Obavijesti

Tech

Komentari 11

Naša djeca i mladi ne vole školu i uopće nemaju povjerenja u svoje nastavnike. To je jako loše

Naša djeca i mladi ne vole školu i uopće nemaju povjerenja u svoje nastavnike. To je jako loše
1

Gordana Buljan Flander, ravnateljica Poliklinike za zaštitu djece Grada Zagreba, za 24sata piše zašto je sigurnost i mentalno zdravlje djece važnije od mijenjanja kurikuluma

U ovoj školskoj godini prošli smo nevjerojatne situacije, a nitko nema pojma što nas u školama čeka za tek nekoliko mjeseci i pod kojim vodstvom. Pritom nam u škole nam ulazi novih 37.000 učenika, uz sve one koji su ostavljeni na vjetrometini ove rastrgane reforme. Škola na daljinu zbog epidemije korone bi se vrlo lako mogla vratiti, no zbog brojnih problema upitno je kako će izgledati najesen. Sve što se događalo i u posljednje četiri godine, od velikog prosvjeda za nastavak Cjelovite kurikularne reforme, ukazuje na to da politika ne želi pustiti da obrazovnim sustavom upravlja struka i profesionalizam.

Stoga ćemo u 24sata nastaviti inzistirati na suvremenim reformama, školstvu koje nije poluga za zapošljavanje podobnih i sustavu koji postoji zbog svih nas, a najviše zbog naše djece koja trebaju znanje za bolju budućnost.

A što bi bilo najhitnije mijenjati u hrvatskom školstvu, pitali smo neke od najvećih stručnjaka za obrazovanje i prava djece u Hrvatskoj:

Piše: Gordana Buljan Flander, ravnateljica Poliklinike za zaštitu djece Grada Zagreba, 30 godina bavi se dječjim pravima

Nastavnici su pod pritiskom zbog ocjena, stručnjaka nema

"Škola je odgojno-obrazovna institucija, a čini se da se ova odgojna komponenta često pojavljuje kao sporedna. To čujemo od djece, roditelja, nastavnika i naših kolega stručnih suradnika. Jasno je da je odrastati danas značajno drugačije nego odrastati u naše vrijeme, vrijeme naših roditelja, baka i djedova. Poznato je da smo u trendu izolacije, individualizma, užurbanosti i imperativa uspjeha. Upravo zbog toga odgojna komponenta škole važnija je nego ikad prije. Brojna istraživanja pokazuju da privrženost školi u velikoj mjeri oblikuje psihološku otpornost djeteta te se pozitivno odražava i na mentalno zdravlje, i na dugoročni akademski i poslovni uspjeh.

Naša djeca uglavnom ne vole školu, pokazalo je recentno istraživanje objavljeno od strane HZJZ-a. U našem nacionalnom istraživanju otprije nekoliko godina pokazalo se da se djeca iznimno rijetko obraćaju nastavnicima i stručnim suradnicima u školi vezano za probleme koje imaju. Isto tako svjedočimo javnim pričama nastavnika o pritiscima koje učenici, ali i roditelji, nerijetko stavljaju na njihova leđa u borbi za bodove, ocjene i sigurne puteve do "uspjeha“. Znamo da je broj stručnih suradnika, a posebno psihologa, u školama nedovoljan, ispod zakonski propisanog minimuma. Na taj način mnoga djeca, roditelji i kolege nemaju podršku koju bi trebali imati, a psiholozima koji rade taj posao teško je što ga ne mogu obavljati kako bi željeli s obzirom na ogroman broj obitelji i kolega koji se oslanjaju na jednog stručnjaka.

Odgojna komponenta školstva je primarna

Začarani krug nezadovoljstva tako se vrti, a umjesto njegovog prekidanja, kao društvo skloni smo upirati prstom jedni u druge, tražiti krivce i zapadati sve dublje u bespomoćnost i perfekcionizam. Naravno da je uspjeh važan, naravno da su važne ocjene. No, da mogu promijeniti jednu stvar u školstvu danas, prije svega toga podcrtala bih odgojnu komponentu školstva kao primarnu. Često nam djeca ispričaju da se nasilje događalo na satu, a da nastavnici nisu primijetili ili su samo nastavili s objašnjavanjem gradiva. Ne smijemo čekati eskalacije nasilja i problema. Važno je reagirati preventivno i vrlo rano kad se primijete neke teškoće.

Ima jedan divan citat meni nažalost nepoznatog autora koji kaže da, ako ne slušamo djecu kad imaju „male“ probleme, neće nam doći niti će ona slušati nas kad budu imala „velike“ probleme. Isto vrijedi i za roditelje, za koje bih voljela da dijete, kad se vrati iz škole, prvo pitaju kako je, a tek onda koje ocjene je dobilo. Isto vrijedi i za kolege stručne suradnike, koji imaju odgovornost stati iza sebe i svoje struke, a ne dopustiti da postanu „teta ili striček kod kojeg se ide kad si zločest“. Naravno da nam trebaju strukturalne promjene, o kojima će drugi stručnjaci imati više detalja za reći. No, iz perspektive kliničke psihologinje i psihoterapeutkinje, kao najvažniju poruku izdvojila bih: Nijedna lekcija iz kurikuluma nije važnija od zaštite djece, mentalnog zdravlja i osjećaja sigurnosti – za danas, sutra i budućnost naše djece."

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 11
VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport
INVESTICIJA OD 100 MILIJUNA EURA

VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport

Posjetili smo Tehničku školu u Novskoj čiji program tehničara za videoigre upisuju učenici iz cijele Hrvatske. Ovdje počinje i gradnja supermodernog Centra za gaming
Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'
GENIJALAC IZ VELIKE GORICE

Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'

OŠ Eugena Kvaternika u Velikoj Gorici već godinama prati potencijalno darovitu djecu. Ronald Podgorski jedan je od takvih učenika
Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo
SVE JE SAMA ODRADILA

Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo

Učenica sedmog razreda u zagrebačkoj OŠ Stenjevec Lucija Blažek (14) ispitala je 549 učenika, nastavnika i programera. Zanimalo ju je što znaju o STEM-u