Obavijesti

Tech

Komentari 155

Ne zanimaju nas vaše svađe, nego što ste postigli s reformom

Ne zanimaju nas vaše svađe, nego što ste postigli s reformom

Umjesto što se dužnosnici, bivši i sadašnji, optužuju za učinjeno ili neučinjeno, krajnje je vrijeme da se objave rezultati provedenoga. I jesmo li uopće na putu onoga što želimo postići. I što je to uopće?

VIDEO

Zašto je pala web stranica s brojnim sadržajima za nastavnike, što je uopće s projektom “Škola za život”, tko određuje kako će se i što snimati, gdje se nastavnici trebaju educirati i kako, pitanja su koja su ovaj vikend izronila u mini aferi “Škola za život”.

Podsjetimo, projekt preko kojeg je bivša ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak provodila dijelove Cjelovite kurikularne reforme marketinški je bio toliko praćen tijekom njezina mandata da su mnogi i pobrkali pojmove oko same obrazovne reforme. I onda se dogodilo ono što se u našoj politici, a posebno u obrazovanju, stalno događa. Ministrica Divjak nije osvojila novi mandat, a Radovan Fuchs, koji je preuzeo resor, “Školu za život” uopće ne doživljava. Doslovce.

U neformalnim razgovorima s njegovim timom čuli smo rečenicu: “Što je to? ‘Škola za život’ ne postoji”. Naime, trenutačno vodstvo ministarstva poziva se na Cjelovitu kurikularnu reformu, čija je prva faza “teška” oko 155 milijuna kuna provedena, dok je druga na početku provedbe. I za njih je to temelj reformi koje se trebaju nastaviti. Ako se uzme u obzir da je posljednja godina sve sudionike obrazovnog sektora zaista stavila u golema iskušenja, ministru Fuchsu može se i oprostiti što dosad još nismo dobili analizu svega provedenog, ali i troškovnike. Jer, naime, “Škola za život” itekako postoji. O tome se može pitati doslovce bilo koju učiteljicu, nastavnika, profesora, ravnateljicu koji su posljednje tri godine itekako rmbačili na tom projektu. Da ne govorimo o silnom novcu povučenom baš na ime tog projekta, i to novcu koji dijelom ide i iz državnog proračuna.

Dakle, koliko god bi netko volio strpati taj projekt u ladicu “zaboravljenih pokušaja zaboravljenih ministara”, to se zaista ne bi smjelo dogoditi. Svi učenici, učitelji, nastavnici, roditelji, ravnatelji, zaslužuju da obrazovne vlasti temeljito istraže i analiziraju koliko su izmjene udžbenika, uvođenje tableta u nastavu, izborna informatika, novi kurikuli, promjene načina poučavanja - dakle sve ono što je provodila ministrica Divjak - pozitivno ili negativno utjecali na dugoročno znanje, suvremene vještine. kao i na, primjerice, samopouzdanje naše djece. I ne manje važno, utrošen je golemi novac na provedbu dijelova reforme. Umjesto što se dužnosnici, bivši i sadašnji, međusobno optužuju za učinjeno ili neučinjeno, krajnje je vrijeme da se objave rezultati provedenoga. I jesmo li uopće na putu onoga što želimo postići. I što, uopće, želimo postići?

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Vidi sve članke ovog autora
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 155
VIDEO

Naši učenici iz Luxembourga donijeli broncu, 2025. olimpijci iz cijele Europe stižu u Zagreb
ŠKOLSKA NATJECANJA

Naši učenici iz Luxembourga donijeli broncu, 2025. olimpijci iz cijele Europe stižu u Zagreb

Sustav školskih natjecanja u Hrvatskoj jedan je od najboljih u cijeloj Europi, kažu nam profesori mentori. Učenici za prva mjesta osvajaju dodatne bodove kod upisa, ali i izravni upis u srednju školu ili fakultet

Osnovnu školu završava 864 učenika više, Zadar dobiva prvi prirodoslovni gimnazijski smjer
PRIJEMNI U OSAM ŠKOLA

Osnovnu školu završava 864 učenika više, Zadar dobiva prvi prirodoslovni gimnazijski smjer

Prirodoslovna škola u Splitu uvodi smjer meteorološki tehničar, a Obrtničko-tehnička škola u Slavonskom broju umjesto stolara upisivat će drvodjeljske tehničare dizajnere
Lana Žaja: Već razgovaramo o pravima robota, a još nismo riješili ravnopravnost spolova
UMJETNA INTELIGENCIJA U ŠKOLI

Lana Žaja: Već razgovaramo o pravima robota, a još nismo riješili ravnopravnost spolova

Doktorica informacijskih znanosti Lana Žaja objavila je knjigu "Povijest umjetne inteligencije". Razgovarali smo s njom o ženama u STEM-u i primjeni umjetne inteligencije u obrazovanju