Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Imate priču? Zovite i šaljite! 099/224-2424 za WhatsApp, Viber, MMS, SMS email: reporter@24sata.hr telefon za čitatelje: 01/24-24-242
212 komentara

Jasno je zašto je Golf kralj tržišta i zvijezda ove godine

Sedam dana smo vozili novi Golf s osnovnim dizelskim TDI motorom i osnovnim paketom opreme Life. Auto nas je najviše oduševio svojim digitalnim rješenjima i vožnjom na razini više klase

Foto: Dubravko Kolarić/24sata
212 komentara

O Golfu postoje različita mišljenja no tvrde činjenice govore za sebe. Golf je najprodavaniji europski auto u povijesti, Golf je prošlih pet godina bio uvjerljivo najprodavaniji auto u Europi, nedostižan za konkurente, Golf je najpretraživaniji auto na Googleu u Europi. Sve to su činjenice iz čega proizlazi da je Golf jednostavno – najpopularniji auto u Europi. 

Foto: Dubravko Kolarić/24sata
Golf je i u Hrvatskoj redovito u prva tri najprodavanija, unatoč tome što je cijenom uvijek među skupljima u klasi. Dakle da u Hrvatskoj kupci imaju više novca, vjerojatno bi i kod nas Golf bio broj jedan. U srcima većine to već sigurno je. Teško drugačije možemo opisati reakcije ljudi koje smo primjećivali sedam dana koliko smo Golf vozili u Zagrebu i u okolici. Ostali vozači i prolaznici su nerijetko vadili mobitele i slikali auto, okupljali se oko njega na parkiralištima, zavirivali u unutrašnjost, a na semaforu smo redovito morali spuštati prozor i odgovarati na desetke pitanja – kakav je, koliko stoji, kako se vozi... Uglavnom voziti potpuno novi Golf 8  ovih dana nije baš jednostavno. Obasipaju vas takvom pažnjom kao da krstarite u milijun eura vrijednom supersportašu, a ne u osnovnoj verziji Golfa sa sveprisutnim TDI motorom. 

Foto: Dubravko Kolarić/24sata
Nova siva boja odlično pristaje Golfu. Testni model ne izgleda nimalo spektakularno, nema mnogo dodatne opreme koja će ga izdignuti od ostalih Golfova, no svejedno je vrlo atraktivan i elegantan. Oblik je prepoznatljiv, a u novoj generaciji dizajn je ipak mnogo razigraniji i raskošniji. Da je riječ o 'osmici' jasno je na prvi pogled, posebno po svjetlima koja su potpuno drugačije nego u prethodnim generacijama Golfa. Posebno dobro izgleda stražnji dio s velikim natpisom Golf na sredini, a atraktivan je i prednji s uskim LED svjetlima i novim velikim istaknutim VW znakom na maski. Ipak na Golfu nema nikakvog spektakularnog dizajna i suvišnih detalja, a VW je to očito i želio. Svaki Golf igra na kartu da izgleda slično prethodnom i da nema dizajnerskih eksperimenata. Zbog toga je prepoznatljiviji od bilo kojeg drugog auta i zato njegov izgled sporo stari. Kod njega nema onog - danas zvijezda, sutra rugoba... Golf je konstanta. 

Foto: Dubravko Kolarić/24sata


No ne i u unutrašnjosti. Ona je nešto potpuno novo, nešto na što će se zagriženi ljubitelji VW-a morati navikavati. Auto je potpuno digitaliziran. Tipke su gotovo nestale, većina komandi je na dodirnom zaslonu, a instrumenti su serijski digitalni. Sve to dio je serijske opreme (u testnom modelu je bio dodirni zaslon promjera 10 inča, a u seriji je 8,25"). Na prvi pogled sve ovo nema previše veze s dosadašnjim Golfovima, no kako se sve više vozite i koristite infotainment, gledate u instrumente i namještate ih shvaćate da je sve zapravo vrlo jednostavno i ergonomski odlično riješeno. Naravno, osobe nenaviknute na dodirne zaslone i napredne digitalne uređaje imat će problema s navikavanjem pogotovo na neke naprednije funkcije, no činjenica je da danas skoro svaki novi auto ima dodirni zaslon. 

Foto: Dubravko Kolarić/24sata

Novi Golf je dugačak 428 centimetara i samo je blago narastao, ostao je pravi kompakt i među manjima je autima u klasi. To je svakako plus kada je u pitanju okretnost i „preživljavanje u gradskoj džungli“. Ipak u unutrašnjosti ima sasvim dovoljno mjesta, na razini prosječnog auta kompaktne klase, a u prtljažnik stane 380 litara što je također dobar prosjek. Unutrašnjost izgleda moderno i vrlo uredno. Materijali su vrhunski, sve je puno plastike s takozvanim klavirskim lakom, ima i metalnih umetaka. Daleko od onoga što bismo zamislili na osnovnom modelu. 

Foto: Dubravko Kolarić/24sata

I u vožnji Golf je jedna sasvim druga priča, filozofijom na tragu prethodnika no izvedbom mnogo moćniji. Golf predstavlja idealan besprijekorne razine komfora i uvjerljivih voznih osobina u zavojima, na autocesti, zapravo gdje god ga vozite. Upravljač je odličan, ovjes također, kočnice uvjerljive, mjenjač precizan i kratkog hoda. Golf briljira i niskom razinom buke u kabini, ona je mnogo manja nego što smo to navikli od prosječnog kompakta. Ukratko, kad se vozite imate osjećaj da je ovo auto više klase, ne „običan kompakt“. 

Foto: Dubravko Kolarić/24sata
Tome pridonosi i motor. Starog 1,6-litrenog TDI-a više nema, osnovni motor je sada dvolitreni što se doima vrlo čudnim kad konkurencije motori slične pa i mnogo veće snage imaju uglavnom obujam  1,5 do 1,7 litara. No dvolitreni TDI sa 115 KS je besprijekoran, među najboljim motorima ove snage što se za prethodni 1,6-litreni TDI baš i nije moglo reći. Oduševljava njegov uglađen i miran rad. Mnogi bi da sjednu u auto vrlo vjerojatno isprva pomislili da se radi o benzincu. Snagu razvija vrlo ravnomjerno i u širokom rasponu okretaja što baš i nije uobičajena odlika dizelaša. Također imate dojam da je auto mnogo snažniji od onoga što stoji na papiru, a to se može objasniti velikim okretnim momentom od 300 Nm koji je raspoloživ od 1750 pa do 3200 okretaja.

  Foto: Dubravko Kolarić/24sata
I potrošnja nas je oduševila. Na testu smo u gradskoj vožnji trošili prosječno 5,7 l/100 km, kombinirano samo 5,1 l/100 km. I sve to uz ne baš previše nježnu i štedljivu vožnju tako da je Golf ostavio dojam da može biti još štedljiviji. A to bi onda značilo da je ovaj auto najštedljiviji u klasi. Uostalom to sugerira i tvornički podatak o prosječnoj potrošnji 3,4 l/100 km, koji je, naravno, preoptimističan no ukazuje na ekstremnu štedljivost. 

Foto: Dubravko Kolarić/24sata


Golf nas je ugodno iznenadio i količinom opreme već u osnovnoj verziji. No tu ima jedan trik, osnovni model u Hrvatskoj je Life, a to je u Njemačkoj druga razina opreme. Otuda i bogata oprema, a što je sve u njoj možete pogledati na dnu ovog testa. „Osnovni, osnovni“ Golf se u Hrvatskoj do daljnjega neće prodavati, naš zastupnik je očito procijenio da za njega nema previše interesa. I u prošlog generaciji su kupci birali uglavnom srednju razinu opreme. Cijena je realno  povoljnija nego kod prethodnog modela koji bi s ovoliko opreme i TDI motorom stajao dosta više. Za usporedbu, identičan Golf kakav smo imali na testu u Njemačkoj preračunato stoji oko 220.000 kuna. Nevjerojatno, s obzirom na to da u Njemačkoj na osnovnu cijenu ide samo 19 posto PDV-a i nema trošarina. Ispada da je Golf trenutno u Hrvatskoj osjetno jeftiniji. 

Foto: Dubravko Kolarić/24sata


 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1280 kg
dimenzije: 428 x 179 x 146 cm
obujam: 1968 ccm
snaga: 85 kW/115 KS  
0-100 km/h: 10,2 s
najveća brzina: 202 km/h
potrošnja: 3,4 l/100 km
cijena: 194.873 kn (testni model), 164.987 kn (osnovni benzinac)

Testirani auto u opremi ima 16” alunaplatke, automatsku klimu, adaptivni tempomat, bežično punjenje mobitela, dodirni zaslon 10”, digitalne instrumente, LED svjetla, ambijentalno osvjetljenje, App Connect...

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message