Projekt CARNET-a i partnera obuhvatio je više od 7000 nastavnika i više od 23.000 učenika. U 151 školu uvedena je infrastruktura, nabavljena oprema i osigurani digitalni sadržaji, te alati za nastavne procese
Projekt e-Škole povećao je digitalnu zrelost u 10% škola
U svim školama uključenim u reformu je izgrađena lokalna mreža za internet, svi nastavnici i administrativno osoblje dobili su neku vrstu uređaja za korištenje u nastavi i privatno. Sve škole su dobile po dvije učionice, jedna interaktivna, a druga prezentacijska. U interaktivnoj je uz veliki ekran dostupno još 30 tableta koje mogu koristiti i djeca. Bilo je više od 1900 različitih edukacija za nastavnike. Njih oko 7000 je bilo na minimalno jednoj edukaciji, ali je prosjek puno veći od toga. Dobili su digitalno-obrazovne sadržaje iz fizike, kemije, matematike i biologije, za 7. i 8. razred osnovnih škola, te 1. i 2. srednje, scenarij obučavanja, dodatne e-lektire, e-laboratorij - Rezultati su to pilot projekta "e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“ kojim je od 2015., kako je istaknuto na prezentaciji, u 10 posto hrvatskih škola značajno povećana digitalna zrelost, a projekt su jučer podržali i ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak, ministar rada Marko Pavić, ministar gospodarstva Darko Horvat, posebni savjetnik premijera za kurikularnu reforrmu Radovan Fuchs i mnogi drugi.
Projekt je obuhvatio više od 7000 nastavnika i 23.000 učenika, a uvođenje adekvatne IKT infrastrukture i opreme u 151 hrvatsku školu, razvoj digitalnih sadržaja, e-Usluga i alata za nastavne i poslove procese, kao i sustavna edukacija omogućili su redovito korištenje tehnologije u učenju i poučavanju te povećanje digitalne kompetencije odgojno-obrazovnih djelatnika u školama.
Važnost ovog projekta, istaknuto je, prepoznala je i Europska unija koja je kroz svoje fondove sufinancirala 85 % ovog projekta vrijednog gotovo 307 milijuna kuna. CARNET, u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja, trenutačno priprema drugu fazu projekta kojom planira obuhvatiti sve osnovne i srednje škole u RH, za koju će biti potrebno osigurati 1,3 milijardi kuna.
- Drugom fazom projekta u razdoblju od 2019. do 2022. planiramo digitalno transformirati nastavne i poslovne procese u preostalih 1200 osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj - istaknula je Prskalo Maček.
Istraživanja su pokazala veliki napredak u školama uključenim u projekt. U listopadu 2016. godine početno vanjsko vrednovanje digitalne zrelosti pokazalo je kako su na skali od 1 (digitalno neosviještene škole) do 5 (digitalno zrele škole), naše škole u prosjeku na razini 2, odnosno u kategoriji digitalnih početnica. Nakon 18 mjeseci provođenja projekta, promatrajući ukupnu razinu, čak 93 % škola uključenih u pilot projekt sada se nalazi na razini digitalno osposobljenih (razina 3) odnosno digitalno naprednih (razina 4) škola.
Pet gradova - Varaždin, Zagreb, Osijek, Rijeka i Split u sklopu provedbe projekta dobili su i moderne regionalne obrazovne centre (ROC-ove). Riječ je multifunkcionalnim i tehnološko-inovativnim prostorima namijenjenima obrazovnim aktivnostima u sklopu škola, ali i za edukativna događanja u organizaciji lokalnih zajednica.
Uz 12.340 različitih vrsta računala a nastavnike, ravnatelje, administrativno osoblje i učenike, sve škole uključene u pilot projekt opremljene su i kvalitetnom mrežom te bežičnim internetom. Uz novu opremu, 151 pilot škola osposobljena je i za primjenu modernijeg poučavanja zahvaljujući mnoštvu novih sadržaja i mogućnosti kao što su digitalni obrazovni sadržaji (DOS) koji prate kurikulum nastavnih predmeta matematike, fizike, kemije i biologije za 7. i 8. razrede osnovnih te 1. i 2. razrede srednjih škola.