Tech

Komentari 10

Praktičan, prostran, s novim licem, a sada se i bolje se vozi

Praktičan, prostran, s novim licem, a sada se i bolje se vozi

Obnovljeni praktični Opelov SUV stigao je u Hrvatsku. Vozili smo ga i uvjerili se u njegove poboljšane vozne osobine. Također, dizajn je prilično promijenjen

Četiri godine nakon premijere došlo je vrijeme za prve ozbiljnije promjene na jednom od najprodavanijih Opelovih modela. Crossland je od predstavljanja diljem Europe prodan u više od 300.000 primjeraka te je trenutno drugi najprodavaniji Opelov model u Europi. Redizajnirani model upravo je stigao u Hrvatsku, a mi smo ga vozili među prvima. 

Opel Crossland je izgubio slovo X u nazivu (do sada se zvao Crossland X), a dobio brojna poboljšanja. Izgled prednjeg dijela je osjetno promijenjen, odnosno auto je praktično dobio novi prednji dio. Središnji dio novog dizajna, karakteristična i neobična maska Opel Vizor, nakon Mokke sada se nalazi i na novom Crosslandu što je jako promijenilo njegov izgled. Sprijeda je automobil u odnosu na prethodnika moguće prepoznati samo po svjetlima koja se nisu mijenjala, sve ostalo je novo.

Straga su promjene mnogo manje. Novost su samo detalj na gornjem dijelu vrata prtljažnika, veliki centralno smješten natpis Crossland i nova 'grafika' svjetala. Od redizajna Opel Crossland se nudi i u atraktivnoj GS Line izvedbi (sivi auto na fotografijama) s crvenim detaljima i agresivnijim dizajnom. 

Unutrašnjost je, izuzev manjih promjena, ostala praktično ista kao kod prethodnika, no donosi nove infotainment sustave. U osnovi infotainment ima zaslon 7", a u skupljim verzijama ili uz nadoplatu 8". Novost su presvlake sjedala od alcantare koje je moguće dobiti uz nadoplatu. I dalje se nude posebna ergonomska sjedala s AGR certifikatom na koje je Opel izuzetno ponosan. 

Unutrašnjost Crosslanda je vrlo prostrana, a uz nadoplatu je moguće dobiti i stražnju klupu koju je moguće pomicati naprijed nazad za punih 15 centimetara. Tako na stražnjoj klupi može biti dovoljno prostora i za dvometraše. I prtljažnik je raskošan. Ovisno o položaju klupe u njega stane 410 (kad je klupa sasvim iza) do 520 litara (kad je klupa sasvim naprijed). 

Crossland je redizajnom promijenjen i u tehničkom pogledu. Ovjes je modificiran novim  oprugama i amortizerima, te automobil sada pruža veći komfor ali i agilnost u vožnji. Također, upravljač pruža više povratnih povratnih informacija o vožnji te je precizniji, a novost je adaptivna kontrola proklizavanja IntelliGrip. Ona nudi nekoliko načina rada programiranih za bolje prianjanje na različitim zahtjevnijim podlogama poput snijega, blata ili pijeska. 

U pogledu pogona nema nikakvih velikih novosti. Jedina promjena je da osnovni dizelski 1,5-litreni motor više ne razvija 102 nego 110 KS. Snažniji dizel i dalje ima 120 KS i dolazi serijski u kombinaciji s novim automatskim mjenjačem sa šest brzina. , Benzinski motori imaju tri cilindra i obujam 1,2 -litara te razvijaju 83, 110 i 130 KS. Najslabija verzija nema turbo, dok najsnažnija dolazi u kombinaciji s već spomenutim novim automatskim mjenjačem.

Cijena osnovnog Edition modela s 83 KS  iznosi 133.300 kuna. On je već prilično bogato opremljen te ima LED svjetla, klima uređaj, dodirni zaslon 7"... No za početak prodaje Opel je pripremio specijalne modele s velikim popustima. Tako primjerice Edition sa 110 KS, automatskom dvozonskom klimom, metalik bojom, grijanim sjedalima, grijanim upravljačem, parkirnim senzorima sprijeda i straga i stražnjom kamerom košta 126.900 kuna što je ušteda od 28.840 kuna.