počeo rasti, svi su shvatili, morat ćemo raditi na digitalnim rješenjima, direktno nam je to utjecalo na zapošljavanje. Tržište rada je bilo dosta ‘volatilno’ i pronaći ljude koji bi s nama radili na tim proizvodima bilo je nešto teže nego prije, ali generalno nije nas toliko to brinulo. Znali smo dvije stvari. Prvo, Infinum kao jedan od partnera u cijeloj toj priči je došao s jako dobrim znanjem, procesima i ‘imenom’ na tržištu. Pitaš studenta gdje bi htio raditi i koja je najdraža kompanija. Većinom će reći Infinum. Druga stvar je bila pristup tome koje ljude tražimo, na koji način ih tražimo i kako se odnosimo prema ljudima koji rade - kaže te ističe radne uvjete, okruženje, transparentnost i istu razinu komunikacije sa svima.

Rimac je najavio da ove godine planira zaposliti još 700 ljudi, IBM je otvorio novi ured, mnoge tvrtke otvaraju urede i ističu potencijal u kadrovima s naših sveučilišta. No je li dovoljno tih kadrova kod nas?

- Ljudi koji nam se prijavljuju na poslove vrhunski su stručnjaci. Vidljivost koju smo dobili oko nagrade za Naj Poslodavca i dobra slika koju širimo u javnosti rezultira time da nam se ljudi javljaju, jer kad vide što radimo i kako radimo, zainteresirani su - kaže Bello te dodaje kako još nisu imali potrebu posezati prema van za strancima i da su u timovima sve naši ljudi.

- Zanimljiva je situacija da se dvoje ljudi doselilo nazad u Hrvatsku kako bi opet radili u Hrvatskoj za hrvatskog poslodavca, što je super jer pokazuje da se tržište u IT-u mijenja, i to drastično. Vidi se da sve kompanije rade na tome da ljudima bude bolje i da plaće budu dobre. Vidjelo se prošle godine da je korekcija plaća za digital bila drastična, što je dobro - kaže Bello, koji je iz Infinuma stigao u PD Croatia.

Na pitanje o tome što je bilo ključno u odluci da Porsche Digital odluči ovdje otvoriti novi ured, kaže kako je to primarno bio mindset unutar kompanije koji je dosta sličan mindsetu Porsche Digitala u Njemačkoj, a potom cijeli kadar i mogućnost širenja golemog znanja u Infinumu na nešto novo.

Auto je gadget na kotačima

Tvrtka će skoro biti evo dvije godine tu u Hrvatskoj, kakav je osjećaj danas kad kažeš nekome da radiš za Porsche?

Osjećaj je super! Primarno radi super ekipe koja se okupila u nešto manje od dvije godine, ali i zbog toga što obožavam automobile, a biti dio obitelji jednog od meni najdražih brendova je jednostavno neopisivo iskustvo.

Na kraju razgovora pitao sam Bella što očekuje od digitalizacije u automobilskoj industriji.

- Digitalnih rješenja na kojima radimo bit će sve više. Na kraju krajeva, auto je gadget na kotačima i to je ono što se promijenilo zadnjih godina. Ne možeš imati gadget bez da nemaš aplikaciju - kaže.

U samo šest godina otvorili su devet ureda po svijetu.

U Porscheu kažu kako digitalizacija mijenja i dovodi u pitanje postojeće poslovne modele, ali i otvara nova područja poslovanja, i to su uočili kao svoju priliku. Prvi digitalni ured u kojem otkrivaju i razvijaju nove digitalne poslovne modele tako su otvorili 2016. godine, a uz glavni u Ludwigsburgu, imaju digitalne urede u Atlanti, Barceloni, Berlinu, Palo Altu, Pekingu, Šangaju, Tel Avivu i Zagrebu.

Porsche Digital Croatia tvrtka je koju je Infinum osnovao u partnerstvu s Porsche Digitalom, a s radom su krenuli u rujnu 2020. godine. S početnih sedam zaposlenika, sad ih je više od 60, a prvotni plan je bio zaposliti više od 100 stručnjaka za rad na dizajnu i razvoju softvera u prve tri godine. PD Croatia zapošljava inženjere iz područja razvoja softvera, data sciencea i umjetne inteligencije, dizajnere, Product Ownere, Scrum Mastere i ostale stručnjake za dizajn i razvoj softvera.

Potražite novi broj tjednika Express na svim kioscima

POGLEDAJTE VIDEO: PORSCHE PROŠAO KROZ HITNI KORIDOR