Nakon redizajna Ibiza još jače napada glavnim adutom - izgledom. No i ispod lima ima što ponuditi, prije svega odlični turbo benzinac koji iznenađuje performansama
Ogledalce, tko je najljepši? Testirali smo Ibizu 1.2 TSI
Emocionalni dizajn, baš prema obećanju iz nekadašnjeg slogana, atraktivan i agresivan nastup, kako i priliči vatrenom južnjaku. Ibiza osvaja na prvi pogled, a to joj još lakše uspijeva nakon redizajna. Dizajneri su svoj posao obavili odlično. Šira maska, drugačiji dizajn svjetla i odbojnika osjetno su osvježili Seatov gradski automobil, koji se bez sumnje izdiže iznad većine konkurenata. Na žalost, unutrašnjost Ibize prava je suprotnost vanjskom dizajnu. Pretjerani minimalizam, izostanak smisla za detalje i djelomično upitna ergonomija kvare dojam kojeg Ibiza ostavlja izvana. Male promjene koje je donio redizajn ovdje nisu mogle učiniti razliku.
U skladu s vanjskim izgledom je i pogon. Benzinski turbo motor obujma 1.2 litre vrlo je temperamentan i slaže se s karakterom Ibize. Njegovih 105 KS u praksi se doima mnogo snažnijim, a subjektivni dojam potvrđuju i performanse. Ubrzanje do 100 za manje od 10 sekundi i maksimalnih 190 km/h, upečatljivi su rezultati, mnogo bolji nego što očekujete od ove snage. Ovako dobar motor u kombinaciji s odličnim ovjesom i krutom konstrukcijom Ibizu pretvara u zabavan gradski auto s kojim je užitak otići na dulje putovanje ili se onako “iz gušta” provozati otvorenom cestom. Ibiza tada impresionira uzoritim držanjem zavoja u kombinaciji s visokom razinom udobnosti.
Činjenicu da je najveći automobil u klasi Ibiza ne iskorištava najbolje. Ponuda prostora je na razini prosjeka klase, a isto vrijedi i za prtljažnik. Neki konkurenti svoje su centimetre bolje iskoristili. Niti cijena nije adut Ibize, tako da španjolka spada među skuplje modele u klasi. No, s ovim motorom i razinom opreme se svakako isplati.
Snažan, a može biti i štedljiv
Motor Ibize može biti i iznenađujuće štedljiv, no samo kada se vozite umjereno. Na testu smo tako trošili samo 6,4 litara, no uz težu nogu na gasu potrošnja je osjetno skočila - konkretno na 9 l/100 km.
Interijer joj nije najjača strana
Paket Style donosi bogatu opremu, no zbog bezličnog dizajna sve to izgleda dosta skromno. Problem je i ergonomija, radio primjerice nema tipke za memorije, vrlo čudno rješenje.
Seat Ibiza 1.2 TSI Style
masa: 1090 kg
dimenzije: 406x169x145cm
obujam: 1197 ccm
snaga: 77 kW/105 KS
ubrzanje (0-100km/h): 9,8 s
najveća brzina: 190 km/h
potrošnja: 5,3 l /100 km
cijena: 111.728 kn (testni model) 106.499 kn (bez doplata)
konkurencija: Opel Corsa, Renault Clio, Peugeot 208, VW Polo
PLUS: atraktivan dizajn, iznenađujuće potentan motor, uvjerljive performanse, potrošnja goriva, dobro držanje zavoja, udobnost ovjesa
MINUS: velik rast potrošnje pod teškom nogom, nemaštovit dizajn unutrašnjosti, ergonomija audio sustava, cijena