Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se

Koje digitalne tehnologije se koriste na hrvatskom tržištu?

Atos, globalni lider na dinamičnom tržištu digitalne transformacije, pruža klijentima napredna digitalna rješenja u različitim područjima i u Hrvatskoj. Pružaju softverska rješenja koja se jednostavno i brzo implementiraju

Businessman holding object
2 komentara

Digitalna transformacija postala je nezaobilazna tema današnjice, i to na globalnoj razini. Postaje očito da se ne radi o još jednom prolaznom trendu za tvrtke i poduzetnike, već o pitanju konkurentnosti i opstanka na tržištu. Kada je u pitanju hrvatsko digitalno tržište, nailazimo na sve više izvrsnih primjera uspješne digitalne transformacije u različitim industrijama. Iako se ne može reći da je primjena digitalne tehnologije u Hrvatskoj zaživjela jednako kao i u nekim drugim zemljama sa snažnom digitalnom industrijom kao što je SAD, to ne znači da ne postoji mogućnost za napredak i razvoj. Uz podršku stručnih kompanija, digitalna transformacija može biti ključan faktor za uspješno poslovanje na dinamičnom tržištu.


Globalni lider na području digitalne transformacije


Globalni lider na području digitalne transformacije je kompanija Atos koja broji više od 110 000 zaposlenika u 73 zemlje diljem svijeta s godišnjim prihodom većim od 11 milijardi eura. Trenutno je jedina europska IT kompanija koja drži korak s velikim američkim, indijskim i kineskim konkurentima. Donedavni CEO Atosa, g. Thierry Breton, je krajem 2019. godine izabran za povjerenika Europske komisije za unutarnje tržište, a jedna od odgovornosti mu je daljnji razvoj digitalne ekonomije i društva, kao i jačanje europskog digitalnog suvereniteta. 
U Hrvatskoj je zaposleno 250 stručnjaka koji rade na razvoju i implementaciji naprednih digitalnih rješenja u različitim područjima, od poslovnog sektora preko rješenja koje će se koristiti na Olimpijskim igrama u Tokiju pa sve do svemirskih programa. Od širokog portfelja svojih usluga u  Hrvatskoj nude i rješenja za tzv. robotičku procesnu automatizaciju (RPA) te platforme za upravljanje korisničkim iskustvom (XM - Experience management). Upotreba takvih rješenja omogućava poduzetnicima stvaranje prednosti koje, bez digitalne transformacije, ne bi bile moguće ili bi njihov razvoj tekao mnogo sporije.
 

Cool Backgrounds Design 40 | Autor: Cool Backgrounds Design 40 Foto: Cool Backgrounds Design 40

Lako dostupna tehnologija koja se koristi i u Hrvatskoj

Softver za tzv. robotičku procesnu automatizaciju (RPA) je lako dostupna tehnologija koja tvrtkama i poduzetnicima može osigurati velike uštede i podići kvalitetu usluga ili proizvoda. Korištenje RPA tehnologije zapravo predstavlja uvođenje virtualne radne snage u procese. Ne radi se o fizičkim robotima nego softverskim rješenjima koja se jednostavno i brzo implementiraju. Ova tehnologija automatizacije radnih procesa omogućava smanjenje troškova za obavljanje ponavljajućih zadatka što u konačnici donosi velike uštede. Istovremeno se poboljšava učinkovitost,  diže razina kvalitete rada te, na kraju, kvaliteta finalnog proizvoda. 
Robotizacijom ponavljajućih procesa ne smanjuje se potreba za ljudskom snagom. Zapravo virtualni radnici zajedno s ljudima mogu stvoriti iznimno snažnu kombinaciju koja postiže vrhunske poslovne rezultate. Virtualni se radnici koriste za obavljanje ponavljajućih, unaprijed definiranih aktivnosti koje ljudima inače oduzimaju mnogo vremena, a to daje priliku ljudima da se fokusiraju i bave važnijim zadacima. Time se stvaraju prilike za prekvalifikacije, razvoj novih vještina i znanja te otvaranje novih radnih mjesta. 
Klasični primjeri s kojima poduzetnici mogu započeti projekte takvog tipa su robotizacija procesa u kojima treba prepisivati podatke iz jednog sustava u drugi poput povrata robe, narudžbenica od kupaca ili bilo koji drugih podataka pohranjenih u EXCEL-u ili PDF-u. 


Implementacija platformi za upravljanje iskustvom


Moderne kompanije danas donose poslovne odluke temeljem kombinacije operativnih podataka (npr. bilance, stanja, prometi) i iskustvenih podataka (kako biste ocijenili brzinu dostave, jeste li dobili sve informacije, što biste vi promijenili, …). Oni ne identificiraju samo činjenice (ono što se već dogodilo) već pokušavaju razumjeti i zašto. Implementacija tzv. XM (Experience management) platformi omogućavaju poduzetnicima da na brz, jednostavan i atraktivan način prikupe i analiziraju podatke potrebne za razumijevanje očekivanja i emocija svih ljudi koji su uključeni u procese, od krajnjih korisnika do zaposlenika. Radi se o rješenjima koja su puno više od običnog sustava za ankete jer omogućavaju da se kvalitetno odaberu ljudi od kojih želimo čuti mišljenje te da se to napravi u pravom trenutku i iz pravih razloga. Nadalje, dobiveni rezultati se obrađuju uz pomoć ugrađenih komponenti umjetne inteligencije i strojnog učenja koji mogu prepoznati „skrivene“ činjenice i ponašanja te dati prijedlog akcija za poboljšanje. Najčešće se radi o preporukama kako poboljšati neki proces, proizvod, uslugu. Odabrane aktivnosti mogu se planirati, pratiti njihovo izvršavanje te periodički provjeravati kakav su utjecaj ostvarili na ukupne poslovne rezultate.


Danas XM platforme imaju široku primjenu u velikom broju industrija kao što su maloprodaja, autoindustrija, turizam, transport, telekomunikacije, banke i osiguranja. Primjena se proširila i na javni sektor gdje ih državne i gradske vlasti upotrebljavaju kako bi saznale s kojim procesima se građani i poslodavci najviše muče, kolika je razina zadovoljstva korisnika s postojećim uslugama, stupanj povjerenja građana u političku vlast, mišljenja građana o postojećim i budućim reformama te još mnogo toga. Moderne kompanije koriste XM platforme i kako bi privukle, angažirale i zadržale najbolje ljude. Stalnim prikupljanjem mišljenja od vlastitih zaposlenika identificiraju elemente koji utječu na njihovu angažiranost i lojalnost, a mogu i utvrditi vezu između zadovoljstva zaposlenika i zadovoljstva krajnjih korisnika njihovim proizvodima ili uslugama.


Digitalna transformacija kao ključan faktor za uspješno poslovanje


Više o digitalnoj transformaciji i uspješnim primjerima iz prakse pričat će se na najposjećenijoj konferenciji HUP-ICT Udruge pod nazivom Digitalna (R)evolucija 3.0. Konferencija se održava 5. veljače u zagrebačkoj Laubi koja će na jedan dan postati najbitnije mjesto za razmjenu znanja i kvalitetan networking vodećih stratega i kreatora digitalne ekonomije, menadžera i poduzetnika.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message