Teško je naći zamjerku za Sandero Stepway. S obzirom na cijenu, nižu nego kod konkurencije, iznenađujuće je atraktivan, vrlo dobro opremljen i vrhunski motoriziran
Rođeni pobjednički tip: Test nove Dacije Sandero Stepway
Sandero je u novoj generaciji postao vrlo atraktivan automobil. To posebno vrijedi za Stepway, povišenu i ušminkanu izvedbu, koja je inspiraciju pronašla među sve popularnijim malim crossoverima. Za ovim Sanderom se prolaznici okreću, automobil privlači pozornost i upada u oči atraktivnim linijama i terenskim ukrasima. I u unutrašnjosti je slika mnogo ozbiljnija i atraktivnija nego kod prethodnog modela. Materijali su kvalitetniji, dizajn moderniji, a oprema bogatija. Koliko je Dacia napredovala pokazuje i multimedijski sustav s velikim zaslonom osjetljivim na dodir i navigacijom, identičan onome u novom Cliju. Ono što Sandero Stepway također dijeli s Clijom je motor. Dizelaš obujma 1.5-litara vrlo je uglađen i štedljiv. Tijekom testa u kombiniranoj vožnji Sandero je trošio 5 l/100 km, što je odličan rezultat za automobil s povišenom karoserijom, pet brzina i bez sustava start/stop.
U vožnji je Sandero prije svega udoban. Poput svake druge Dacije odlično se snalazi na lošim cestama i neravninama poput ležećih policajaca. Pri agresivnoj vožnji karoserija se samo blago naginje. Sandero je i ovdje vrlo sposoban, upravljač dovoljno izravan, jedino bi mjenjaču dobro došlo malo više preciznosti. Iako izgleda kao crossover, Stepway to zapravo nije. Povišena karoserija dobro dođe za penjanje na visoke rubnike i slične prepreke, no za ozbiljnije terenske izlete ovaj automobil nije zamišljen.
Cijena je i dalje najveći adut Sandera. Ušminkana i dobro opremljena Stepway Ambiance izvedba s dizelskim motorom stoji 97.900 kuna. S dodatnom opremom cijena se penje na 103.720 kuna. Bez sumnje, iznos na koji konkurencija nema odgovor.
U opremi je sve što je potrebno
U osnovnu opremu Sandera sada spadaju klima-uređaj, ESP, četiri zračna jastuka, električni paket, svjetla za maglu, pa i metalik boja. Za multimedijski sustav treba doplatiti 3800, a tempomat stoji 1200 kuna.
Terenski šminkerski dodaci
Stepway je u odnosu na obični Sandero povišen i obogaćen ukrasnim dodacima na odbojnicima i blatobranima te krovnim nosačima. Zbog toga je dva cm duži i desetak centimetara viši od klasičnog Sandera.
Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Ambiance
TVORNIČKI PODACI
masa: 1083 kg
dimenzije: 408x173x162cm
obujam: 1461 ccm
snaga: 66 kW/90 KS
ubrzanje (0-100km/h): 11,8 s
najveća brzina: 167 km/h
potrošnja: 4,0 l /100 km
CIJENA: 103.720 kn (testni model) 97.900 kn (bez doplata)
KONKURENCIJA: Suzuki SX4, Fiat Panda 4x4, Hyundai i20, Citroën C3
PLUS: cijena i odnos uloženo-dobiveno, dobra opremljenost, uglađen i štedljiv motor, vrlo udoban ovjes, multimedija
MINUS: neprecizna ručica mjenjača, djelomično jeftina plastika, buka pri višim brzinama