Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
90 komentara

Rotori: umjesto lakšeg protoka u nas rotori stvaraju sudare

Sve se više križanja, recimo kao shoping centara, izvodi u obliku rotora jer je takvo križanje najpropusnije, no sve je to uzalud kad se vozači u njemu ne znaju ponašati

Pixsell
Foto: Pixsell

Čitav svijet gradi rotore gdje god stigne jer je to dokazano najpropusnija vrsta križanja, no u Hrvatskoj su to redovito mjesta sudara ili barem prepirki vozača oko prednosti prolaza. Domaći vozači jednostavno ne znaju kako se kretati u rotoru, najčešće tvrdoglavo drže svoju putanju ne obazirući se i ne gledajući nikog drugog. Voze se po sredini, iako u rotorima ima više trakova, ne uključuju pokazivače smjera, ne provjeravaju mrtvi kut, ne poštuju prednost prolaza... Uz takvo ponašanje jasno je zašto smo od jedinog pravog rotora u državi, onog zagrebačkog, uspjeli napraviti križanje u kojem se svaki dan događaju sudari.

S druge strane, slavni rotor u Parizu oko Trijumfalnih vrata ima širinu sedam voznih trakova, a u njega se slijeva 12 avenija od kojih dvije glavne imaju po osam trakova svaka! I sve prolazi u redu. Bilo bi zanimljivo vidjeti kako bi domaći vozači prošli tamo sa svojim stilom ponašanja. Ili, recimo, u engleskom Swindonu gdje je na prilazima glavnom rotoru iscrtano još pet manjih!

Osnovna stvar koju vozači zaboravljaju je prednost prolaza unutar samog rotora. Vozila koja dolaze s desna imaju prednost pa ne možete iz srednjeg traka izlaziti van, a da se prije toga niste uvjerili da možete promijeniti, u ovom slučaju presjeći, vanjski trak bez da ikome smetate. S druge strane, ako kružite po vanjskom traku jer ste u strahu kako ćete izaći tamo gdje trebate, svima blokirate izlaz i nepotrebno stvarate probleme.

Rotor s dodatnih pet manjih u sebi

Slavni “magični” rotor u Swindonu u Engleskoj slovi kao najkompliciraniji - oko glavnog kružnog toka još je pet manjih na svakom prilazu, a da stvar bude gora, vozi se lijevom stranom.

Savjeti kako voziti u rotoru

1. Prolazak kroz rotor je jedan manevar
Ako se postavite tako i unaprijed u glavi imate isplaniranu putanju i gdje želite završiti, lakše ćete savladati rotor

2. Unaprijed odaberi stupanj prijenosa
Još pri prilasku kružnom toku odaberite pravi stupanj prijenosa - najčešće je to druga brzina - kojim ćete proći kroz rotor 

3. Pokaži drugima svoj pravac kretanja
Kad bi samo svaki vozač pokazivačima smjera davao do znanja svoju namjeru, nesreća bi bilo puno manje! Zato uvijek koristite žmigavce

4. Gledaj oko sebe, provjeravaj mrtvi kut
Domaći vozači često kroz rotor prolaze ne gledajući ni lijevo ni desno, nego samo tamo gdje žele proći, a to je recept za nezgodu

5. Poštuj prednost prolaza u rotoru
Ako mijenjate trak unutar rotora, čak i ako to znači samo ga presjeći prilikom izlaska, dužni ste prvo propustiti vozila u njemu

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message