Obavijesti

Tech

Komentari 204

Karlovčanin je nacrtao 'Rimca': 'Moja motivacija? Nije novac...'

Karlovčanin je nacrtao 'Rimca': 'Moja motivacija? Nije novac...'
10

Adriano Mudri, austrijski dizajner koji je rođen u Karlovcu, u Italiji je dizajnirao za Lamborghini, radio je u Opelu i u kineskom Qorosu. Kaže da će na testiranjima morati razbiti barem osam Concept 2 automobila

Istražujući kroz dubine naše mašte bilo nam je jasno od početka da dizajn automobila mora biti jednostavan i čist s pregršt sportske elegancije kako bismo lakše uhvatili korak s konkurencijom u ovoj klasi vozila koju karakterizira snaga i ekskluzivnost.

The 88th Geneva International Motor Show

Tim je riječima, prije punih sedam godina, austrijski dizajner, doduše hrvatskog podrijetla i rođen u Hrvatskoj, u Karlovcu, Adriano Mudri govorio o Conceptu_One, prvoj Rimčevoj električnoj jurilici kojoj se divio svijet. Industrijski dizajn je studirao u Grazu, na FH Joanneumu. S Rimcem je gotovo od početka i zna se da je upravo Mudri zaslužan za prvi njegov projekt karoserije od karbonskih vlakana.

POGLEDAJTE VIDEO:

Pokretanje videa...

00:48

Dvije godine kasnije radio je i za austrijsku tvrtku Magna Steyr, ali je dizajnirao i unutrašnjost kineskog SUV-a Qoros 5, te koncepte za Mini, Lamborghini, Audi i Opel (Rüsselsheim). Od malih nogu se igra i mašta o dizajniranju automobila. 

Ima struje za cijelu zgradu: Top pet činjenica o Rimčevu autu
Ima struje za cijelu zgradu: Top pet činjenica o Rimčevu autu

- Ne sjećam se prve kreacije, ali znam da sam se oduvijek volio igrati Lego kockicama. U Rimac automobilima moj posao je tako izazovan i raznovrstan da se više ne mogu nazivati samo dizajnerom automobila. Kad sam diplomirao, morao sam u vojsku i zato sam odbio mnoge ponude koje su mi tad stizale. Naravno, uvijek sam maštao o poslu autodizajnera, ali nikad nisam mislio da ću jednog dana naći posao u zemlji u kojoj sam rođen, koja zapravo nema autoindustrije.  Moja motivacija? Bilo bi lako reći da je to novac, ali nije. Kreacija mi je ipak najvažnija - rekao je Mudri.

Uspjeh koji je postigao s tvrtkom Rimac, a pogotovo ovih dana predstavivši nevjerojatan dizajn Concept 2 automobila, rezultat je dugogodišnjeg truda i rada, rekao je za Radio Mrežnicu.

-Tko god se interesira za dizajn mora znati da to nije “normalan” posao. Tu se mora dati potpuno i sve od sebe. Kreativa ne poznaje radno vrijeme. To ide od jutra, odnosno od zore do dugo u noć. Morate se jako puno truditi. Nikad ne treba odustati od toga. Svatko može postići uspjeh, samo sebe mora uložiti - rekao je Mudri.

- Dizajnirati automobil je samo po sebi izazov. Super sportski automobil je nešto posebno. Ipak je ljepše dizajnirati “normalni” auto jer ga onda i češće vidiš na cesti - dodao je.

Rimac: 'S njim nećete do bake, ali nećete ga ni držati u garaži'
Rimac: 'S njim nećete do bake, ali nećete ga ni držati u garaži'

'Morat ćemo razbiti barem osam automobila'

U razgovoru za Večernji list rekao je kako je jedan od glavnih ciljeva da auto bude što komforniji.

- Supersportski automobili izrazito su niski, a mi smo uspjeli postići da se bez obzira na to vozač i suvozač ne osjećaju skučeno, da im nije neudobno automobil koristiti svakodnevno. Ostalo se sve vrti oko vozača i njegove ergonomije, prema njemu se izrađuje unutrašnjost. Primjerice, naša će se sjedala moći električno pomicati u svim smjerovima, što je iznimna rijetkost u takvim automobilima - rekao je.

– Minimalno ćemo na testovima sigurnosti morati razbiti osam automobila jer se rade testovi sudara na malim brzinama, pa na 23 km/h i na 65 km/h. Nakon nekih automobil se da popraviti, a nakon nekih je uništen – kaže Mudri.

On je šef dizajnerskog tima koji čini 11 ljudi: Tri dizajnera iz Hrvatske te dizajneri iz BiH, Italije, Španjolske, Indije, Češke, Njemačke, a uskoro im dolazi i novi dizajner iz Južne Koreje.

POGLEDAJTE INTERVJU S RIMCEM:

Pokretanje videa...

02:01

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 204
Novi BMW iX3 oduševio Top Gear: “Nema očitih mana, kvantni skok za električne aute”
AUTO VIJESTI

Novi BMW iX3 oduševio Top Gear: “Nema očitih mana, kvantni skok za električne aute”

Top Gear je testirao potpuno novi BMW iX3 i nazvao ga “kvantnim skokom za električne aute” bez očitih slabih točaka. Električni SUV na novoj Neue Klasse platformi nudi do oko 800 km dosega i ultra brzo punjenje do 400 kW, a već je proglašen i njihovim Autom godine.
McLaren proizvodi svoj SUV: Prvi stiže već 2028.?
AUTO VIJESTI

McLaren proizvodi svoj SUV: Prvi stiže već 2028.?

McLaren je godinama tvrdoglavo odbijao ideju SUV a, a sada radi na modelu P47 - svojem prvom visokom sportašu s hibridnim V8 motorom i cijenom oko 300 tisuća dolara. Auto je interno već pokazan prodavačima, a u prodaju bi trebao stići 2028. kao odgovor na Ferrari Purosangue i Lamborghini Urus.
Houston, imamo problem! NASA izgubila letjelicu. Nitko ne zna gdje je. Evo zašto je važna!
TRAŽI SE

Houston, imamo problem! NASA izgubila letjelicu. Nitko ne zna gdje je. Evo zašto je važna!

Primarna misija MAVEN-a bila je proučavanje gornje atmosfere Marsa i njezine interakcije sa solarnim vjetrom