NASA pronašla 'drugu Zemlju', planet na kojem je moguć život

Kepler-452b se nalazi na optimalnoj udaljenosti od svoje zvijezde i moguće je da se ondje razvije život. Veći je od Zemlje za 1.5 puta, te star 6 milijardi godina

NASA je objavila važno otkriće, a ispostavilo se da se radi o planetu najsličnijem našoj Zemlji od svih dosad otkrivenih planeta.

- Prava je privilegija donijeti vam ovu vijest. Dobili smo novog klinca u našem kvartu - objavio je John Jenkins, voditelj NASA-inog Keplerovog tima za obradu podataka.

Planet je dobio ime Kepler-452b prema teleskopu Kepler, čija je misija upravo otkivanje ovakvih planeta. NASA-ini znanstvenici su otkrili da upravo Kepler-452b ima najviše bliskosti sa Zemljom: na sličnoj je udaljenosti od svoje zvijezde, koja je pak vrlo slično našem Suncu (4 posto veća i 10 posto svjetlija od Sunca). Nalazi se oko 1400 svjetlosnih godina od Zemlje.

Kepleru-452b treba 385 dana da obavi cijelu putanju oko svoje zvijezde, što je tek 5 posto više, nego treba Zemlji. Veći je od Zemlje za 1.5 puta, te star 6 milijardi godina što je 1,5 milijarde godine starije od Zemlje. Nalazi se na optimalnoj udaljenosti od svoje zvijezde (niti preblizu niti predaleko) te je moguće da se ondje razvije život .

Znanstvenici koji rade na misiji smatraju da bi pogled na taj planet mogao biti pogled na moguću budućnost naše Zemlje , pogotovo sa stajališta klimatskih promjena.

No, NASA još uvijek ne može procijeniti masu Keplera-452b, niti potvrditi je li stjenovit.

Planet ulazi u kategoriju "Super Zemlja" jer je dosta veći od Zemlje, ali ima i jaču zvijezdu koja ga može dovoljno grijati.

Keplerova misija ima još cijeli niz otkrivenih planeta za katalogizirati, odnosno čak 500 kandidata koje još treba analizirati. A od tih 500, Kepler-452b prvi je potvrđen kao planet.

Jesmo li pronašli planet za kojim je tragao Nolanov Interstellar? Epski film bavi se upravo potragom za drugom Zemljom na kojoj bi mogao se razviti život...