Obavijesti

Tech

Komentari 2

Nokia u virtualnoj stvarnosti: Ozo kamera stoji 430.000 kuna

Nokia u virtualnoj stvarnosti: Ozo kamera stoji 430.000 kuna
5

Ozo je kamera za virtualnu stvarnost koja napokon filmašima omogućuje da kroz naočale uživo prate što se i kako snima. U prodaju kreće početkom 2016. godine

Nekad su bili na vrhuncu i poznati u svakom kutu svijeta po svojim telefonima, no finska Nokia sada ulazi u nova područja, a jedno od njih je virtualna stvarnost i kamera koju su predstavili još ljetos.

VIDEO

Ozo je sustav namijenjen filmašima koji može snimati audio i video u svih 360 stupnjeva i radi se o integriranom rješenju koje bi trebalo omogućiti jednostavnije snimanje VR filmova.

Sada su iz kompanije objavili kako će kamera stajati 60.000 dolara (oko 430.000 kuna) i da bi na tržište trebala stići početkom sljedeće godine. To znači kako ovo nije nikako rješenje za amatere, ali moglo bi Nokiji biti velika prilika da zauzme značajnu poziciju novoj grani industrije od koje mnogi imaju velika očekivanja za sljedećih nekoliko godina.

Nokia

Ozo je opremljen s osam leća i mikrofona koje snimaju sve oko sebe, ali glavna prednost u odnosu na slična rješenja je što filmaši mogu uživo pratiti što se i kako snima. Dosad su morali čekati da bi se snimka sa svake kamere prebacila na računalo i potom spojila u posebnom softveru zbog velikih hardverskih zahtjeva. Nokia je s Ozo kamerom uspjeća to izbjeći uz funkciju 'dinamičkog renderiranja' te filmaši mogu staviti naočale za virtualnu stvarnost i pratiti što se snima. Mogućnosti za filmaše, autore igara, ali i u edukaciji, snimanju dokumentaraca i industriji su goleme i Nokia sigurno ovdje vidi svoju priliku. Ramzi Haidamus iz Nokije za Verge je rekao kako razmišljaju i o 'prosumer' verziji kojoj će cijena biti tek dio profesionalne verzije.


Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 2
McDonald’s nakon kritika povukao AI božićnu reklamu: “Upropastila mi je božićni duh”
JOŠ JEDNA AI BOŽIĆNA REKLAMA

McDonald’s nakon kritika povukao AI božićnu reklamu: “Upropastila mi je božićni duh”

McDonald’s Nizozemska morao je povući novu AI božićnu reklamu nakon vala kritika da je “jeziva”, “bez duše” i potpuno promašene poruke. U reklami je Božić prikazan kao “najgore doba godine”, a rješenje je - sakriti se u McDonald’su do siječnja.
Bankrotirao tvorac Roombe, korisnici u strahu: 'Hoće li nam usisavači prestati raditi?'
ROBOTI NA SAMRTI?

Bankrotirao tvorac Roombe, korisnici u strahu: 'Hoće li nam usisavači prestati raditi?'

Unatoč crnim vijestima, za sada nema razloga za paniku. iRobot je pokrenuo unaprijed dogovoreni stečajni postupak, što znači da će kontrolu nad tvrtkom preuzeti njezin najveći vjerovnik i proizvođač, kineska tvrtka Shenzhen Picea Robotics.